BMW 635 Bi-Turbo och E28 528i

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Man börjar ju funderar över hur mycket effekt du har i den där vagnen, jag tycker den verkar ta sig ganska bra på mätaren där. :thumbright:
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Mikael S
Skogen Racing
Inlägg: 1370
Blev medlem: tor mar 04, 2004 6:44 pm
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Mikael S »

Ja den ser inte slö ut alls på nått sätt :) fränt!
Pimpolainen
För mycket laddtryck
Inlägg: 398
Blev medlem: mån sep 29, 2008 5:48 pm

Inlägg av Pimpolainen »

Denna bilen är skitfin på alla sätt, inte bara bilderna som visar en superblank, unik och snabb bil, den ÄR kanon i verkligeten med!
Och en bil med bättre bottendrag får man nog leta efter :)

...som en hästspark i röven ungefär! :shock:
Rallyfinnen
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 69
Blev medlem: sön maj 10, 2009 8:43 am

Inlägg av Rallyfinnen »

Retar mig lite att jag inte kom iväg till träffen.. har ju inte hunnit ta någon noggrannare titt på din bil, och har ju inte fått känna på draget heller! :)
Mätaren rör på sig bra!
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Fränt, det är ju i de farterna det går åt lite mos för att öka :thumbright:
Användarvisningsbild
Nicklas Eriksson
Forumsberoende
Inlägg: 865
Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
Ort: Norrbotten
Kontakt:

Inlägg av Nicklas Eriksson »

:shock: det rör på sig! :thumbright:
Användarvisningsbild
Daniel-635
Forumsberoende
Inlägg: 2797
Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
Ort: Västra Småland, nästan i Halland

Inlägg av Daniel-635 »

Jo vars det matar på bra, tyvärr hoppar dörrutorna ut utanför B-Stolpen i 220 Km/h (Ingen dörrkarm på 635an) och då brusar det rejält, så mkt. fortare är man egentligen inte sugen på att köra.
Men jag antar att den gör mätaren ut (240) med en gäspning....

Jag har justerat och ändrat och justerat igen på framdörrarna och rutorna men det blir nog inte bättre än såhär, om man inte byter alla lister mm.

Vidare har ja kört 56 mil sen jag tankade och det ser väl ganska lovande ut, kanske inte under litern men nära bör det vara.
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.

Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Användarvisningsbild
Lappen
För mycket laddtryck
Inlägg: 446
Blev medlem: mån jan 17, 2005 8:41 pm
Ort: Lödöse / GBG

Inlägg av Lappen »

Runt litern borde väl få anses som ganska bra av en bra tung bil (1700 nånting va?) med 3,5 liters motor med dubbelturbo.
Det har väl knappast varit 56 mil landsväg i 90 km/ heller?

Kul att läsa om mappningen. Lärorikt! :thumbright:
(//Lappen
-Daniel Sohlin-
torpis
Forumsberoende
Inlägg: 506
Blev medlem: mån okt 06, 2008 4:05 pm

Inlägg av torpis »

Jag har bestämt för mig att CSI M har en mätare som går längre än 240... passar en sådan?

En bekant har som sagt en M och den toppar 266km/h jag kan inte tänka mig att rutorna fladdrar, eller iaf fladdrade på en så pass dyr bil gjord för fart, så frågan är om M har en annan lösning på rutproblemet?

(måste förövrigt vara en av få cupébilar med elhissar även bak)
/Henke
-=Performance by torpis=-
*S40 Upgrades* <--- delar till bla vitmotorer
The
Forumsberoende
Inlägg: 5104
Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Ort: Boden
Kontakt:

Inlägg av The »

Nog fasen ska rutorna hålla sig på plats i högre fart än 220, hade du sagt 320... ;)


Det är ju en Autobahn express ingen hissinge traktor 8)
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Användarvisningsbild
Daniel-635
Forumsberoende
Inlägg: 2797
Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
Ort: Västra Småland, nästan i Halland

Inlägg av Daniel-635 »

Mycket kommentarer om mina brusande rutor :hihi:

Sen listerna första gången monterades för över 26 år sen har de säkert tappat en del i spänst och passform, frågan är dock om ett par "nya" som legat på hyllan i tyskland är bättre ? (Dyrare lär dom ju vara)

Nyare BMW har ju funktionen att rutan sänks ca20 mm när man öppnar dörren och sen hissas "upp i listen" när man stänger igen, detta har tyvärr inte de gamla 635orna.

Det skulle vara intressant att se på en helt oskruvad original bil hur rutan är justerad :roll:

De går nämligen att ställa i alla vinklar och ledder, jag har definitivt lagt fler timmar på att justera dörrar och rutor än vad jag lagt på grenrör och downpipes :doh:

Torpis:

Av någon märklig anledning går -83ornas mätare bara till 240 -85 och nyare går till 260 och även äldre bilar om de har 3,5 liters motorn.

Min hade pga. svenska märkliga avgaskrav bara en 3,2 liters 197 Hk motor från början eftersom den är svensksåld, alla andra länder fick 3,5 liters 218Hk.
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.

Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Rallyfinnen
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 69
Blev medlem: sön maj 10, 2009 8:43 am

Inlägg av Rallyfinnen »

För att styra tillbaka diskussionen från vindbrus till motorer :wink: , så lägger jag upp en bild som åtminstone gav mig en tankeställare vad det gäller tändkurvor..

Bild

Detta ska alltå föreställa original WOT tänding för M30B35..
Användarvisningsbild
anglia-61
Forumsberoende
Inlägg: 682
Blev medlem: tis jul 15, 2008 9:13 am
Ort: Hbg.

Dörrute justering

Inlägg av anglia-61 »

Hej jag kan nog förklara hur du skall justera rutorna, om du vill.
Har jobbat i tio år som plåtslagare på Mercedes och kan tänka mig att principen är snarlik.
Mvh. Krille
oldforgemotorsport @Instagram

Turbos are like tampons, every pussy have one.
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Vad är WOT?
Användarvisningsbild
stecka
Forumsberoende
Inlägg: 1034
Blev medlem: mån aug 14, 2006 1:34 am
Ort: Östersund,Lit

Inlägg av stecka »

wide open throttle
Skriv svar