Sida 31 av 71

Postat: fre jun 18, 2010 1:45 pm
av Klabbe Persson
Grattis till bra med pulver, och ett snyggt bygge kul o se! :thumbright:
Hoppas att allt lirar i helgen så de blir mycke åka o fina tider.

Postat: lör jun 19, 2010 6:35 pm
av Henrik Braun
Hur går det?

Underrätta oss, nån!

Postat: lör jun 19, 2010 7:47 pm
av hulta
9.35@232 för dagen

detta med däckhas i hjulhusen, MEN nu har släggan vart framme så nu lär det gå fritt

så imorron kan det bli väldigt intressant

Postat: sön jun 20, 2010 11:30 am
av Rogga
Grymt :thumbright:

Postat: sön jun 20, 2010 10:27 pm
av Johannes
Kökarmicke skrev:Jag tror jag ska försöka begränsa mig till att inte varva mer än 8000, men jag ville ha lite marginal uppåt när vi mappade ifall motorn tappar ork när man växlar på lite lägre varvtal, eller om det inte kommer funka med 28orna och lägre däck behövs, då kommer den varva ur före mål.

Durationen borde va från 0.1 lyft in till ut.

Vi mätte aldrig något avgasmottryck, grenröret är ett 5-1rör jo, tror inte man kan gämföra direkt över till holsets hus, då detta är ett singelentry-hus.


Nu håller jag på att få hjärtsvikt av att bilen är så svårstartad, skulle behöva få igång kamsyncen nu! Är nog någon inställning jag inte förstår mig på.. Nya försök imorrn.
Annars börjar jag nog bli rätt klar med bilen inför helgen, dit med fronten, tvätta den å leka lite med launch controlen, om bilen skulle vilja starta..
Har ordnat bromsskärms vajjer å handtag ikväll, å meckat dit oljebalja m.m
Jag tror inte du behöver vara ett dugg rädd för att varva motorn 8500. Jag har varvat min vit 4a 9600varv (90mm slag) i flera säsonger utan några som helst bekymmer. Vevlager och ramlager har sett som nya ut och då har jag åkt vanlig våtsump.
Med min nya motor med torrsump och en lika dan turbo som du har så planerar jag varva någon stans mellan 10000-10500.

Mvh Johannes

Postat: mån jun 21, 2010 5:21 am
av Kökarmicke
Jahapp, då va man hemma efter en helhelg på kjula då.
Hade en hel del småstrul med bilen, så det blev inte många vettiga repor körda, men det är nog rätt vanligt att det blir så med nybyggda grejjer.

Första repan ut på lördagen blev det start på trean, efter strul med spakstället, så det blev en 14sec runda, kunde inte lyfta spärren upp till ettan å tvåan då en bult kade lossnat.

Andra repan ut blev helgens bästa då med 1.33 i 60fot, 5.97 192km/h på 201 och 9.35 230kmh/ på 402 då. Lägre slutfart än jag hade med gamla motorn :hihi: Däcken tar i som fan runtom i hjulhusen, försöker banka in det värsta å höjjer bilen lite granna.

Tredje repan ut-> Hjullyft med en 745a!! :D Finns bilder på det, jag ska försöka få tag på dom.
Då höll jag dock på att få en Chevelle över taket på volvon, samma bil som senare klotade in i polarens 142a... Dom slet taggen av den direkt sen, dendär bilen är för farlig för banorna.
Tyvärr separerade min dumpventil när jag växlade till trean i den repan, så det stod ett 2" hål rakt ut ur intercoolern.... så sen var det slut på körat för lördan.
Bild

Bild

Bild
Dumpen är en G-E-T Dv56 och skiten var vara ihoplimmad... Vilka jävla sopor! å dyra e dom oxå..

Fixade till det på kvällen med en bit plåt i hålet, klämt emellan i v-bands klämman.

Söndan åkte jag första repan ut 9.51, det bettade i så in i helvete att motorn nästan tvärdog på startplattan, trots 6000rpm å 1.5bars ladd i starten. Hjulhus modifieringarna å höjningen hjälpte upp bilen i 238km/h i slutfart, men det tar i VÄLDIGT mycket ännu.. Blir nog att skaffa 1" lägre däck..

Sista repan ut var jag inte alls överrens med startern, då granen strulade som fan å aldrig tände prestage å stage samtidigt, utan direkt slog om till deep-stage. Det slutade med att hon släppte iväg den andra bilen medans jag höll på å stagea in :roll: Kärring! De va ju elemenering. Jag var dit och gnällde, men fick inget gehör, Dock hände det flera andra sen i klassen, så hon fick ge med sig sen.

Som avslutning på helgen klotade som sagt Chevellen in i polarens bil, och regnet kom precis efter, så vi lastade å åkte hem.

Jag undrar hur länge kopplingen kommer vilja vara med, jag upplever att den slirar en hel del.

Jag ska försöka ragga tag i lite bilder å filmer att uppdatera med

Postat: mån jun 21, 2010 6:35 am
av AsLoT
Såg dig på söndagen.

Riktigt skönt ljud du fått i maskin. :) Låter argt :)

Jag läste nånstans att ett par 28" slickas (som ja har på min) blir över 30" i 200km/h så det gäller att man har lite extra plats.


Hur kunde chevellen få köra igen på söndagen om dom slet taggen av den på lördagen? :shock:

Postat: mån jun 21, 2010 7:16 am
av Kökarmicke
Han fiuck en varning på lördagen, sen hände dedär på söndan

Postat: mån jun 21, 2010 7:19 am
av torpis
Kökarmicke skrev:Som avslutning på helgen klotade som sagt Chevellen in i polarens bil, och regnet kom precis efter, så vi lastade å åkte hem.
bilder

http://www.zatzy.com/media/366019-maela ... n-2-a.html

Postat: mån jun 21, 2010 7:30 am
av turon09 (AnTe)
det var en fin helg lite slött att bilen strulade lite men annars funka det ganska bra....

här är en film snutt på krahen från kjula

http://www.youtube.com/watch?v=Wm59c71M_us

Postat: mån jun 21, 2010 9:38 am
av r.friborg
Gratulera till en fin 9á trots strul.
Då vet du ju att det går att åka mycket fortare när allt lirar. :thumbright:

Postat: ons jun 23, 2010 9:40 pm
av turon09 (AnTe)

Postat: ons jun 23, 2010 10:05 pm
av Kökarmicke
Nu står bilen i princip klar till orsa i helgen :thumbright:
Ska bara laga en avtappning på vevhus-ventsburken, å lasta allt skit som ska me innan de bär iväg imorrn. :)

Har gett 28orna en chans till, jag å brorsan börja göra om hjulhusen litegranna igår kväll, å fick ihop det idag, så vi får se om det funkar! Kommer med en uppsättning 26or för säkerhets skull

Postat: ons jun 23, 2010 10:23 pm
av AsLoT
turon09 (AnTe) skrev:hitta på youtube....

http://www.youtube.com/watch?v=eEMPofVRpuI
Fan va tuff film! :)

Riktigt snyggt med slowmo och dragrace.

Postat: fre jun 25, 2010 9:07 am
av RoGGaH
Lycka till i helgen!
Hoppas 8:an sitter :D