Race Taunus 20M-65 CSB 377cui Turbo

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Klabbe Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1313
Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
Ort: Kristianstad

Inlägg av Klabbe Persson »

Jens Gustavsson skrev:kan man få en snabb raport på motorns slutgiltiga resept och vad planen i bänken är?
Den är som sagt på 377cui.
8,8 i komp.
Eagle 4340 smidd vev. 3.48" slag
Eagle h-profil stakar
SRP kolvar 4.155" borr
Dart toppar som är portade, 2.08" ventiler in 1.65" ut.
Edelbrook Victor EFI insug.
Jesel vippor.
Kamen är den du rekomenderade Jens.
Comp cams kamdrivning

Snurran är samma som innan BW S475 med ar 1.32 avgashus.
Accufab 105mm spjäll.

Målet i bänken är först o främst att få "fart" på motorn, se så allt lirar och att så klart få fram lite effekt och en vettig kurva att utgå ifrån när converter ska tas fram.

Japp bromsas hos Martin Lundkvist i Åhus. Är smidigt att ha de på hemma plan.
Mvh Klabbe

Volvo 142-68 B20 Turbo
Instagram: Klabbarparen
Användarvisningsbild
Andreas Arthursson
Forumsberoende
Inlägg: 528
Blev medlem: ons apr 09, 2008 9:10 pm
Ort: Avesta
Kontakt:

Inlägg av Andreas Arthursson »

Lycka till imorn. Jag finns på telefon om det är något mer.

Mvh
Användarvisningsbild
Klabbe Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1313
Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
Ort: Kristianstad

Inlägg av Klabbe Persson »

Andreas Arthursson skrev:Lycka till imorn. Jag finns på telefon om det är något mer.

Mvh
Tack!
Tackar så mycke för hjälpen änsålänge också! :thumbright:
Mvh Klabbe

Volvo 142-68 B20 Turbo
Instagram: Klabbarparen
Turbokoftan
Alltid på trycket
Inlägg: 1220
Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Turbokoftan »

Brukar läsa tråden men har nog inte skrivit något tidigare, vill passa på att önska lycka till imorgon. Riktigt fint bygge du fått ihop!

Mvh
Användarvisningsbild
freddan302
Forumsberoende
Inlägg: 817
Blev medlem: ons nov 25, 2009 6:58 pm
Ort: Gällivare

Inlägg av freddan302 »

Har läst igenom tråden!
Snyggt och genomtänkt bygge må jag säga 8)

Blev det nån dyno körning igår?
Hade varit kul med lite effekt siffror!
GordonE
För mycket laddtryck
Inlägg: 310
Blev medlem: ons jul 13, 2005 10:47 pm
Ort: Växjö

Inlägg av GordonE »

Lycka till med bromsningen nu!
Jag håller tummarna för allt ska gå bra.



Mvh Gordon
Mercedes 190E 2.3-16
9.98 238km/h
Användarvisningsbild
Göte
För mycket laddtryck
Inlägg: 467
Blev medlem: tor sep 09, 2004 6:29 pm
Ort: Nybro

Inlägg av Göte »

Lycka till.

nu önskar vi riktiga hårdrocks siffror :headbang:
Ingenting är omöjligt,
det omöjliga tar bara
lite längre tid...
Vesa
För mycket laddtryck
Inlägg: 151
Blev medlem: lör jan 24, 2004 3:04 am
Ort: Skepplanda
Kontakt:

Inlägg av Vesa »

Första skvallret verkar lovande.. :D

HÖJ LADDET! :P
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21752
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

hur går det? skavaller går bra också :hihi:
Användarvisningsbild
Daniel-635
Forumsberoende
Inlägg: 2799
Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
Ort: Västra Småland, nästan i Halland

Inlägg av Daniel-635 »

Ja man är bra nyfiken, börjar bli trött på att bara sitta och hålla tummarna :wink:
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.

Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Användarvisningsbild
Heggen
För mycket laddtryck
Inlägg: 171
Blev medlem: fre jun 13, 2008 4:46 pm

Inlägg av Heggen »

Ootroligt nyfiken!!!

Håller tummarna så hårt att jag snart måste skaffa "tummen mitt i handen handskar" 8)
Användarvisningsbild
Klabbe Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1313
Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
Ort: Kristianstad

Inlägg av Klabbe Persson »

De har gått ganska bra idag. Lite problem med grenrörspackning men de e fixat nu.
Sen har vi haft lite problem med misständningar, men dom verkade vi få ordning på nu till slut.

Ska köra lite till imorn med mer laddtryck, men vi ligger på ca 900hp vid 1.25bars laddtryck just nu, känns lovande :) Kommer inte ihåg exakt men ungefär vid 5500 varv vart de. Vridet närmar sig 1300Nm.
Mvh Klabbe

Volvo 142-68 B20 Turbo
Instagram: Klabbarparen
G.Nauta
Forumsberoende
Inlägg: 835
Blev medlem: tis dec 25, 2007 1:59 pm
Ort: Linköping

Inlägg av G.Nauta »

Wow, det är ganska lågt ladd änsålänge :hihi:
Imponerande effekt :thumbright:
"Good looking from a far, but far from good looking!"
Användarvisningsbild
Driddler
Snake booster
Inlägg: 1503
Blev medlem: ons dec 06, 2006 9:18 pm

Inlägg av Driddler »

Grymma siffror på 1.25 bar!

Vilket vrid :shock:
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022
Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna

Inlägg av Blom »

blir riktigt fränt det där Klabbe. :thumbright:

går det att nå fyrsifrigt?? eller är agget bottnat snart??
mottryck??
Skriv svar