Sida 32 av 39
Postat: ons okt 24, 2007 11:36 am
av tho_89
Rogge skrev:tho_89 skrev:ingen fara! är rätt less på skruva nu kan jag lova!! jobba 8 timmar om dan med att skruva.. sen hem och man bara tvingar sig ut

men men vi får väll se om det blir i klass ed din

likadant här.. men fördelen är ju att man kan göra hemarbete på jobbet

Jo det är sant men det är ett jävla skruvande!!
Men man har juh valt det själv, har så jä*** många bollar i luften.
Postat: fre okt 26, 2007 8:57 pm
av Tommy Luhr
fälgarna är azev 17" * 7,5" fram och 8,5" bak
egentligen bmw fälgar.
Har bytt fjädrar och dämpare bak på bilen.
biltema gasdämpare och 745 fjädrar.
Vilken skillnad, nu vart den mjuk fram istället.
satt wastegatens utsläpp i avgasröret.
Vilken skillnad på ljud.
Vart riktigt skön att åka i nu.
Tyvärr tyckte jag att den gick sämre, men det är nog för att ljudet är så mycket mindre nu.
photobucket funkade inte nu så bilderna får komma lite senare
Postat: lör okt 27, 2007 9:08 pm
av Tommy Luhr
japp då har man plågat prylarna mer då:)
fick gå ner i tändning för jag trodde bilen spikade men det var något annat liknande ljud.
Så nu går den med lite låg tändning.
kopplingen har börjat krångla.
Oväntat?
Nej inte direkt.
Vet inte om man ser det på bilderna men solfjädern passar inte riktigt till plattan så det trycktes ner några fjädrar och ville inte släppa taget riktigt om lamellen
fick akut åka och köpa mig en 707 sachs race engineering platta av en polare (tack Hultberg)
Jaha, den passade ju inte på mitt svänghjul...
har vi sett ombyggda svänghjul tidigare i denna tråden ?
hehe
Sen så när jag fick ihop allt. Jo då hoppade slavcylindern ut och spred delar överallt.
Kopplingen vart ju avsevärt hårdare och följande arragemang tillverkades med gott resultat
denna bilden beskriver ett biltema flexrör till en hks kopia hehe.
kommer antagligen bli nästa sak som krånglar
men nu funkar bilen kanon bra och kopplingen bettar värre än någonsin.
Jippie:)
Postat: lör okt 27, 2007 9:23 pm
av tho_89
ser juh bara fint ut! var på biltema förra veckan och tänkte göra samma ska med flexröret, men jag börja fundera lite och sket i det.. men vi får väll se och höra hur det funkar!

Postat: sön okt 28, 2007 4:34 pm
av skruffse racing
Holländaren skrev:Vars får man tag i såna där mattor? Verkar ju vara är en smidig försäkring för fötterna

www.summit.com
Postat: sön okt 28, 2007 4:38 pm
av Tommy Luhr
gjorde en så jädra dålig film idag så det är inte värt att lägga ut ens...
Postat: sön okt 28, 2007 4:48 pm
av T Fahlgren
volvo140turbo skrev:gjorde en så jädra dålig film idag så det är inte värt att lägga ut ens...
allt är roligt att se

Postat: sön okt 28, 2007 11:29 pm
av Tommy Luhr
Postat: mån nov 05, 2007 6:41 pm
av Tommy Luhr
man hamnar ju rätt långt ner direkt om man är inaktiv någon vecka på trådarna.
Det är ju bra, det visar ju att det är en populär sida:)
Det har hänt en sak på slutet som jag har lärt mig två saker på.
det första är: svetsa inte på en triggerskiva från ford med ynka 4 små 1,5cm svetsar på en b23skiva, det håller inte i längden
Det andra är: att finner man en ford givare på skroten som är den andre lik precis betyder inte det att dom kopplas lika.
Jag körde ju med en transit givare från 98 på min först, fick tag på en exakt likadan givare på en escort i mitten på 90talet.
kopplade in och vred på nyckeln....... inget hände.
Tänkte då på att någon sa att plus var närmast skruven, polvände och bilen gick.
Det som har hänt sedan sist är alltså att triggerhjulet lossnade och strök med givaren i en vild engagerad körning efter vägen.
Lossnade när jag hade runt 6500rpm och tog en fin tur ut på vägen och ner i diket långt från olycksplatsen.
Fann hjulet och helsvetsade det och monterade ny givare och justerade spel på varenda pinne.
Nu går den som ett tåg igen:)
Men det är nästan det enda som krånglat med, förutom kopplingen som jag fick byta.
Är jätte nöjd med bilen nu, dock ej med det svenska klimatet som gör mina starter på morgonen jobbigare med e85:)
Postat: mån nov 05, 2007 7:20 pm
av j björk
Är det alltså ett triggerhjul i pressad plåt som du svetsar i gjutjärn?
Lite nyfiken på E85 starterna, när börjar det bli problem, vilken temp ca?
Det går inte justera med kallstartanrikningen?
Är det precis vid start, eller går den illa tills den börjar bli varm?
På min bmw som jag körde på dieselblandad bensin hade jag kallstartshjälp med E85, var inte lika känsligt om det blev lite för mycket eller för lite som bensin.
Han dock aldrig prova i speciellt kallt innan jag fick lite motorbrand

Postat: mån nov 05, 2007 8:41 pm
av Sleeper_86
jag hade -5 i morse å då ville den inte.. hade ingen startgas hemma heller..
men gick stara på bromsrengöring.. vet inte hur hälsosamt det är för motorn men den startade iaf..
jag har hittills bara upplevt det som att den surar tills den tänt 3-4 gånder..
byggde mig ett fint litet kallstartssprut för vanlig bensin idag så får se om det funkar i morrnbitti..
Postat: mån nov 05, 2007 8:51 pm
av Tommy Luhr
det är ett pressat triggerhjul i plåt som fästes i b23s remskiva i pressad plåt den med.
Kall starterna är oftast problem med att få den att starta till, startar den går den fint för jag har justerat kallstarts mappen kanon så det funkar.
Men när motorn är minus 4grader startar den än vad jag vet.
Det har inte varit kallare än.
Men den börjar bli seg då.
Funkar mycket bättre med direkt spole istället för fördelare och allt vad det innebär tycker jag.
men håller på att filar på ett luft förvärmnings system som för dieslarna.
Drar mycket ström och det är inte bra kalla vinter morgnar.
Skulle kunna bygga ett system som startar motorn på en spridare med bensin innan man drar om till e85 (eller e75 som det antagligen är på vintern)
Några tips angående kallstart på etanol bilar?
Postat: mån nov 05, 2007 9:22 pm
av Fredrik Forsberg
är det 75% etanol på vintern?

Postat: mån nov 05, 2007 9:27 pm
av Sleeper_86
läste om någon på etanol(.se lr som lr nu)forumet som monterade ett glödstift i ett T kors med en kallstartsspridare i, så glödstiftet förångade etanolen.. skulle tydligen fungera hyffsat..
EDIT: hittade en liknande tråd
http://etanol.nu//forumrecover/viewtopi ... =kallstart
Postat: mån nov 05, 2007 9:58 pm
av Johnny
skruffse racing skrev:Holländaren skrev:Vars får man tag i såna där mattor? Verkar ju vara är en smidig försäkring för fötterna

www.summit.com
Snarare:
http://www.summitracing.com 