Sida 31 av 51

Postat: ons mar 25, 2009 9:53 pm
av mattias
Sankan skrev:okej :twisted: blir det att kolla upp effekten i motorn senare? skulle ju vara intressant att veta hur många hästar du har i stallet :)
Det blir ett besök på en rullande landsväg här i närheten om jag förstått det rätt.

Postat: ons mar 25, 2009 10:42 pm
av Sankan
okej det låter ju bra :) då får man vänta och se, hoppas det blir fina siffor :P

Postat: tis mar 31, 2009 3:25 pm
av Roger Berglund
Ja idag var man ute och provade volvon igen efter ja hade bytt oljeretur slangen till en som var 2 mm invändig dia mindre. och pressa dit och en klammer på det.

tro int på fan att det fortfarande läker.

men nu börja ju fan klura på om man kan ha för "storthål" till trycksidan på turbon?.
vet att vissa har 4 mm invändig dia som matar turbon med olja.
jag tror min är 8 mm invändigt. men kan det ha så jädras stor betydelse som gör att oljan börja läka vid returen vid tråget?. :doh: ..

börjar nämnligen har lite brist på ideer vad det kan vara för nått.


Förutom det där så går bilen hur bra som hälst :). vill som få det där tätt så man kan börja boka tid inför bromsningen i tavelsjö etc!.

Postat: ons apr 01, 2009 7:55 am
av Eric Wiklund
vart exakt läker den?
hur har du svetsat i tråget?

Postat: ons apr 01, 2009 11:15 am
av Steve
Tvätta kliniskt rent och blås torrt, så du kan kolla exakt vars det kommer ifrån

Postat: lör apr 04, 2009 2:28 pm
av JonasW
Fått till läckaget?

Postat: lör apr 04, 2009 3:08 pm
av Roger Berglund
Eric Wiklund ; vart exakt läker den?
hur har du svetsat i tråget?


Den läker vid Returen från tråget.. är nästan 100% säker på detta men ska hissa upp bilen ikväll på lyften och ha den igång och kolla exat vart det läker!.

Steve ; Tvätta kliniskt rent och blås torrt, så du kan kolla exakt vars det kommer ifrån

Jo Jag hade tänkt ta och göra det idag, men kan säga att då jag hade svetsat igen oljetrycken å borrat upp ett hål på 2,5 mm iställe för 6-8 mm som jag hade förr så började det läka lite mindre iaf ( droppar ) iställe för
det rann hejvilt.. men det roligaste av allt är att det känns som turbon går igång lättare nu med 2,5 mm på oljetrycken i ställe för 6-8mm.. kanske bara är inbillning! :hihi:

Postat: lör apr 04, 2009 3:09 pm
av Roger Berglund
JonasW skrev:Fått till läckaget?
Nej inte ännu ,men ska dit efter maten och hissa upp bilen och kolla vart det läker och se om det går att åtgärda på ett smidigt sätt..

Föresten visst är du Jonas wikström som bodde på Brånet i sävar?

Postat: lör apr 04, 2009 5:39 pm
av JonasW
Roger Berglund skrev:
JonasW skrev:Fått till läckaget?
Nej inte ännu ,men ska dit efter maten och hissa upp bilen och kolla vart det läker och se om det går att åtgärda på ett smidigt sätt..

Föresten visst är du Jonas wikström som bodde på Brånet i sävar?
Jajemen, det är jag det :). Får kika förbi nån dag & kolla in åket!

Postat: lör apr 04, 2009 10:48 pm
av Roger Berglund
JonasW skrev:
Jajemen, det är jag det :). Får kika förbi nån dag & kolla in åket!
aha där ser man :) , jorå det är bara att droppa förbi någon dag..

och kan nu även säga att jag fixa oljeläckaget..det var inte returen utan T-kopplingen i blocket som läkte som ett såll :doh:..

Nu ska ja bara köra några mil och se till så allt funkar etc så man törs beställa en Rullandvägskörning i tavelsjö! :D..

Postat: mån apr 06, 2009 1:14 am
av Sankan
Roger Berglund skrev: Nu ska ja bara köra några mil och se till så allt funkar etc så man törs beställa en Rullandvägskörning i tavelsjö! :D..
Skönt att du hittade problemet :) låter bra att det snart är dags för rullandelandsväg :twisted: ska bli kul att få veta hur många häst du har på bakhjulen!

Postat: mån apr 06, 2009 11:08 pm
av Paby
kan inte mer än hålla med. väntar med spänning=)

Postat: tis apr 07, 2009 6:53 am
av Roger Berglund
Sankan skrev: Skönt att du hittade problemet :) låter bra att det snart är dags för rullandelandsväg :twisted: ska bli kul att få veta hur många häst du har på bakhjulen!
oja,du skulle bara veta hur förbannat sur jag vart då jag insåg att jag hade bytt returslang 4-5 ggr :hihi: helt i onödan..

jorå det känns extremt skönt att det snart är dax för bromsning och regbes,väntar dock på bättre väder så man törs köra,rätt halt då turbon hoppar in :lol: .. Har dock lite små fix kvar som att montera huvlås pga min wire gick av :/ , sen ska ja bygga en batteriehylla och svetsa klart den sen så blir det väl och försöka köra några mil och kolla så att den är driftsäker! 8)

Paby skrev:
kan inte mer än hålla med. väntar med spänning=)
jaa det ska bli intressant och se hur många pollar man har väckt till liv :twisted: , provade här om dagen att bromsa + gasa.. för att få turbon att arbeta något mot och helvette va arg bilen var. direkt man klev av bromsen totalt jävla hjulspinn 1, 2an , missa 3an som vanligt på m40 i lådan..tvär slängde in 3an igen..hjulspinn :hihi:

jag tippar själv på cirka 210 hk iaf men det ska bli intressant och se hur många det verkligen är :)

Postat: tis apr 07, 2009 11:16 am
av Paby
Banan vad det kliar i meckarfingrarna när du säger sådär! vill ju också bränna gummi ju! :roll:

Postat: tis apr 14, 2009 11:40 pm
av Roger Berglund
Paby skrev:Banan vad det kliar i meckarfingrarna när du säger sådär! vill ju också bränna gummi ju! :roll:
bara att fixa igång skönheten :)