haha ne de må vara sant..
men intressant att du forskar vidare i portningens värld, ska bli kul att höra hure går med den b20 toppen..
jess, ska ta å lyfta av den nån dag och tvätta den bara så kan viju alltid titta lite på den över ett glas kaffe eller nåt..
men du ska räkna och mäta på några skivor först kanske
nu ska jag börja på med att bygga en egen flödesbänk. mest för att kunna mäta bättre /sämre och få hyffsad uppfattning om flödet. har införskaffat de mesta idag bla 3st 2000w dammsugare.
ska försöka uppdatera under byggets gång så om nån har något att invända så hinner jag göra om innan det är för sent.
en liten bild på byggsatsen
och en bild på hur jag tänkt mig
MHR
portning vid mån av tid.
flödning,ventilslip mm
0730-541418
volvo 144 9.32s 232km/h
Trevligt.
Ska bli skoj att se hur du bygger den
Jag och Evert har grubblat lite på att bygga en just för att få veta om det blir bättre eller sämre då man portar.
Men det lades på Is då det inte finns tid till sånt när man ska bygga sig en bil med.
hålet blev 51,5mm. hvudsaken nu är att få skalan att röra sig. och så får man utveckla det där vidare sen, och ta upp en servicelucka i sidan där man kommer åt att byta platta.
MHR
portning vid mån av tid.
flödning,ventilslip mm
0730-541418
volvo 144 9.32s 232km/h
tackar! jag är en sån som kan vela i år på att köpa eller göra något så för att få det gjort så måste det ske i inpuls och då ska det helst ske på en minut därför vart det nya motorer. idag har jag målat och fixat delarna till manometrarna, kommer väl bilder imorrn.
MHR
portning vid mån av tid.
flödning,ventilslip mm
0730-541418
volvo 144 9.32s 232km/h
Martin H skrev:tackar! jag är en sån som kan vela i år på att köpa eller göra något så för att få det gjort så måste det ske i inpuls och då ska det helst ske på en minut därför vart det nya motorer. .
välkommen in i klubben *S*
ska ta som hobbyprojekt å göra en bänk jag med, FAST jag är motståndare till det.
Det blir juh lättare att sälja en topp åt en del om man har en bänk i ett hörn