Sida 32 av 33
Postat: tis mar 16, 2010 6:54 pm
av Blom
Kadett4wd skrev:Blom skrev:
Jag skulle vilja påstå motsatsen. Man vill absolut INTE ha nått "gung" i starten på en dragrace bil. Och de flesta lite seriösare har en krängningshämmare i dragrace. Man vill då ha en så hård som möjigt för att få så jämnt tryck på hjulen..
det där är helt beroende på setup och mängden vrid man befogar över i startögonblicket.
Mycket effekt/vrid och feta dragracing hjul, typ promod skulle vrida sönder halva chassit om det var mjuk sättning i fjädringen
men med säg 500hk turbosmälla på en 1300kg bil med 8" breda dot däck så vill man gärna ha lite viktförskjutning.
förklara gärna varför man skulle vilja ha viktförskutning i sidled på en sån bil?
kan inte komma på nån anledning till varför man skulle vilja ha mer vikt på ena sidan!
Postat: tis mar 16, 2010 8:43 pm
av Erlandsson
Byggde ram på vänstersidan idag.. Byggde den lite annorlunda. Vilken tror ni blir bäst?
Vänstersidan
Högersidan
Tror jag kommer köra med "högersidan", då blir det enkelt att bygga ett brett panhardstag också.
Mvh
Postat: sön mar 21, 2010 7:02 pm
av Erlandsson
Har hänt lite mera idag.
Mvh
Postat: mån mar 22, 2010 4:08 pm
av simpa_volvo
Erlandsson skrev:Några bilder på vad som händer dom få dagarna man får tid över. Detta va ingenting jag tänkte göra från början utan skyller allt helt och hållet på min garagegranne Audi_Danne.
Börjar bli tomt här.
Fått mig en billetfräst insugsfläns. Så jävla fint gjord
Fick mitt 4 länks kit i förra veckan, beställde s60r bromsar förut idag, väntar på mina coilovers bak. Så nog händer det grejjer alltid
Mvh
vart köpte du insuget

Postat: mån mar 22, 2010 9:00 pm
av Erlandsson
Börjat knåpa ihop ett blivande fjädertorn.
Mvh
Postat: tis mar 23, 2010 1:09 pm
av Jerry Lundgren
Är det bara mitt värdelösa ögonmått, eller ligger inte den övre länkarmen väldigt nära ramen?
///Jerry Lundgren
Postat: tis mar 23, 2010 1:37 pm
av JoBy
Jerry Lundgren skrev:
Är det bara mitt värdelösa ögonmått, eller ligger inte den övre länkarmen väldigt nära ramen?
///Jerry Lundgren
Tror faktiskt att det är ditt värdelösa ögonmått!
Det ser skumt ut men efter att ha synat andra bilder tror jag att 4-linkstagen sitter innanför ramen.
Postat: tis mar 23, 2010 4:25 pm
av Erlandsson
Jerry Lundgren skrev:
Är det bara mitt värdelösa ögonmått, eller ligger inte den övre länkarmen väldigt nära ramen?
///Jerry Lundgren
Ditt ögonmått som är rätt. Dom ligger nära, men kommer aldrig fjädra ihop så mycket så stagen tar i ramen
Postat: tis mar 23, 2010 4:31 pm
av Erlandsson
JoBy skrev:Jerry Lundgren skrev:
Är det bara mitt värdelösa ögonmått, eller ligger inte den övre länkarmen väldigt nära ramen?
///Jerry Lundgren
Tror faktiskt att det är ditt värdelösa ögonmått!
Det ser skumt ut men efter att ha synat andra bilder tror jag att 4-linkstagen sitter innanför ramen.
4 länk stagen sitter under ramen
Postat: tis mar 23, 2010 7:08 pm
av hesselgren
ursäkta om frågan är dum, men varför snedställa stötdämparen/fjädern sådär?
Postat: tis mar 23, 2010 8:43 pm
av Hposth
antar man snedställer de sådär för at inte få brytningar i dämparna när tex ena bakhjulet är ihopfjädrat och för att få bättre väg egenskaper vid kurvtagning ?
Postat: tis mar 23, 2010 8:48 pm
av Blom
hur långa är 4 link stagen?? ser ruskigt långa ut.
Annars kalas

Postat: tis mar 23, 2010 9:25 pm
av Erlandsson
Blom skrev:hur långa är 4 link stagen?? ser ruskigt långa ut.
Annars kalas

c-c måttet är 68cm på undre staget, övre staget är något kortare.
Mvh
Postat: tis mar 23, 2010 9:34 pm
av Erlandsson
Slant med rondellen
Mvh
Postat: ons mar 24, 2010 12:33 pm
av Audi_danne