
BMW 635 Bi-Turbo och E28 528i
Man börjar ju funderar över hur mycket effekt du har i den där vagnen, jag tycker den verkar ta sig ganska bra på mätaren där. 

Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 398
- Blev medlem: mån sep 29, 2008 5:48 pm
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 69
- Blev medlem: sön maj 10, 2009 8:43 am
Fränt, det är ju i de farterna det går åt lite mos för att öka 

Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 865
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2797
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Jo vars det matar på bra, tyvärr hoppar dörrutorna ut utanför B-Stolpen i 220 Km/h (Ingen dörrkarm på 635an) och då brusar det rejält, så mkt. fortare är man egentligen inte sugen på att köra.
Men jag antar att den gör mätaren ut (240) med en gäspning....
Jag har justerat och ändrat och justerat igen på framdörrarna och rutorna men det blir nog inte bättre än såhär, om man inte byter alla lister mm.
Vidare har ja kört 56 mil sen jag tankade och det ser väl ganska lovande ut, kanske inte under litern men nära bör det vara.
Men jag antar att den gör mätaren ut (240) med en gäspning....
Jag har justerat och ändrat och justerat igen på framdörrarna och rutorna men det blir nog inte bättre än såhär, om man inte byter alla lister mm.
Vidare har ja kört 56 mil sen jag tankade och det ser väl ganska lovande ut, kanske inte under litern men nära bör det vara.
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Jag har bestämt för mig att CSI M har en mätare som går längre än 240... passar en sådan?
En bekant har som sagt en M och den toppar 266km/h jag kan inte tänka mig att rutorna fladdrar, eller iaf fladdrade på en så pass dyr bil gjord för fart, så frågan är om M har en annan lösning på rutproblemet?
(måste förövrigt vara en av få cupébilar med elhissar även bak)
En bekant har som sagt en M och den toppar 266km/h jag kan inte tänka mig att rutorna fladdrar, eller iaf fladdrade på en så pass dyr bil gjord för fart, så frågan är om M har en annan lösning på rutproblemet?
(måste förövrigt vara en av få cupébilar med elhissar även bak)
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2797
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Mycket kommentarer om mina brusande rutor
Sen listerna första gången monterades för över 26 år sen har de säkert tappat en del i spänst och passform, frågan är dock om ett par "nya" som legat på hyllan i tyskland är bättre ? (Dyrare lär dom ju vara)
Nyare BMW har ju funktionen att rutan sänks ca20 mm när man öppnar dörren och sen hissas "upp i listen" när man stänger igen, detta har tyvärr inte de gamla 635orna.
Det skulle vara intressant att se på en helt oskruvad original bil hur rutan är justerad
De går nämligen att ställa i alla vinklar och ledder, jag har definitivt lagt fler timmar på att justera dörrar och rutor än vad jag lagt på grenrör och downpipes
Torpis:
Av någon märklig anledning går -83ornas mätare bara till 240 -85 och nyare går till 260 och även äldre bilar om de har 3,5 liters motorn.
Min hade pga. svenska märkliga avgaskrav bara en 3,2 liters 197 Hk motor från början eftersom den är svensksåld, alla andra länder fick 3,5 liters 218Hk.

Sen listerna första gången monterades för över 26 år sen har de säkert tappat en del i spänst och passform, frågan är dock om ett par "nya" som legat på hyllan i tyskland är bättre ? (Dyrare lär dom ju vara)
Nyare BMW har ju funktionen att rutan sänks ca20 mm när man öppnar dörren och sen hissas "upp i listen" när man stänger igen, detta har tyvärr inte de gamla 635orna.
Det skulle vara intressant att se på en helt oskruvad original bil hur rutan är justerad

De går nämligen att ställa i alla vinklar och ledder, jag har definitivt lagt fler timmar på att justera dörrar och rutor än vad jag lagt på grenrör och downpipes

Torpis:
Av någon märklig anledning går -83ornas mätare bara till 240 -85 och nyare går till 260 och även äldre bilar om de har 3,5 liters motorn.
Min hade pga. svenska märkliga avgaskrav bara en 3,2 liters 197 Hk motor från början eftersom den är svensksåld, alla andra länder fick 3,5 liters 218Hk.
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 69
- Blev medlem: sön maj 10, 2009 8:43 am
Dörrute justering
Hej jag kan nog förklara hur du skall justera rutorna, om du vill.
Har jobbat i tio år som plåtslagare på Mercedes och kan tänka mig att principen är snarlik.
Mvh. Krille
Har jobbat i tio år som plåtslagare på Mercedes och kan tänka mig att principen är snarlik.
Mvh. Krille
oldforgemotorsport @Instagram
Turbos are like tampons, every pussy have one.
Turbos are like tampons, every pussy have one.