Postat: lör nov 28, 2009 7:17 pm
Agget börjar bli på gränsen så vi får se om de går att nå 4 siffrigt.
Ett forum för motorentusiaster
https://forum.savarturbo.se/
vad är det som indikerar på det? insugnings temp eller tappar den varvilighet på högre tryck eller avgastryck?Klabbe Persson skrev:Agget börjar bli på gränsen så vi får se om de går att nå 4 siffrigt.
det blir inte samma sak en v8 behöver större turbo för samma effekt då de inte behöver så mycket tryck. kompressor mapparna ger mest luft över 1.8-2.2bar oftast)Kökarmicke skrev:Fy fan va fränt! Den sväljer rejält med luft den spisen!![]()
Det borde väl gå att klämma 1000hk ur den, det brukar gå på bmw sexorna. men då en bra bit över 2bar förstås.
Det är mot trycket som skenar, har inte loggarna framför mig men vid ca 17psi laddtryck så var mottrycket 28-29psi och de medförde att laddet sjönk lite också vid slutet. Kunde förmodligen trollat fram 1000 med mer tändning osv. Insugstempen har legat runt 30 grader hela tiden på fullt.Peter Högdahl skrev:
vad är det som indikerar på det? insugnings temp eller tappar den varvilighet på högre tryck eller avgastryck?
(jens gustavsson)
Hur var mottrycket vid 1 bar? 950hk är nog exakt vad den ska klara. Bra jobbat!Klabbe Persson skrev:Det är mot trycket som skenar, har inte loggarna framför mig men vid ca 17psi laddtryck så var mottrycket 28-29psi och de medförde att laddet sjönk lite också vid slutet. Kunde förmodligen trollat fram 1000 med mer tändning osv. Insugstempen har legat runt 30 grader hela tiden på fullt.Peter Högdahl skrev:
vad är det som indikerar på det? insugnings temp eller tappar den varvilighet på högre tryck eller avgastryck?
(jens gustavsson)
Men vi, framförallt jag är mycket nöjd med en hel maskin som lämnade som mest 950 hästar vid 1.5bar.
Andreas Arthursson skrev:Hur var mottrycket vid 1 bar? 950hk är nog exakt vad den ska klara. Bra jobbat!Klabbe Persson skrev: Det är mot trycket som skenar, har inte loggarna framför mig men vid ca 17psi laddtryck så var mottrycket 28-29psi och de medförde att laddet sjönk lite också vid slutet. Kunde förmodligen trollat fram 1000 med mer tändning osv. Insugstempen har legat runt 30 grader hela tiden på fullt.
Men vi, framförallt jag är mycket nöjd med en hel maskin som lämnade som mest 950 hästar vid 1.5bar.