Sida 33 av 39

Postat: lör nov 28, 2009 7:17 pm
av Klabbe Persson
Agget börjar bli på gränsen så vi får se om de går att nå 4 siffrigt.

Postat: lör nov 28, 2009 10:07 pm
av Linkansg1
Ja,den som ska bygga convertern får ju lite att bita i.... :hihi:

Postat: lör nov 28, 2009 11:49 pm
av j björk
Kul kul :thumbright:
Skulle haft större snurra till den där värstingen :)

Postat: sön nov 29, 2009 1:27 am
av Peter Högdahl
Klabbe Persson skrev:Agget börjar bli på gränsen så vi får se om de går att nå 4 siffrigt.
vad är det som indikerar på det? insugnings temp eller tappar den varvilighet på högre tryck eller avgastryck?

(jens gustavsson)

Postat: sön nov 29, 2009 2:07 am
av Toffe
Fränt...

Lycka till med resten av bromsningen.

(har inte ärtan ett lämpligt agg tillsalu om nu detta skulle anses som för lite effekt :thumbright: )

Postat: sön nov 29, 2009 9:09 am
av Kökarmicke
Fy fan va fränt! Den sväljer rejält med luft den spisen! :thumbright:

Det borde väl gå att klämma 1000hk ur den, det brukar gå på bmw sexorna. men då en bra bit över 2bar förstås.

Postat: sön nov 29, 2009 4:26 pm
av Jens Gustavsson
Kökarmicke skrev:Fy fan va fränt! Den sväljer rejält med luft den spisen! :thumbright:

Det borde väl gå att klämma 1000hk ur den, det brukar gå på bmw sexorna. men då en bra bit över 2bar förstås.
det blir inte samma sak en v8 behöver större turbo för samma effekt då de inte behöver så mycket tryck. kompressor mapparna ger mest luft över 1.8-2.2bar oftast)

Postat: sön nov 29, 2009 4:57 pm
av Klabbe Persson
Peter Högdahl skrev:
vad är det som indikerar på det? insugnings temp eller tappar den varvilighet på högre tryck eller avgastryck?

(jens gustavsson)
Det är mot trycket som skenar, har inte loggarna framför mig men vid ca 17psi laddtryck så var mottrycket 28-29psi och de medförde att laddet sjönk lite också vid slutet. Kunde förmodligen trollat fram 1000 med mer tändning osv. Insugstempen har legat runt 30 grader hela tiden på fullt.

Men vi, framförallt jag är mycket nöjd med en hel maskin som lämnade som mest 950 hästar vid 1.7bar.

Postat: sön nov 29, 2009 6:50 pm
av Jens Gustavsson
grattis den lär gå fint i bilen :thumbright:

vad va det för storlekar på propelrarna i turbon?

ha ni gjort nån provtryckning och kollat lekagen?

Postat: sön nov 29, 2009 7:44 pm
av jk-racing
GRATTIS Klabbe till fina siffror. Nu är det bara att sänka trycket till en lagom nivå när du skall börja åka nästa säsong. :thumbright:
MVH JK-Racing

Postat: sön nov 29, 2009 7:49 pm
av Andreas Arthursson
Klabbe Persson skrev:
Peter Högdahl skrev:
vad är det som indikerar på det? insugnings temp eller tappar den varvilighet på högre tryck eller avgastryck?

(jens gustavsson)
Det är mot trycket som skenar, har inte loggarna framför mig men vid ca 17psi laddtryck så var mottrycket 28-29psi och de medförde att laddet sjönk lite också vid slutet. Kunde förmodligen trollat fram 1000 med mer tändning osv. Insugstempen har legat runt 30 grader hela tiden på fullt.

Men vi, framförallt jag är mycket nöjd med en hel maskin som lämnade som mest 950 hästar vid 1.5bar.
Hur var mottrycket vid 1 bar? 950hk är nog exakt vad den ska klara. Bra jobbat!

Postat: sön nov 29, 2009 8:08 pm
av Blom
Grattis!

Du lite sugen att sno Martins turbo och testa va??! :hihi:

Men du bajsar nog på dig iaf när du testar på MECA första gången.. :hihi:

MVH//

Postat: sön nov 29, 2009 8:29 pm
av Ventilen
Vill minnas de va vid 14 psi ladd, 24 psi mottryck.
Är dock osäker, Brorsan får rätta te siffrorna ifall de ej stämmer!
Andreas Arthursson skrev:
Klabbe Persson skrev: Det är mot trycket som skenar, har inte loggarna framför mig men vid ca 17psi laddtryck så var mottrycket 28-29psi och de medförde att laddet sjönk lite också vid slutet. Kunde förmodligen trollat fram 1000 med mer tändning osv. Insugstempen har legat runt 30 grader hela tiden på fullt.

Men vi, framförallt jag är mycket nöjd med en hel maskin som lämnade som mest 950 hästar vid 1.5bar.
Hur var mottrycket vid 1 bar? 950hk är nog exakt vad den ska klara. Bra jobbat!

Postat: sön nov 29, 2009 8:40 pm
av Driddler
Vad blev det för vrid?

Postat: sön nov 29, 2009 9:44 pm
av Klabbe Persson
Jens Tack, tror också de kommer funka kanon. :)
De måtten jag kan i huvet är 75mm in och 87mm ut.
Jag provtryckte i bilen o där va inga konstigheter.

JK-racingTack Ola o Tompa! Kan garantera att de kommer börjas på en lagom nivå :)

Andreas Arthursson Vill börja med att tacka för supporten!! Tack, verkligen kanon! :thumbright:
Har mycket siffror o grejor i huvet nu, men har för mig att det är som min bror skriver typ 1.6-1.7 bar vid 1bar mottryck.

Blom Det hade inte mitt hjärta pallat :) Jag har så de räcker nu :)

Driddler Vridet ligger på 1300Nm ungefär.