Sida 33 av 51

Postat: tis apr 28, 2009 4:18 pm
av jonny_h
Kör hårt :thumbright: Ska mappa min imorrn igen och se om man får fart på skiten :shock:

Postat: tis apr 28, 2009 4:20 pm
av Roger Berglund
jonny_h skrev:Kör hårt :thumbright: Ska mappa min imorrn igen och se om man får fart på skiten :shock:
heh tackar lär nog behövas nånting lär väl rappla här näst :) ,
ah men härligt.. du får lägga upp en film sedan så man får se hur beasten går för de :lol:

Postat: mån maj 11, 2009 12:25 pm
av Roger Berglund
BildBild


BildBild



BildBild


Så Ser det ut förtillfället! :) , nu letar jag bara efter ett par sulor som skall rymmas i hjulhuset bak :lol: , 9"tum breda..någon som har nån aning om vad för sorts däck som går dit?. 235-240 bör rymmas om jag inte har tänkt helt galet.

Sen har jag fått ett sportluftfilter på plats :thumbright:

Postat: mån maj 11, 2009 12:36 pm
av JonasW
Ser bra ut det där :). När blir det bromsning då?

Postat: mån maj 11, 2009 12:40 pm
av Roger Berglund
JonasW skrev:Ser bra ut det där :). När blir det bromsning då?
tackartackar :D , jadu ska ringa dom om 20 minuter och höra vad hela kalaset kommer att gå på samt se när dom har tid ! :)..dom öppnar inte telefonen förns 14:00 eller vad dom nu sa i telefonen.

Postat: mån maj 11, 2009 12:44 pm
av Roger Berglund
Bromsningen sker den 28 Maj , 13:00 i Tavelsjö! :D

Postat: mån maj 11, 2009 12:56 pm
av Sankan
Låter riktigt fint de! väntar med spänning :)

Postat: tor maj 14, 2009 5:21 pm
av Duvmo
Såg riktigt bra ut det här ;) 30 sidor med nyttig läsnning ;)

Postat: tor maj 14, 2009 5:34 pm
av Roger Berglund
Duvmo skrev:Såg riktigt bra ut det här ;) 30 sidor med nyttig läsnning ;)
tackartackar

tjaa nyttig och nyttig, vet jag inte men..har ju iaf ställt alla dom klassika nybörjar frågorna och fått dom besvarade :).

Postat: sön maj 17, 2009 10:14 pm
av Roger Berglund
Sådär nu har jag flytta T-korset till dit ner, dock då jag var färdig för att prova och kolla om allt var tätt så.. tjaa.. med min tur så börja det komma rök från Startmotorn då man vred på nycklen :hihi:..

man börja känna paniken inför tavelsjö ..bara få dagar kvar nu!.
ska få den driftsäker på dom här sista dagarna kommer att bli kämpigt men det ska fan i mig bah gå! :)

Postat: fre maj 22, 2009 6:12 pm
av Roger Berglund
sådär ja nu är problemet löst angående att motorn gick för varm :).
det var Luft i systemet som jag nu har lyckats få bort.. nu ligger den på stadiga 85-90 och svajjar nästan ingenting 8)

Hoppas den håller ihop nu bara :lol:

Postat: tor maj 28, 2009 1:03 pm
av Roger Berglund
Sådär nu har jag varit nere i tavelsjö och bromsat bilen , färden dit gick smärt fritt :) ovanligt nog :hihi:

Här kommer resultaten

227 WHP vid 8195 Rpm
194 Nm
vid ynka 0,5 Bar

som sagt med orginal tändsystem , brytare samt stummad på 25 grader.
inte illa pinkat av en trähäst :hihi: ..

Som första bygge så kan jag säga jag är mer än glad just nu 8)
det hade nog inte blivit så här bra utan all hjälp man har fått här på Sävarturbo .
stort tack till alla som har svarat på alla mina nybörjar frågor etc samt andra människor som har lånat ut saker till mig ni vet vilka ni är :thumbright:.

Postat: tor maj 28, 2009 1:21 pm
av Glufsen
Grattis! Riktigt fina siffror, ska bli spännande att följa din väg mot nya effektmål :thumbright:

Postat: tor maj 28, 2009 1:22 pm
av Jens Gustavsson
jo jag hörde av simon :thumbright:

men hadde du toppeffekt vid 8200rpm?? synka ni varven ricktigt rätt?

vad skrev ni in för utväxlig och däck och körde ni på fyran?

det lät mycket men kan förklaras av att laddtrycket smög iväg lite utan att ni såg det på ricktight höga rpm.

Postat: tor maj 28, 2009 1:36 pm
av Roger Berglund
Jens Gustavsson skrev:jo jag hörde av simon :thumbright:

men hadde du toppeffekt vid 8200rpm?? synka ni varven ricktigt rätt?

vad skrev ni in för utväxlig och däck och körde ni på fyran?

det lät mycket men kan förklaras av att laddtrycket smög iväg lite utan att ni såg det på ricktight höga rpm.
heh ringde först och skvallrade te simon för ja har ju som lånat det mesta av honom :lol:

Fick tyvärr inte med mig dom papprena hem för hans skrivare vart skadad..hade tur som fick ut det viktigaste pappret dvs te regbesiktningen.

har ingenaning om det där tyvärr :( ..
Slutväxel 5,32 : 1
vädellåda 1:1
däck dimension 165/70 15"

jadu jag har faktiskt ingenaning var inte jag som satt i bilen och gasa utan det var thomas så kan tyvärr inte säga att det smög iväg eller inte..

men har ett annat effekt papper för regbes. kanske det går att räkna ut nånting där i från?.. vad vet ja :roll: