Sida 33 av 61

Postat: tis apr 13, 2010 7:23 pm
av bmw02touring
Så jäkla skönt med soliga dagar/kvällar, nu har jag kunnat vara ute och njuta ett par kvällar efter jobbet.
Jag har passat på att synka fuggarna och även bestyckat upp lite för att försöka få till lite mer soppa i mellanregistret.
Kan bjuda på lite vårbilder från Nyköpingstrakten. :D

Moroten modell -10
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Postat: tis apr 13, 2010 7:25 pm
av Nyberg_
så jäkla snygg :D

Postat: tis apr 13, 2010 8:39 pm
av E3-Otto
Nice!

12an är här, kanske 11an till och med! 8)

/Otto

Postat: ons apr 14, 2010 11:19 am
av Smurfen
tack för besöket igår. Alltd trevligt

Postat: ons apr 14, 2010 1:49 pm
av robban
bmw02touring skrev:
robban skrev:Jag skulle inte sätta det till turbon(grenröret), lite inspirerad körning så blir grenröret lätt glödgad och kommer att böja sig. Jag har haft lite olika moment stag, senaste hade jag till ventilkåpan, även haft mellan innerskärmen och övre växelådsbulten. Jag föredrar att ha staget högtupp (längre ifrån centrum på motorns egna rollcentra) för att få så lite belastning som möjligt på staget och kan dim det därefter.
Har tänkt att prova att sätta ett stag från blocket upp till underkant av turbon.
Hur funkade det att fästa i ventilkåpan? ingen risk att toppen spricker`?
Det känns som om jag haft tillräckligt med spruckna toppar. :thumbdown:
Hah, nä det kan jag lova, det är ingen fara :)

Postat: fre apr 16, 2010 5:41 pm
av bmw02touring
robban skrev:Hah, nä det kan jag lova, det är ingen fara :)
Ok Robban, då litar jag på dig. Satan om det spricker nu då. :doh: :lol:

Har varit ute och "mappat" lite, Vid motorvägsfart (läs 120 -140) så fanns det en tendens att den ville snålnysa lite. Bestyckning (HM 200 LM 200 LF 62) Provade att bestycka ner luften på huvuddelen lite, från 200 till 180. Lågfarten behöll jag fortfarande på 62.
Resultatet blev att den gick aningen fetare på full pinne dock ingen direkt skillnad på motorvägsfarten.
Efter lite konsultation med E3 otto (min egen lilla förgasarneger) så bestyckades lågfarten upp till 70 övrig bestyckning behölls som tidiagare.
Resultatet blev att motorvägsnysandet försvann men bottenregistret blev ordentligt surt, funkar fortfarande att varva genom övergången mellan lågfart och högfart dock lite mer bludder generellt.
Provade därefter att gå ned till 65 i lågfart och ändra huvuddelen till (200/200). Nu verkar det vara en skön kompromiss som funkar både på full pinne och 1bar och smygåkande i stan (dock lite småfet).

Postat: fre apr 16, 2010 6:03 pm
av RichardGustavsson
Säger det igen, den är riktigt cool :thumbright: 8)

Postat: lör apr 17, 2010 7:25 am
av robban
Finns olika luft alternativ till lågfartarna oxo som man kan prova.

Postat: lör apr 17, 2010 7:36 am
av bmw02touring
robban skrev:Finns olika luft alternativ till lågfartarna oxo som man kan prova.
I och med att mina är smogdellortos så finns det inga alternativ på lågfartarna, luften är ju fast i förgasarhuset.

Men som den går nu är jag helt nöjd med körbarheten, ska kolla över synken en gån till bara.

Postat: lör apr 17, 2010 11:37 am
av bmw02touring
Jävla Island, Nu skulle man ha varit incheckad och suttit i baren på Arlanda på väg till Thailand. Men eftersom nån jävla vulkan bestämt sig för att få ett utbrott just nu så blir man hemma ett tag till. Ombokad till Tisdag, hoppas på bättre lycka då.

Finns det nåt som är bra med Island? Vore det inte bättre att sänka den där jävla konkurs ön. :evil:
Sälj skiten till Fransmännen så kan de ha sina kärnvapentester där.

Postat: lör apr 17, 2010 12:04 pm
av G.Nauta
Från och med nu är allt Islands fel!

Tycker att dom ska köra på din teori, sälj skiten till fransmännen :thumbright:

Postat: sön apr 18, 2010 2:21 pm
av tony
bmw02touring skrev:Jävla Island, Nu skulle man ha varit incheckad och suttit i baren på Arlanda på väg till Thailand. Men eftersom nån jävla vulkan bestämt sig för att få ett utbrott just nu så blir man hemma ett tag till. Ombokad till Tisdag, hoppas på bättre lycka då.

Finns det nåt som är bra med Island? Vore det inte bättre att sänka den där jävla konkurs ön. :evil:
Sälj skiten till Fransmännen så kan de ha sina kärnvapentester där.
:hihi: men då får vi hoppas så det inte blir som förra utbrottet 1873..

höll på i nästan 2 år..... :D

Postat: sön apr 18, 2010 3:03 pm
av larsat
tycker dom kan dumpa i lite is från både nord o sydpolen där i iställe så man får fart på värmen.. e ju fan kallt sitter inne.. o fryser :evil:
dessutom slipper du åka till thailand isf.. sommar året om, alla glada o nöjda :thumbright: :roll:

vet inte var bilderna på munstyckena är förresten ligger nog på en gammal dator jag inte har åtkomst till men får jag fram dom så skickar jag över!

har inte hunnit mäta på staken men får ta o göra de snart, hör av mig om de är nå annat jag undrar över, hoppas ni kommer iväg o får en trevlig semester.. avis som fan

Postat: tis apr 20, 2010 9:03 pm
av bmw02touring
Helt Ok Larsat.

Inkörningsoljan och filter är nu bytt och ny färsk olja i motorn. Nästan 150 mil körda i år. Nu är det snart dags för laddtryckshöjning. Ska bara ta mig till Racetema och köpa en tryckregulator så jag via mottryck kan styra laddet.

Postat: tis apr 20, 2010 9:33 pm
av Smurfen
Har du ett artnummer så kan jag handla på lördag om det finns hemma.
Skall ner till Lkpin