Jag hade pipan avstämd på lägre register än den var 'portad för', min tanke var att då turbon laddar så gör den det pipan normalt gör annars, och att det skulle bygga vrid tidigt för att spoola turbon.
Med det hade jag överdimensionerad stinger och turbon direkt på den.
Jag hade en 50mm wastegate på bellyn eftersom trycket är högst där(lättast att reglera), för att reglera tryckbalansen över in/ut.
Sen styrde jag laddtrycket med den inbyggda återcikulationsventilen, jag lät den agera popoff ventil.
Systemet var uppsatt som sugturbo.
Det spoolade turbon lite väntat, lite segt, turbon var en Mitsu 14t(tror jag), men då man lastat den lite i bromsbänken så spoolade den snabbt(värme)
Den överdimensionerade stingern hjälper maskin producera bra vrid till vänster på kurvan om man ser på ett diagram, sen var det ju tvunget att ha det då det laddade.
Jag hade avgastrycket reglerat till 0.3bar över laddtrycket, precis som en högtrimmad tvåtakt utan turbo vill ha det

Hursom, min text kring kamaxeln, den som labbat med 2t och turbo vaknar och märker man vill ha 'vanos' på sin 4 taktare för att nyttja mest av turbon.
Då kan man anpassa motorn lite efter turbons variationer utmed registret.
Så jag blir besviken varenda gång jag ser folk blockerar sina kamaxlar pga det är ju rejsigt att göra så...