Ragge's 142 :: Säljes.

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Sankan skrev:okej :twisted: blir det att kolla upp effekten i motorn senare? skulle ju vara intressant att veta hur många hästar du har i stallet :)
Det blir ett besök på en rullande landsväg här i närheten om jag förstått det rätt.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Sankan
För mycket laddtryck
Inlägg: 171
Blev medlem: lör aug 09, 2008 10:04 am
Ort: Fagersta

Inlägg av Sankan »

okej det låter ju bra :) då får man vänta och se, hoppas det blir fina siffor :P
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Roger Berglund »

Ja idag var man ute och provade volvon igen efter ja hade bytt oljeretur slangen till en som var 2 mm invändig dia mindre. och pressa dit och en klammer på det.

tro int på fan att det fortfarande läker.

men nu börja ju fan klura på om man kan ha för "storthål" till trycksidan på turbon?.
vet att vissa har 4 mm invändig dia som matar turbon med olja.
jag tror min är 8 mm invändigt. men kan det ha så jädras stor betydelse som gör att oljan börja läka vid returen vid tråget?. :doh: ..

börjar nämnligen har lite brist på ideer vad det kan vara för nått.


Förutom det där så går bilen hur bra som hälst :). vill som få det där tätt så man kan börja boka tid inför bromsningen i tavelsjö etc!.
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!


För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Eric Wiklund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1711
Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Eric Wiklund »

vart exakt läker den?
hur har du svetsat i tråget?
Utför provtryckning av tryckplattor
070-3367069
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6085
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Inlägg av Steve »

Tvätta kliniskt rent och blås torrt, så du kan kolla exakt vars det kommer ifrån
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
JonasW
Forumsberoende
Inlägg: 512
Blev medlem: ons mar 23, 2005 10:02 am
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av JonasW »

Fått till läckaget?
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Roger Berglund »

Eric Wiklund ; vart exakt läker den?
hur har du svetsat i tråget?


Den läker vid Returen från tråget.. är nästan 100% säker på detta men ska hissa upp bilen ikväll på lyften och ha den igång och kolla exat vart det läker!.

Steve ; Tvätta kliniskt rent och blås torrt, så du kan kolla exakt vars det kommer ifrån

Jo Jag hade tänkt ta och göra det idag, men kan säga att då jag hade svetsat igen oljetrycken å borrat upp ett hål på 2,5 mm iställe för 6-8 mm som jag hade förr så började det läka lite mindre iaf ( droppar ) iställe för
det rann hejvilt.. men det roligaste av allt är att det känns som turbon går igång lättare nu med 2,5 mm på oljetrycken i ställe för 6-8mm.. kanske bara är inbillning! :hihi:
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!


För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Roger Berglund »

JonasW skrev:Fått till läckaget?
Nej inte ännu ,men ska dit efter maten och hissa upp bilen och kolla vart det läker och se om det går att åtgärda på ett smidigt sätt..

Föresten visst är du Jonas wikström som bodde på Brånet i sävar?
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!


För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
JonasW
Forumsberoende
Inlägg: 512
Blev medlem: ons mar 23, 2005 10:02 am
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av JonasW »

Roger Berglund skrev:
JonasW skrev:Fått till läckaget?
Nej inte ännu ,men ska dit efter maten och hissa upp bilen och kolla vart det läker och se om det går att åtgärda på ett smidigt sätt..

Föresten visst är du Jonas wikström som bodde på Brånet i sävar?
Jajemen, det är jag det :). Får kika förbi nån dag & kolla in åket!
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Roger Berglund »

JonasW skrev:
Jajemen, det är jag det :). Får kika förbi nån dag & kolla in åket!
aha där ser man :) , jorå det är bara att droppa förbi någon dag..

och kan nu även säga att jag fixa oljeläckaget..det var inte returen utan T-kopplingen i blocket som läkte som ett såll :doh:..

Nu ska ja bara köra några mil och se till så allt funkar etc så man törs beställa en Rullandvägskörning i tavelsjö! :D..
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!


För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Användarvisningsbild
Sankan
För mycket laddtryck
Inlägg: 171
Blev medlem: lör aug 09, 2008 10:04 am
Ort: Fagersta

Inlägg av Sankan »

Roger Berglund skrev: Nu ska ja bara köra några mil och se till så allt funkar etc så man törs beställa en Rullandvägskörning i tavelsjö! :D..
Skönt att du hittade problemet :) låter bra att det snart är dags för rullandelandsväg :twisted: ska bli kul att få veta hur många häst du har på bakhjulen!
Användarvisningsbild
Paby
Lite mer laddtryck
Inlägg: 49
Blev medlem: fre jul 18, 2008 5:31 pm
Ort: Fagersta

Inlägg av Paby »

kan inte mer än hålla med. väntar med spänning=)
Bild
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 07&start=0
När jag känner sorg drar jag ut marshall stackern på balkongen, vrider på 11an och spelar skalor i 3 timmar.
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Roger Berglund »

Sankan skrev: Skönt att du hittade problemet :) låter bra att det snart är dags för rullandelandsväg :twisted: ska bli kul att få veta hur många häst du har på bakhjulen!
oja,du skulle bara veta hur förbannat sur jag vart då jag insåg att jag hade bytt returslang 4-5 ggr :hihi: helt i onödan..

jorå det känns extremt skönt att det snart är dax för bromsning och regbes,väntar dock på bättre väder så man törs köra,rätt halt då turbon hoppar in :lol: .. Har dock lite små fix kvar som att montera huvlås pga min wire gick av :/ , sen ska ja bygga en batteriehylla och svetsa klart den sen så blir det väl och försöka köra några mil och kolla så att den är driftsäker! 8)

Paby skrev:
kan inte mer än hålla med. väntar med spänning=)
jaa det ska bli intressant och se hur många pollar man har väckt till liv :twisted: , provade här om dagen att bromsa + gasa.. för att få turbon att arbeta något mot och helvette va arg bilen var. direkt man klev av bromsen totalt jävla hjulspinn 1, 2an , missa 3an som vanligt på m40 i lådan..tvär slängde in 3an igen..hjulspinn :hihi:

jag tippar själv på cirka 210 hk iaf men det ska bli intressant och se hur många det verkligen är :)
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!


För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Användarvisningsbild
Paby
Lite mer laddtryck
Inlägg: 49
Blev medlem: fre jul 18, 2008 5:31 pm
Ort: Fagersta

Inlägg av Paby »

Banan vad det kliar i meckarfingrarna när du säger sådär! vill ju också bränna gummi ju! :roll:
Bild
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 07&start=0
När jag känner sorg drar jag ut marshall stackern på balkongen, vrider på 11an och spelar skalor i 3 timmar.
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Roger Berglund »

Paby skrev:Banan vad det kliar i meckarfingrarna när du säger sådär! vill ju också bränna gummi ju! :roll:
bara att fixa igång skönheten :)
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!


För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Skriv svar