Sida 33 av 40

Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp

Postat: tor maj 10, 2012 12:04 pm
av fun bemmer
nä , far på bmw och köp så får du se

Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp

Postat: sön maj 13, 2012 6:34 pm
av r.ivars
tack för tipset nu lirar lådan bekvämt! sista repan idag så laddade jag på med lite hårdare växlingar så ett par vändor till så är man förhoppningsvis tillbaks i ZF-TEMPO på dom :)

Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp

Postat: sön maj 13, 2012 8:09 pm
av Modj
Fan vad hård din vita E30 är. :)

Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp

Postat: sön maj 13, 2012 9:47 pm
av David Herbertsson
r.ivars skrev:tack för tipset nu lirar lådan bekvämt! sista repan idag så laddade jag på med lite hårdare växlingar så ett par vändor till så är man förhoppningsvis tillbaks i ZF-TEMPO på dom :)
Först och främst, grym bil och riktigt kul att du använder den till allt :thumbright: När började det bli problem för dig med ZF-lådorna? Vid vilka 60-fotare och effekt/vrid? ZF lådorna du har åkt med, från vilka BMW modeller/ motoralternativ är dom? Tacksam om du skulle vilja hjälpa mig lite i växellåds djungeln..

/David

Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp

Postat: mån maj 14, 2012 6:39 am
av r.ivars
satsa på en diesel låda om du endå ska svetsa om svepet :hey:

jag kom ner till 9.0 med 60 fötter på ~1.35
det med snäll koppling(sachs 765 med sinter)

körde jag med laddtryck i starten brann kopplingen ganska direkt om man inte ville karatedumpa, har svårt att tro att lådan hade hållt det.

Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp

Postat: mån maj 14, 2012 7:08 am
av David Herbertsson
Okej, det är ju jäkligt fort ändå! Är det typ E36 525tds låda då som gäller? Jag är inte så bevandrad i BMW träsket...

/David

Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp

Postat: tis maj 15, 2012 5:24 pm
av r.ivars
det var sånt oerhört fint väder förra veckan i västerås..

Bild

provkörning av nya däcken fick vänta till klister :)

Bild

Bild

jag tyckte länkaget i gröna m3an var så jäkla fantastiskt så jag kunde inte vänta på att få prova det skarpt så jag mekade i det (med lite stress i vita bilen) :)

Bild

HAHA!!!

Bild

FYFAN VA TAJT!!! tycker alla kör overkill med att byta länkage hit och dit men fyfasen vilken känsla :)

Bild

nya mackaronerna!! :)

Bild

Bild

tänkte köra såhär i årsslutet :)

Bild

laddade i kameran inför kjula och har firmat, men när jag väl började växla någorlunda snabbt så det kan va kul att titta på så var batteriet dött.. dvs repan mot woken som förövrigt var min bästa för dagen..

trots att jag inte hann med att växla i tid, jävla utväxling och bli spansk iår =)

Bild

LÖRDAG dags för kjula... började bra.. chaufför karel hade försovit sig, vilket inte var årets skräll ;) däremot var det här kanske lite väl..

Bild

väl påväg..

Bild

rätt optimistiskt att tro på race en sån här dag, men kjula brukar överaska!

Bild

Bild

under regnet så åkte vi och hämtade fälgar i eskilstuna :) blir till både vita och gröna

Bild

dagen bjöd inte på nå race direkt så vi stod mest runt i tälten och ljög om vem som käkast mest muffins under vinterhalvåret :)

Bild

första gången det höll på att torka upp...

Bild

Bild

sen började det regna satan igen

Bild

När allt hopp var borta (ca kl 15) så försvann alla moln!! WIN!

Bild

varmkörning medans andra polerar ;)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

kan det vara världens fetaste m3a måntro

Bild

repan gick till som så att jag missade att växla precis hela tiden vart överaskad av utväxlingen varje jävla gång, men jag visste inte om det än, det jag visste var att det gick relativt dåligt trots att allt kändes väldigt gediget och hållbart iår!

hemfärd

såhär ser fälgarna ut

Bild

dag 2, ser betydligt mer lovande ut!!! RACE!!!

Bild

Bild

kanonfin dag på kjula! Dock problem med tidtagningen, så jag fick köra en 3dje kvalrepa tillslut bara för att få en tid, vilket vart 9.5 nånting

Bild

långa väntetider som fan pga tidtagningsproblemen

Bild

en bild ifrån ZIKEN på repan mot woken i 4to6, där jag förlorade även fast jag körde lite snabbare woken är startsnabb som få!!

6.0 på 201m vilket inte är vad jag brukar köra men helt ok endå för vad jag tänkt mig med dagen, vi körde hela 402 jämsides vilket var rätt coolt! Men tidtagningen på 402 fungerade inte... :(

Bild

vi åkte hem och provade lite utanför garaget också för att se vad emmaboda nästa helg kan ge :)

Bild

sist men inte minst ett filmklipp på repan mot woken!

här ser man att jag fortfarande har svårt med att få i växlarna i tid, blir lika förvånad varje race och det händer ju en hel del som förvirrar mig i kupén också. är inte van med att det bär iväg så överjävligt!

http://www.youtube.com/watch?v=zmRf_KjoN5U" onclick="window.open(this.href);return false;

tror det kan bli ganska bra iår, men jag skulle vilja haft lite längre växlar att dra på :)

Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp

Postat: tis maj 15, 2012 6:39 pm
av Robin Olivi
Hehe a de går ju undan de där :)

Finns det annan utväxling till bakaxeln att få tag på eller?

Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp

Postat: tis maj 15, 2012 7:01 pm
av -TLM-
banan vad frän bil du har, men du får vakna om du ska vinna över Björn i reaktion! ;)

vart är incarfilmen?

Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp

Postat: tis maj 15, 2012 10:18 pm
av freddan302
Kör du Ford 9" ? Finns väl massor att välja till dom..
Synd det inte passar från 8.8 axeln, har en 2.97 utväxling som ligger och skräpar! :)

Hoppas 8.an kommer iår, det var ju så nääära ifjol!

Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp

Postat: ons maj 16, 2012 7:02 am
av r.ivars
jag vill inte visa upp körningen innan jag körde sista repan, folk kan tro att det är så jag sitter och mysväxlar normalt :)

och sista repan fungerar inte kameran, + att jag slår i varvstopp innan jag växlar.. = FAIL

Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp

Postat: ons maj 16, 2012 1:52 pm
av fugazi
Vaff_ _n? Du hinner ju lagom släppa upp kopplingen på 1:an så är det ju dags för 2:an?

Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp

Postat: ons maj 16, 2012 5:59 pm
av ogge
vi har diskuterat start på 2an hädanefter så länge det ej är klister :)

Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp

Postat: ons maj 16, 2012 8:21 pm
av Nova Jörgen
Vad har du för utväxling i bakaxeln och på ettans växel?

Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp

Postat: ons maj 16, 2012 8:33 pm
av r.ivars
3,73

29" slicks

1an 4,23
2an 2,53
3an 1,67
4an 1,23
5an 1,00
6an 0,83

Det enda coola med utväxlingen är att det håller med stum koppling och klistrat riktigt bra :)