Sida 34 av 42
Postat: fre jul 03, 2009 12:45 am
av Tommy Luhr
byt ut silverstålet, det funkar inte
Postat: fre jul 03, 2009 4:57 am
av peppe
Över 400 distans på max varv förra året Tommy, hur kan det inte funka?
Vad rek. du isf annars? Jag är all ears

Postat: fre jul 03, 2009 9:04 am
av Gren
Är din lashcaps härdade? För om man försöker hitta någon beteckning på nätet på Silverstål så är det allt mellan 2172 (bonnjärn) vidare till 1650 (kolstål) till 2140 (verktygsstål) så det är inte hårt
Postat: fre jul 03, 2009 9:25 am
av Tommy Luhr
det hade väll slagit upp spelet för dig förra året med?
Mig gick det en sommar för innan det slog upp spelet ordentligt med silverstål
Postat: fre jul 03, 2009 10:35 am
av SWR
Selv om kammen er "den samme" på kam-kortet så er det slett ikke sikkert den er så lik hvis man måler ut lobene...
Postat: fre jul 03, 2009 11:20 am
av Jens Gustavsson
kollade ni fjäder trycket innan ni satt ihop den?
Postat: fre jul 03, 2009 11:47 am
av Ecke
farsan säger att silverstål blir hårt och skört som glas om man härdar det

coolt så det kan man inte härda tydligen.
Han har nå stål här han tror de va 2270 eller om det va 2330 eller va han mumla i, som skulle bli hårt som fan om man "set"?(tror de va så han sa det hette) härdar det glödgar å ner i olja, långsam härdning nånting.
kanske skulle va nå att prova.
Postat: fre jul 03, 2009 11:38 pm
av peppe
Börjar klarna lite nu, tack för dina tipps tidigare Tommy ska kolla upp det.
Fjädertrycket är detsamma som tidigare, orört och kamaxlarna är förhoppningsvis "ganska" lika då båda är Gunnars. Men hur det kan göra så lashcapsen nöts mer eller mindre förstår jag inte? Men klockan är mycket och jag är inte spec pigg
Mvh
Postat: lör jul 04, 2009 11:10 am
av mattias
Start på Poker Run här på morgonen, det låter som det ska bestyckas upp senare på returen från Holmsund upp mot stan.

Postat: tis jul 07, 2009 1:39 pm
av peppe
Det bestyckades upp efter 1/4 kvar att åka. Men då tordes jag ju hålla muttern från Holmsund till Lundåker
http://www.team58.blogg.se
Postat: tis jul 07, 2009 4:09 pm
av sleeper pv
Tja Peppelito.
Snackade med en av nissarna som skruvade med Toyotas grp A bilar. Han sa dom kör silverstål precis som du. Jag kan kolla vidare på vilket vis dom härdade sina chims om du vill ?( han kom inte ihåg själv men kunnde kolla upp det ).
Skoj som fan att både du och fladdermusen verkar funka i sjön igen.
//Freddan.
PS: Hör av dig vetja.
Postat: tis jul 07, 2009 4:45 pm
av peppe
Ringer dig imorgon kompis!
Du får gärna kolla med dom, motorn "låter" dock frisk nu efter 80 distans men inget är uppmätt. Fått bra tipps av Tommy också, så jag har nog lite att jobba gå på.
Gunnar har iofs en vetting synpunkt.. "Du har tunga grejjor i din topp." och det är ju helt korrekt.
Postat: tis jul 07, 2009 5:01 pm
av super7
peppe skrev:Gunnar har iofs en vetting synpunkt.. "Du har tunga grejjor i din topp." och det är ju helt korrekt.
Hur mycket väger en ventil med tillbehör och hur hårt fjäder tryck ?
Vad rekomenderar Gunnar ?
//Nisse
Postat: tis jul 07, 2009 5:22 pm
av peppe
Jag kör med det Gunnar rek. nu. Men ska kolla spelet nu innan man säger för mycket. Var ju 6st nya ventiler ink säten så det kan ju ha med saken att göra, brukar iofs bli trängre inte större spel.
Får återkomma i ärendet, just nu funderar jag på huven och att laga båten som sprack i Lördags

Postat: lör jul 18, 2009 3:04 pm
av patte83
Vad va det som släpa efter er under smögen offshore race??
Tyckte det såg ut som om något släpa efter drevet.
mvh/Patte