Chevy cavalier T5 med liberty /6.82 326km/h!!!
- MasterDevil
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 249
- Blev medlem: mån jan 19, 2009 11:10 pm
- Ort: Edsbyn
- Kontakt:
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 150
- Blev medlem: lör okt 20, 2007 8:20 am
- Ort: åland finland
det vart sanering efter den där repan med 745 men man ser på repan före att den gula läcker nåt... :/Fredde Holmgren skrev:Här fanns det film, lät riktigt arg!
http://www.youtube.com/watch?v=p9TLDMhQM7w
men annars fint ljud

toyota starlet med Volvo 16v o hx52
Andreas Holmström
Andreas Holmström
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
De va så att rodden orsakade saneringen alltså! Jag som fick skulden
Tur man inte halkade av banan av oljan i banslut då.
Har inte orkat riva ner lådan ännu, va så jävla trött igår. Ska göra det ikväll, å försöka göra en vettig uppdatering med bilder å tider från helgen!

Har inte orkat riva ner lådan ännu, va så jävla trött igår. Ska göra det ikväll, å försöka göra en vettig uppdatering med bilder å tider från helgen!
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
jahapp!
Då var det slutkört för ett tag frammåt.
Hade en riktigt bra helg i Orsa med en riktigt bra repa, 1.34 i 60fot, 5.93 194tror jag, 9.26 241km/h
Resten av reporna hade jag lite strul med att få till starterna, och att det ville spinna en del.
Hade även lite problem med övervarvningar, särskillt när däcken slog lös. I en repa har jag 10128rpm loggat, från 6500->dit på en sec
Vild motor!
Mitt urtrampningslager började rassla ordentligt på lördagen, men lyckades få tag på ett nytt hos persåker, och hade ner lådan en sväng för att byta det på lördagskvällen. det var efter repan som finns på filmen ett par inlägg ovanför som var sista repan då före lagerbytet.
Körde väl 9.51 237km/h eller nåt då med dålig 60fot då, så allt de övriga funkade som det skulle.
Hann inte provstarta på lördagskvällen pga. depåtystnad, utan drog igång den på söndagen för varmkörning. Hörde inget speciellt tyckte jag.
Backar ut direkt in i elemeneringen utan att ha testat nåt mera, Drar av en rejäl burnout för att stressa jänkarn jag körde emot, å när jag sopar i trean i vattnet å går ut märker jag att de går tyngre än vanligt, tänker, Fan va de va grepp idag då å fäller ner pedalen fullt för att få upp laddet ordentligt, å motorn ylar ur precis som den ska med massor av rök från däcken!!
Plötsligt vibrationer som fan, sen ett pang. Slår av tändning å blir tillbakaknuffad, tänker där brast veven, eller så skottade jag koppling/svänghjul, fick säkert ihop nåt fel på kvällen före.
Dessekrerade lite ikväll, räckte med att skruva ner oljebaljan under så hittade jag alu-bitar som såg ut som motorblock, för att inse vad som hänt.

Kan bjuda på lite bilder från dom två race som varit, kjula å Orsa då. Har nån några fler bilder/filmer är det bara att fylla på!
Kjula:



Lite dumpventils-mek på kjula. Blom å Larc va å hälsa på!

Väldigt många som va intresserade av bilen!


Orsa:
Farsan va med upp, Kul!








Två bilder till från Kjula! Brorsan stog på knä snett bakom min bil, å såg luft under bägge framhjulen, fränt!


Nu tror jag vitmotorn ska få en sista chans, beroende på hur mycket som e slut, men jag börjar fan lessna lite på den.
Då var det slutkört för ett tag frammåt.
Hade en riktigt bra helg i Orsa med en riktigt bra repa, 1.34 i 60fot, 5.93 194tror jag, 9.26 241km/h
Resten av reporna hade jag lite strul med att få till starterna, och att det ville spinna en del.
Hade även lite problem med övervarvningar, särskillt när däcken slog lös. I en repa har jag 10128rpm loggat, från 6500->dit på en sec

Mitt urtrampningslager började rassla ordentligt på lördagen, men lyckades få tag på ett nytt hos persåker, och hade ner lådan en sväng för att byta det på lördagskvällen. det var efter repan som finns på filmen ett par inlägg ovanför som var sista repan då före lagerbytet.
Körde väl 9.51 237km/h eller nåt då med dålig 60fot då, så allt de övriga funkade som det skulle.
Hann inte provstarta på lördagskvällen pga. depåtystnad, utan drog igång den på söndagen för varmkörning. Hörde inget speciellt tyckte jag.
Backar ut direkt in i elemeneringen utan att ha testat nåt mera, Drar av en rejäl burnout för att stressa jänkarn jag körde emot, å när jag sopar i trean i vattnet å går ut märker jag att de går tyngre än vanligt, tänker, Fan va de va grepp idag då å fäller ner pedalen fullt för att få upp laddet ordentligt, å motorn ylar ur precis som den ska med massor av rök från däcken!!
Plötsligt vibrationer som fan, sen ett pang. Slår av tändning å blir tillbakaknuffad, tänker där brast veven, eller så skottade jag koppling/svänghjul, fick säkert ihop nåt fel på kvällen före.
Dessekrerade lite ikväll, räckte med att skruva ner oljebaljan under så hittade jag alu-bitar som såg ut som motorblock, för att inse vad som hänt.

Kan bjuda på lite bilder från dom två race som varit, kjula å Orsa då. Har nån några fler bilder/filmer är det bara att fylla på!
Kjula:



Lite dumpventils-mek på kjula. Blom å Larc va å hälsa på!

Väldigt många som va intresserade av bilen!


Orsa:
Farsan va med upp, Kul!








Två bilder till från Kjula! Brorsan stog på knä snett bakom min bil, å såg luft under bägge framhjulen, fränt!


Nu tror jag vitmotorn ska få en sista chans, beroende på hur mycket som e slut, men jag börjar fan lessna lite på den.
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Alltid tråkigt med extra vevhusventilering av den där typen...
Hoppas att det inte rev med sig riktigt allt i rovan.
" - jo, det är säkert, han var såhär bred mellan ögonen... minst!"
Hoppas att det inte rev med sig riktigt allt i rovan.
Här hade jag nästan trott att det var fiskehistorier som var på tapeten...Kökarmicke skrev:Väldigt många som va intresserade av bilen!
![]()
" - jo, det är säkert, han var såhär bred mellan ögonen... minst!"

-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 150
- Blev medlem: lör okt 20, 2007 8:20 am
- Ort: åland finland
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
Tråkigt! Antar att det skurit först på veven och sen har staken gått av?
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Tråkigt, typiskt när man försöker vara seriös 

Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- MasterDevil
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 249
- Blev medlem: mån jan 19, 2009 11:10 pm
- Ort: Edsbyn
- Kontakt: