Det blir ett besök på en rullande landsväg här i närheten om jag förstått det rätt.Sankan skrev:okejblir det att kolla upp effekten i motorn senare? skulle ju vara intressant att veta hur många hästar du har i stallet
Ragge's 142 :: Säljes.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Roger Berglund
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1860
- Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
Ja idag var man ute och provade volvon igen efter ja hade bytt oljeretur slangen till en som var 2 mm invändig dia mindre. och pressa dit och en klammer på det.
tro int på fan att det fortfarande läker.
men nu börja ju fan klura på om man kan ha för "storthål" till trycksidan på turbon?.
vet att vissa har 4 mm invändig dia som matar turbon med olja.
jag tror min är 8 mm invändigt. men kan det ha så jädras stor betydelse som gör att oljan börja läka vid returen vid tråget?.
..
börjar nämnligen har lite brist på ideer vad det kan vara för nått.
Förutom det där så går bilen hur bra som hälst
. vill som få det där tätt så man kan börja boka tid inför bromsningen i tavelsjö etc!.
tro int på fan att det fortfarande läker.
men nu börja ju fan klura på om man kan ha för "storthål" till trycksidan på turbon?.
vet att vissa har 4 mm invändig dia som matar turbon med olja.
jag tror min är 8 mm invändigt. men kan det ha så jädras stor betydelse som gör att oljan börja läka vid returen vid tråget?.

börjar nämnligen har lite brist på ideer vad det kan vara för nått.
Förutom det där så går bilen hur bra som hälst

[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1711
- Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
- Roger Berglund
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1860
- Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
Eric Wiklund ; vart exakt läker den?
hur har du svetsat i tråget?
Den läker vid Returen från tråget.. är nästan 100% säker på detta men ska hissa upp bilen ikväll på lyften och ha den igång och kolla exat vart det läker!.
Steve ; Tvätta kliniskt rent och blås torrt, så du kan kolla exakt vars det kommer ifrån
Jo Jag hade tänkt ta och göra det idag, men kan säga att då jag hade svetsat igen oljetrycken å borrat upp ett hål på 2,5 mm iställe för 6-8 mm som jag hade förr så började det läka lite mindre iaf ( droppar ) iställe för
det rann hejvilt.. men det roligaste av allt är att det känns som turbon går igång lättare nu med 2,5 mm på oljetrycken i ställe för 6-8mm.. kanske bara är inbillning!
hur har du svetsat i tråget?
Den läker vid Returen från tråget.. är nästan 100% säker på detta men ska hissa upp bilen ikväll på lyften och ha den igång och kolla exat vart det läker!.
Steve ; Tvätta kliniskt rent och blås torrt, så du kan kolla exakt vars det kommer ifrån
Jo Jag hade tänkt ta och göra det idag, men kan säga att då jag hade svetsat igen oljetrycken å borrat upp ett hål på 2,5 mm iställe för 6-8 mm som jag hade förr så började det läka lite mindre iaf ( droppar ) iställe för
det rann hejvilt.. men det roligaste av allt är att det känns som turbon går igång lättare nu med 2,5 mm på oljetrycken i ställe för 6-8mm.. kanske bara är inbillning!

[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
- Roger Berglund
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1860
- Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
Nej inte ännu ,men ska dit efter maten och hissa upp bilen och kolla vart det läker och se om det går att åtgärda på ett smidigt sätt..JonasW skrev:Fått till läckaget?
Föresten visst är du Jonas wikström som bodde på Brånet i sävar?
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Jajemen, det är jag detRoger Berglund skrev:Nej inte ännu ,men ska dit efter maten och hissa upp bilen och kolla vart det läker och se om det går att åtgärda på ett smidigt sätt..JonasW skrev:Fått till läckaget?
Föresten visst är du Jonas wikström som bodde på Brånet i sävar?

- Roger Berglund
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1860
- Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
aha där ser manJonasW skrev:
Jajemen, det är jag det. Får kika förbi nån dag & kolla in åket!

och kan nu även säga att jag fixa oljeläckaget..det var inte returen utan T-kopplingen i blocket som läkte som ett såll

Nu ska ja bara köra några mil och se till så allt funkar etc så man törs beställa en Rullandvägskörning i tavelsjö!

[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
kan inte mer än hålla med. väntar med spänning=)

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 07&start=0
När jag känner sorg drar jag ut marshall stackern på balkongen, vrider på 11an och spelar skalor i 3 timmar.
- Roger Berglund
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1860
- Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
oja,du skulle bara veta hur förbannat sur jag vart då jag insåg att jag hade bytt returslang 4-5 ggrSankan skrev: Skönt att du hittade problemetlåter bra att det snart är dags för rullandelandsväg
ska bli kul att få veta hur många häst du har på bakhjulen!

jorå det känns extremt skönt att det snart är dax för bromsning och regbes,väntar dock på bättre väder så man törs köra,rätt halt då turbon hoppar in


jaa det ska bli intressant och se hur många pollar man har väckt till livPaby skrev:
kan inte mer än hålla med. väntar med spänning=)


jag tippar själv på cirka 210 hk iaf men det ska bli intressant och se hur många det verkligen är

[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Banan vad det kliar i meckarfingrarna när du säger sådär! vill ju också bränna gummi ju! 


http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 07&start=0
När jag känner sorg drar jag ut marshall stackern på balkongen, vrider på 11an och spelar skalor i 3 timmar.
- Roger Berglund
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1860
- Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
bara att fixa igång skönhetenPaby skrev:Banan vad det kliar i meckarfingrarna när du säger sådär! vill ju också bränna gummi ju!

[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85