Sida 31 av 40
Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
Postat: sön apr 22, 2012 9:59 pm
av r.ivars
lite film ifrån när jag tog ur maskin mm
http://onroaders.se/ridepost/14" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
Postat: tis apr 24, 2012 5:12 pm
av r.ivars
ibland sidomotiverar man sig med grejer för att saker och ting ska kännas mer meningsfullt...
tillexempel tyckte jag det var SKITFINT att lyfta ur spisen och byta vevaxel för att då kunde jag placera min kopplingsventil precis där jag aldrig mer behövde röra den, förutom för justering... sitter smäckert o-ivägen.
förutom att skiten läckte..... mellan ett t-stycke och själva blocket.. dvs totalt omöjligt att fixa..
FAIL 1
mekade dit lite stålomspunna bromsslangar och fixade en bypass på kopplingsventileriet så bromsningen inte störs av såna bagateller
FAIL 2
mina an anslutningar för pumperiet kom för nära varandra... skulle suttit tanken på andra hjulhuset.. men nä.... såhär vart det.....
koppling testad och tycks fungera, alla grejer under troligtvis ihågkomna
brottade lös ventil med tillhörande linelock och arrangemang... i lagomt grotthjärne skede
an-slangade lite extra
updatera lite program för nya versionen av sprut och köra in ärtans startmapp
gick smärtfritt och fint!!! vipec is the shit!
ALIVE!!!
städat
blir en snurr till jobbet med den för att rikta in kardan mm innan bromsning.
behöver "överfall" för bakre knuten... 1350 kors med det här avståndet mellan cc, kan vara 39 också.. svårt att avgöra med lite slitna hål..
råkade av en miss droppa bromsdatumet på
http://www.facebook.com/ivarsproduction" onclick="window.open(this.href);return false;
blir på torsdag!

Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
Postat: tis apr 24, 2012 8:12 pm
av Daniel Bjälevik
Ser fint ut mannen.lycka till på torsdag

Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
Postat: ons apr 25, 2012 9:47 am
av Henka_
Pirrar de nå i pungen nu då när de är så nära? Man skulle nästan ha bemödat sig ner för att få se spektaklet imorgon

Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
Postat: ons apr 25, 2012 4:51 pm
av Robin Olivi
Spännande och lycka till!
Finns det något mål med bromsningen?
Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
Postat: tor apr 26, 2012 4:58 pm
av Erlandsson
Grattis till bra med mos

Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
Postat: tor apr 26, 2012 5:57 pm
av r.ivars
pirrade rejält
1020 WHP vart det 2,6bar
Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp
Postat: tor apr 26, 2012 6:32 pm
av NiclasA
får gratulera till fin fin effekt å hoppas på att den förbannad 8an kommer iår:)!

Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp
Postat: tor apr 26, 2012 8:25 pm
av freddan302
Grattis!
Fin effekt!
Vad kör du med för turbo föressten?
Ser ut som en BW 380 ?
Avgashus, turbin?
Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp
Postat: fre apr 27, 2012 7:16 am
av Daniel Bjälevik
Jävla motor och lämna mos, Alla som åker flaschiga M maskiner med turbo får skämmas, 1000whp i en M motor får ses som ett misslyckande tycker jag om du plocklar 1020 whp ur en M50

Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp
Postat: fre apr 27, 2012 7:51 am
av ///Peter
freddan302 skrev:Grattis!
Fin effekt!
Vad kör du med för turbo föressten?
Ser ut som en BW 380 ?
Avgashus, turbin?
Yes bw 380.
Har för mig det är T4 1.25 A/R hus med 74.5mm ut.
Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp
Postat: fre apr 27, 2012 10:02 am
av Hammarström
Bara o grattulera,
Hur mycke vikt/effekt va det på 9,05/265km repan?
Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
Postat: fre apr 27, 2012 8:41 pm
av Nova Jörgen
r.ivars skrev:pirrade rejält
1020 WHP vart det 2,6bar
1020 hk i MOTORN i 1300 kg bil ska prestera ca 8.30s-262 km/h tider på strippen på 402.33 meter. Bara så du vet
Kul att det funka så bra

Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp
Postat: lör apr 28, 2012 7:00 am
av r.ivars
Hammarström skrev:Bara o grattulera,
Hur mycke vikt/effekt va det på 9,05/265km repan?
inte helt säker på min raceweight men då laddade jag ungefär 900whp. men det var problem med starterna då, så jag hade hisklig slutfartsökning från 201m till 402
Nova Jörgen,
Jag vet att jag ligger så långt efter som man kan med den här effekten och en 9"are i häcken.
men jag är intresserad av annan typ av körning också vilket komplicerar dragracebiten.. + att jag gillar h-mönstrat som fan
Hade jag inte varit så trött på att rasa allt hade jag aldrig bytt ifrån vanlig e30 bakvagnen, när jag väl får en låda och koppling och hänga med i tiderna så tror jag att jag fixar dit en e30 bakvagn och provar ut rätt saker där för att få det att hålla, sen jagar vi 8or med delad bakvagn, för köra fortare än 8.5 har jag aldrig haft som mål

Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp
Postat: lör apr 28, 2012 5:33 pm
av Nova Jörgen
ivars, jag retas bara med dig lite
Jag vet, att du vet, att siffrorna jag gav som exempel är för en renodlad dragracingbil med rätt uppsatt chassi. Inte en frän mångsidig busbil som din som faktiskt går att sladda med. Det viktigaste är ändå att man har kul med sin bil.
Ha de'