Sida 32 av 46

Postat: fre apr 16, 2010 8:33 pm
av Tommy^_
Helt klart fel sponsor på rören och böjjarna :evil: :hihi:

Postat: fre apr 16, 2010 8:59 pm
av knotan
jo fan men böjjarna funkade ju bra till grenröre å det är ju huvudsaken :thumbright:

han jag fick wgen av skickade ju inte med v-bandsflänsarna så fick svarva nya...
var ju ändå en tial så lär väll funka bra hoppas jag...

blev en sväng til biltema med, alltid är det så mycket man behöver när man väl tar sej dit :P

sen är det bara siliconslangarna jag väntar på, å dem borde komma i börjar av veckan..

Bild

Postat: lör apr 17, 2010 1:07 am
av micke999
den där ville ju jag köpa :thumbdown:

Postat: tor apr 22, 2010 9:57 pm
av knotan
ändrade planer igen :hihi:

har betsämmt mej för följande nu...
bygger en ny motor på en b230 FX bottendel.
med mina korta h-profil .
enbart turbo....

trött på kompressorn å lågkomp nu när jag inte får den att gå som jag vill...

måste få igång den å det är NU. hämtar en komplett 744 89a imorrn med FX motor, får ju grova ranmlager då å en bil som gått relativt lite mil..

plockar över min vev och stakar å tar 230ins kolvar å bara slår ihop den målar på dne lite å kastar tebax...

fördleen är att jag fåt plats över å ha remdriven servopump så kanske sätter dit styrservotr sammtidigt motorn är borta...

kompressorgrejjorna är MAO til salu igen

anledningen till jag ändrade mej var denna veckas intensiva jobb med den som inte gettt rätt resultat.


drog igång den i tisdags kväll. upptcäkte avgasläckage på grenröret,(böjd avgasfläns)

fixxade röret på dagen i onsdags. satte dit grenröret på eftermiddagen dirtekt efter jobbet,

började mappa på kvällen, fick det inte redigt bra, (fegade lite med täningen.)

fixxade till en banzai karatetändmapp idag å sen ut å fortsatte köra, (typ 45 grader tänding vid 2 bars ladd och 6500 rpm)

fick hyffsat fjutt i den men inte redigt som den borde kännas, erldar fortfarande mycket soppa i grenröret

klippte av remmen å byggde om rördragningen för å köra bara turbon....
satans 50-70 häst direkt å plötsligt drar motorn gladeligen till 8500 rpm(skulle lätt dragit längre om jag hade haft tid å mappa längre ikväll...)

men en 500 hästars turbo, 2 liters motorvolym 6:1 i komp å e85 ger en rätt trälig grundeffekt typ inget alls under 5000, sen satans rörde det på sej...


så nu i helgen blir det å bygga som sagt en b230 med lite högre komp å sen kanske man kan få ettt använändbart register mellan 4000-8000 istället....

har inte tid å exprimentera mer, bilen är sagd den mste vara fördigmappad senaste den siste mars. dvs om ganska exakt en vecka börjar bli stressigt nu....

Postat: fre apr 23, 2010 8:22 am
av j björk
Ska du vara klar den siste mars har du nog försovit dig lite :hihi:

Postat: fre apr 23, 2010 10:35 am
av simpa_volvo
mars har redan vart :thumbright:

Postat: fre apr 23, 2010 6:48 pm
av knotan
jävla ordmärkare :hihi:

menar siste april såklart hehe :P

förste maj är ju ett heligt datum för att vara klar för säsong. vart ju en lång vinter men kort vår i år så blev ju ganska kort "inkörningsperiod" i år , kanske lite sent före säsong att börja byta motor nu, men känner att det var ett måste :?

Postat: lör apr 24, 2010 7:44 pm
av knotan
gamla ur...




Bild

donatorobilen..(rostfri/galvad plåt säljes :roll: )

Bild

toppdeckning och hetvattentvätt

Bild

nya motorn ihopmonterad och målad

Bild

Postat: lör apr 24, 2010 9:38 pm
av Erlandsson
:thumbright:

Postat: sön apr 25, 2010 10:25 am
av 7aan
Här går det undan ;)

Postat: sön apr 25, 2010 2:17 pm
av Landa_in_Racing
här ändrar det sig ju nästan lika fort som en annan hinner köra sönder :D
Bra jobbat!

MVH Andreas

Postat: sön apr 25, 2010 2:24 pm
av Smurfen
Grymt jobbat.

Postat: sön apr 25, 2010 3:43 pm
av j björk
Färgmatchade remskivor och dyl. har man ju sett förr.

Men aldrig färgmatchade vev och mellanaxlar :hihi:

Postat: sön apr 25, 2010 8:12 pm
av knotan
j björk skrev:Färgmatchade remskivor och dyl. har man ju sett förr.

Men aldrig färgmatchade vev och mellanaxlar :hihi:
fan maskeringstejpen låg ju typ 10 meter längre bort, orka gå omvägen :hihi: gick ju snabbare att bara putsa dän med smärgelduk idag, :lol:


motorn i, startad , och grovmappad drar fint på 1 bar upp till 9000 8)

ska sätta mej in i hur autotuinen funkar och laddstyrningen så ska jag dra vidare upp mot 1.5 bar nu till en början....

sen ska jag åka iväg å köpa mej en BW s200 istället tror jag så man kan mosa på med lite mer laddtryck ..

kompisen peter "F1" shmidt hade ett par s200er låg så bara slå till vartefter :thumbright:
även från honom mjag fick denna t04an jag har nu... men den åker nog bort snart igen

Postat: sön apr 25, 2010 8:53 pm
av Smurfen
Du är en sjuk man. Är det till dig man skall lämna in bilen för sista fixet...

En bra insperationskälls.