Sida 33 av 71

Postat: ons jun 30, 2010 8:13 am
av Daniel 850
riktigt jävla tråkigt att de skulle bli såhär!! :evil: :evil:

kan nog säga med ganska stor säkerhet att vevstakslager har snurrat i staken först innan de skar på veven sen hål.... vilka lager åkte du med?

Mvh Wigge

Postat: ons jun 30, 2010 9:58 am
av RoGGaH
Fan va surt Micke :(

Nu när det blev sånt fint ryt i maskin.

Ringer dig nått sen.

Postat: ons jun 30, 2010 10:42 am
av micke999
vad blir de för maskin om du överger vitmotorn?rödblock?

Postat: ons jun 30, 2010 3:10 pm
av Karl Buchka
Fan vad synd att det blev ras. :(

Postat: ons jun 30, 2010 3:51 pm
av Kökarmicke
Lite slött med ras jo. Sitter diesellager i den, den övre sputtrade halvan hela varvet runt i staken.
Ska nog få ihop motorn på nåt sätt igen, om någon känner att den har en smidd lätt vev med 90mm slag att undvara å ett frächt 850 block skulle det va en bra början.
Överger nog inte vitmotor ännu, ska jag börja med någon annan motor undrar jag om jag inte kommer ge mig in på ett helt annat bilkoncept isåfall.

Postat: ons jun 30, 2010 4:02 pm
av primer
har hört att diesel lagrena inte gillar höga varv! inget jag själv har fått erfara men jag sjäv kör med vanliga glyco lager från mekonomen och har inte haft några bekymmer med 8500rpm i två sesånger iaf!
vad kör du för lagerspel på vevstakarna?

fan va surt

Postat: ons jun 30, 2010 7:45 pm
av projump1
tråkigt micke att du rasa! jag måste ha missat den vändan helt......många som gjorde stora ras under midsommar köpte du någon trisslot ? ja menar vad är oddsen att persåker skulle ha lager med sig !!som jag sa en brunodrive med lenco bakom din spis...kul att se dej uppe här hoppas det blir fler gånger...johan/oranga darten

Postat: tor jul 01, 2010 5:01 am
av Kökarmicke
Primer: De kan va så, inget rykte jag hör dock.. Kanske man får köpa glyco-lager igen, körde såna första sommarn å de e ju enda sommarn motorn hållit :roll: Sen tänkte jag att de nog va fint med orginal, men kanske inte då.

ProJump: De va kul att snacka lite skit med er! Å Tack för hjälpen med urtramp-lagret! Jag tror nog det blir att komma upp flera gånger, det var ju kul detdär!

Postat: tor jul 01, 2010 11:14 am
av Jens Gustavsson
tråkigt men med 10100rpm och 93.5mm slag så är det nog inte så konstigt det blir grymma belastningar på allt. 31.5M/s kolvhastighet. fungerade inte varvstopen eller har du extremt lite svängmassa så den varvar vidare?

Postat: tor jul 01, 2010 3:36 pm
av Kökarmicke
Jo, jag misstänker det är varvet som dödat den, ang. övervarvningen vet jag inte riktigt, kanske en kombination av de båda faktorer du skrev, sen körde jag varvstoppet på fuelcut, kanske borde kört ignition cut istället?

Postat: tor jul 01, 2010 4:55 pm
av Fredde Holmgren
Det är bättre att köra fuelcut än ignitioncut.

Postat: tor jul 01, 2010 5:12 pm
av Andreas Arthursson
Hade du både progressive limit och hard limit = fuelcut?

Postat: tor jul 01, 2010 5:41 pm
av Kökarmicke
jepp, progressive limit: Fuel% cut å Hard limit: Fuel 100%Cut. Cut effect: Adaptive

Postat: tor jul 01, 2010 6:10 pm
av Andreas Arthursson
Limit ignition trim?

Postat: tor jul 01, 2010 6:23 pm
av Kökarmicke
den står på -5gr tror jag