Snart börjar ni väl klä insugen med snake skin eller något annat kul material för att öka på flödet
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nu vet jag inte om denna volvomotors hästar är på hjulet eller motorn, antar på motoreffekt, men en opel rödtopp 2.0 16v motor, borrad till 2092 cc (88mm nya wössner kolvar, folkracemotor) gav 228 hk på motor med 45 fajs, 40 cnc halsringar, max effekt över 8000 rpm, efter mycket jobb på bänken.nkro skrev:Prova större gasare. Kom ni inte fram till att gränsen med 45or ligger ungefär där på b20 topp tävlingen.
kul att ni jobbar vidare med konceptet på er topp. jo det är många saker som ska stämma för att det ska bli ett bra koncept. tyvärr är tiden den största boven det skriver du nog på om också som små företagare. tror kompan va ett problem på er topp (eller i jämförelse mot vår) också då vi körde.Erland Cox skrev:Jag är lite nyfiken varför Jens inte kommenterat?
Hur kan vi få effekt i toppen med snäll folkrace kam och 45:or när det inte gick hos dig?
2 saker var fel i ditt test, insuget och kammen.
Kammen och insuget var totalt felmatchade särskilt tillsammans.
Vi la ner jobb på att göra och skicka upp en topp som du kunde testa så det var synd att du inte gjorde det ordentligt.
Varför körde du inte med 16mm:s kammen i nästa topp du testade?
Där körde du istället en mycket bättre anpassad kam, varför körde du inte den i min topp?
Varför provade du inte min topp med förgasare som man måste ha i 2150 enligt reglementet?
Det hade varit kul att veta varför?
Det var de tester jag trodde att du skulle göra annars hade jag aldrig lagt nån energi på det.
Erland
Påverkar flödesoptimeringen valet av nålventilernas storlek? Tänkte om det blir stor skillnad i undertryck. Ni har testat att gå ner i storlek på nålventilerna och soppatrycket fram till gasarna har inte ett för högt tryck?Erland Cox skrev:Vi bytte till Weber nålventiler direkt.
Förgasarna har flödesoptimerade 40mm halsringar och spridare men orörda spjällaxlar.
Flödar 10 CFM bättre än standard spridare.
Vi har nu lånat korta accmunstycken av Henrik På KG trimning.
Jens, vi kör på 95 oktan så vi kan inte ha jättekomp.
Ont om mackar i närheten som har 98 och det är bara en lek och testbil.
Erland
Vars håller du till och hur nära är i närheten?Erland Cox skrev: Ont om mackar i närheten som har 98 och det är bara en lek och testbil.
Erland
Enem C2 kam just nu. Skulle vilja ha något vassare men hela denna motorn är byggd av överblivna delar. Kammen är från Wistis 240. Kompet är jag lite osäker på men det är svarvade A-kolvar så att dom är plana och 3-4 tior uppstick och sen vill jag minnas att du mätte toppen och att den skulle vara planad 2,1 mm. Toppen är för övrigt likadan som när den lämnade dig. Förbränningsrummen är alltså endast 2150-breda så den stryper lite där. Tillräckligt lågt komp för att inte spika med 95 oktan i alla fall.Jens Gustavsson skrev:hur avsides bor ni?här i stora sävar har vi både 98 och e85 !
vi har sett ganska stor skillnad mellan 95 och 98 faktiskt men det va ett tag sen testerna gjordes.
vad kör ni för kam och kompa nu på toppen?
mvh jensa