Re: Overload Racing Volvo 142
Postat: tis sep 11, 2018 1:07 pm
I lördags (den 8/9) så åkte vi ner till Bråvalla utanför Norrköping för att köra lite på flygfältet där Racegruppen i Norrköping arrangerade en mindre tävling.
Väderprognosen visa att det skulle regna men att det skulle ge sig efter lunch så vi chansade och åkte neråt och efter en riktigt blöt morgon/förmiddag så lugnade regnet till slut ner sig och solen trängde sig sakta igenom dom mörka molnen och vädret blev bättre på eftermiddagen. Körning fram till kl 16.00 var utlovat och framåt 15-tiden så var det tillräckligt torrt för att påbörja körningen, man lyckades dessutom förhandla fram att körningen fick pågå fram till kl 17.00 istället och det var ju skönt för annars hade det inte blivit så mycket körning.
Helt opreppad bana så fästet var tyvärr ganska dåligt så tiderna blev nog för dom flesta lite sämre än vanligt och så även för mig, körde 10,2 220km/tim som bäst med en usel 60fot på 1,80 Hjulspinn som var svårt att kontrollera pga helt avsaknaden av fäste i starten men det var ändå ett bra tillfälle att testa bilen efter mappningen. Tyckte ändå att det tog något längre tid än vanligt att bygga laddtryck i starten samt att bilen borde haft en bättre slutfart men tänkte att det var nog jag som var ovan efter ett helt år utan körning. Tillbaka i depån efter 3e försöket så upptäckte vi att den plastslang jag har mellan laddtrycksstyrningen och kompressorhuset nästan helt smält av… Ett hyfsat stort läckage i den slangen så jag antar att med en hel slang där och lite bättre fäste i starten så bör bilen gå 9or igen.
Annars ett trevligt och bra arrangemang som jag gärna åker på fler gånger när vädret och temperaturen är lite bättre!
Ett litet klipp på första försöket och tyvärr var det lika dåligt fäste i samtliga försök
https://www.youtube.com/watch?v=Il7UyJUy3Fk
Vi får se om man hittar något mer lämpligt tillfälle att testa bilen innan vintern, ska i alla fall byta slang och testa om laddtrycksstyrningen fungerar bättre
Väderprognosen visa att det skulle regna men att det skulle ge sig efter lunch så vi chansade och åkte neråt och efter en riktigt blöt morgon/förmiddag så lugnade regnet till slut ner sig och solen trängde sig sakta igenom dom mörka molnen och vädret blev bättre på eftermiddagen. Körning fram till kl 16.00 var utlovat och framåt 15-tiden så var det tillräckligt torrt för att påbörja körningen, man lyckades dessutom förhandla fram att körningen fick pågå fram till kl 17.00 istället och det var ju skönt för annars hade det inte blivit så mycket körning.
Helt opreppad bana så fästet var tyvärr ganska dåligt så tiderna blev nog för dom flesta lite sämre än vanligt och så även för mig, körde 10,2 220km/tim som bäst med en usel 60fot på 1,80 Hjulspinn som var svårt att kontrollera pga helt avsaknaden av fäste i starten men det var ändå ett bra tillfälle att testa bilen efter mappningen. Tyckte ändå att det tog något längre tid än vanligt att bygga laddtryck i starten samt att bilen borde haft en bättre slutfart men tänkte att det var nog jag som var ovan efter ett helt år utan körning. Tillbaka i depån efter 3e försöket så upptäckte vi att den plastslang jag har mellan laddtrycksstyrningen och kompressorhuset nästan helt smält av… Ett hyfsat stort läckage i den slangen så jag antar att med en hel slang där och lite bättre fäste i starten så bör bilen gå 9or igen.
Annars ett trevligt och bra arrangemang som jag gärna åker på fler gånger när vädret och temperaturen är lite bättre!
Ett litet klipp på första försöket och tyvärr var det lika dåligt fäste i samtliga försök
https://www.youtube.com/watch?v=Il7UyJUy3Fk
Vi får se om man hittar något mer lämpligt tillfälle att testa bilen innan vintern, ska i alla fall byta slang och testa om laddtrycksstyrningen fungerar bättre