Bmw 635 Alpina Turbo

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
bmw02touring
Forumsberoende
Inlägg: 1311
Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
Ort: Nyköping
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

Så jäkla skönt med soliga dagar/kvällar, nu har jag kunnat vara ute och njuta ett par kvällar efter jobbet.
Jag har passat på att synka fuggarna och även bestyckat upp lite för att försöka få till lite mer soppa i mellanregistret.
Kan bjuda på lite vårbilder från Nyköpingstrakten. :D

Moroten modell -10
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Niclas Carnesköld

Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Nyberg_
Forumsberoende
Inlägg: 543
Blev medlem: ons jul 25, 2007 8:12 pm
Ort: gräsmyr

Inlägg av Nyberg_ »

så jäkla snygg :D
Användarvisningsbild
E3-Otto
För mycket laddtryck
Inlägg: 135
Blev medlem: tor jul 06, 2006 12:33 am
Ort: Jönköping

Inlägg av E3-Otto »

Nice!

12an är här, kanske 11an till och med! 8)

/Otto
Användarvisningsbild
Smurfen
Forumsberoende
Inlägg: 631
Blev medlem: tis sep 09, 2008 2:05 pm
Ort: Nyköping
Kontakt:

Inlägg av Smurfen »

tack för besöket igår. Alltd trevligt
Föredetta Vw Freak! Bygger Corrado vr6.
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av robban »

bmw02touring skrev:
robban skrev:Jag skulle inte sätta det till turbon(grenröret), lite inspirerad körning så blir grenröret lätt glödgad och kommer att böja sig. Jag har haft lite olika moment stag, senaste hade jag till ventilkåpan, även haft mellan innerskärmen och övre växelådsbulten. Jag föredrar att ha staget högtupp (längre ifrån centrum på motorns egna rollcentra) för att få så lite belastning som möjligt på staget och kan dim det därefter.
Har tänkt att prova att sätta ett stag från blocket upp till underkant av turbon.
Hur funkade det att fästa i ventilkåpan? ingen risk att toppen spricker`?
Det känns som om jag haft tillräckligt med spruckna toppar. :thumbdown:
Hah, nä det kan jag lova, det är ingen fara :)
Användarvisningsbild
bmw02touring
Forumsberoende
Inlägg: 1311
Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
Ort: Nyköping
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

robban skrev:Hah, nä det kan jag lova, det är ingen fara :)
Ok Robban, då litar jag på dig. Satan om det spricker nu då. :doh: :lol:

Har varit ute och "mappat" lite, Vid motorvägsfart (läs 120 -140) så fanns det en tendens att den ville snålnysa lite. Bestyckning (HM 200 LM 200 LF 62) Provade att bestycka ner luften på huvuddelen lite, från 200 till 180. Lågfarten behöll jag fortfarande på 62.
Resultatet blev att den gick aningen fetare på full pinne dock ingen direkt skillnad på motorvägsfarten.
Efter lite konsultation med E3 otto (min egen lilla förgasarneger) så bestyckades lågfarten upp till 70 övrig bestyckning behölls som tidiagare.
Resultatet blev att motorvägsnysandet försvann men bottenregistret blev ordentligt surt, funkar fortfarande att varva genom övergången mellan lågfart och högfart dock lite mer bludder generellt.
Provade därefter att gå ned till 65 i lågfart och ändra huvuddelen till (200/200). Nu verkar det vara en skön kompromiss som funkar både på full pinne och 1bar och smygåkande i stan (dock lite småfet).
Niclas Carnesköld

Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Användarvisningsbild
RichardGustavsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: lör feb 14, 2009 3:44 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av RichardGustavsson »

Säger det igen, den är riktigt cool :thumbright: 8)
Bild
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av robban »

Finns olika luft alternativ till lågfartarna oxo som man kan prova.
Användarvisningsbild
bmw02touring
Forumsberoende
Inlägg: 1311
Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
Ort: Nyköping
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

robban skrev:Finns olika luft alternativ till lågfartarna oxo som man kan prova.
I och med att mina är smogdellortos så finns det inga alternativ på lågfartarna, luften är ju fast i förgasarhuset.

Men som den går nu är jag helt nöjd med körbarheten, ska kolla över synken en gån till bara.
Niclas Carnesköld

Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Användarvisningsbild
bmw02touring
Forumsberoende
Inlägg: 1311
Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
Ort: Nyköping
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

Jävla Island, Nu skulle man ha varit incheckad och suttit i baren på Arlanda på väg till Thailand. Men eftersom nån jävla vulkan bestämt sig för att få ett utbrott just nu så blir man hemma ett tag till. Ombokad till Tisdag, hoppas på bättre lycka då.

Finns det nåt som är bra med Island? Vore det inte bättre att sänka den där jävla konkurs ön. :evil:
Sälj skiten till Fransmännen så kan de ha sina kärnvapentester där.
Niclas Carnesköld

Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
G.Nauta
Forumsberoende
Inlägg: 835
Blev medlem: tis dec 25, 2007 1:59 pm
Ort: Linköping

Inlägg av G.Nauta »

Från och med nu är allt Islands fel!

Tycker att dom ska köra på din teori, sälj skiten till fransmännen :thumbright:
"Good looking from a far, but far from good looking!"
tony
Forumsberoende
Inlägg: 858
Blev medlem: fre sep 09, 2005 9:46 pm
Ort: Avesta

Inlägg av tony »

bmw02touring skrev:Jävla Island, Nu skulle man ha varit incheckad och suttit i baren på Arlanda på väg till Thailand. Men eftersom nån jävla vulkan bestämt sig för att få ett utbrott just nu så blir man hemma ett tag till. Ombokad till Tisdag, hoppas på bättre lycka då.

Finns det nåt som är bra med Island? Vore det inte bättre att sänka den där jävla konkurs ön. :evil:
Sälj skiten till Fransmännen så kan de ha sina kärnvapentester där.
:hihi: men då får vi hoppas så det inte blir som förra utbrottet 1873..

höll på i nästan 2 år..... :D
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

tycker dom kan dumpa i lite is från både nord o sydpolen där i iställe så man får fart på värmen.. e ju fan kallt sitter inne.. o fryser :evil:
dessutom slipper du åka till thailand isf.. sommar året om, alla glada o nöjda :thumbright: :roll:

vet inte var bilderna på munstyckena är förresten ligger nog på en gammal dator jag inte har åtkomst till men får jag fram dom så skickar jag över!

har inte hunnit mäta på staken men får ta o göra de snart, hör av mig om de är nå annat jag undrar över, hoppas ni kommer iväg o får en trevlig semester.. avis som fan
Användarvisningsbild
bmw02touring
Forumsberoende
Inlägg: 1311
Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
Ort: Nyköping
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

Helt Ok Larsat.

Inkörningsoljan och filter är nu bytt och ny färsk olja i motorn. Nästan 150 mil körda i år. Nu är det snart dags för laddtryckshöjning. Ska bara ta mig till Racetema och köpa en tryckregulator så jag via mottryck kan styra laddet.
Niclas Carnesköld

Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Användarvisningsbild
Smurfen
Forumsberoende
Inlägg: 631
Blev medlem: tis sep 09, 2008 2:05 pm
Ort: Nyköping
Kontakt:

Inlägg av Smurfen »

Har du ett artnummer så kan jag handla på lördag om det finns hemma.
Skall ner till Lkpin
Föredetta Vw Freak! Bygger Corrado vr6.
Skriv svar