Blom skrev:
Jag skulle vilja påstå motsatsen. Man vill absolut INTE ha nått "gung" i starten på en dragrace bil. Och de flesta lite seriösare har en krängningshämmare i dragrace. Man vill då ha en så hård som möjigt för att få så jämnt tryck på hjulen..
det där är helt beroende på setup och mängden vrid man befogar över i startögonblicket.
Mycket effekt/vrid och feta dragracing hjul, typ promod skulle vrida sönder halva chassit om det var mjuk sättning i fjädringen
men med säg 500hk turbosmälla på en 1300kg bil med 8" breda dot däck så vill man gärna ha lite viktförskjutning.
förklara gärna varför man skulle vilja ha viktförskutning i sidled på en sån bil?
kan inte komma på nån anledning till varför man skulle vilja ha mer vikt på ena sidan!
Erlandsson skrev:Några bilder på vad som händer dom få dagarna man får tid över. Detta va ingenting jag tänkte göra från början utan skyller allt helt och hållet på min garagegranne Audi_Danne.
Börjar bli tomt här.
Fått mig en billetfräst insugsfläns. Så jävla fint gjord
Fick mitt 4 länks kit i förra veckan, beställde s60r bromsar förut idag, väntar på mina coilovers bak. Så nog händer det grejjer alltid
antar man snedställer de sådär för at inte få brytningar i dämparna när tex ena bakhjulet är ihopfjädrat och för att få bättre väg egenskaper vid kurvtagning ?
740 med rakställd 8v,zf,tb70,plenum mm
mercedes w123 med volvo motor
Mercedes 300 tdt. bruksbil