Nej den gammel short shiftern har jag inte ännu fått uppleva live. På min 68 är det långspak.
Men lite kul att den jag har liknar den ni länkat till

Förhoppningsvis är min något stabilare!
Kul Woohoo, jag gillar det också

Är nåt med ljudet från turboförsedda V8or!
Åkte till Anderstorp och Rush racing festival men förhoppningen att köra hela dagen och få lite körtid och känsla för bilen.
Så blev det inte. Efter 20 min körning gav kopplingen upp. Eller rättare sagt slavcylindern nere vid lådan. Mindre kul.
Men men, lite körning är bättre än ingen alls. Fick bli häng och några medåkarturer i polarnas drift byggen i stället!
Vi får ta åkturen nästa gång Sebbe! Kommer en liten filmsnutt på ett av de få varven jag körde på Anderstorp.
Eller, egentligen jag stod nog mest still i kurvorna
Fick bland annat åka några varv i Samuels E34a. Sitter en M50 spis med 3L vev och kolvar, smidda stakar och dubbla
insugskammar, bra insug och grenrör. TB60-02. Helt galet var denna maskin går, bra tryck från 3500rpm till 7500.
Har även gjort ett tillägg i AWD styrningen. Har nu tre lägen att välja mellan.
1. Helt manuellt där jag väljer fördelningen på ett vred.
2. Auto 1 där ATTESA controllern styr fördelningen baserat på TPS läge samt tvåaxlig G-Sensor
med viss hydrauliskt grund anspänning av lamellpaketet.
3. Auto 2 där ATTESA controllern styr fördelningen baserat på TPS lägen samt tvåaxlig G-Sensor samt under
förutsättning att vissa "mappbara" tröskelvärden från sprutet är uppfyllda. Typ. minst 80% TPS och 100kpa.
Under dessa värden avlastas drivningen på framhjulen till den allra största delen (endast den inbyggda
mekaniska förspänningen i lamellpaketet kvarstår) vilket skonar drivlinan och får bilen att
i stort sett bli bakhjulsdriven.