Sida 34 av 51

Postat: tor maj 28, 2009 1:40 pm
av Eric Wiklund
5.32:1
det brukar väll vara 4.10:1

Postat: tor maj 28, 2009 1:52 pm
av Luddfig
Grattis :thumbright:

Postat: tor maj 28, 2009 4:45 pm
av Tobias Fridberg
Grattis fina siffror :thumbright:

Postat: tor maj 28, 2009 5:23 pm
av JonasW
Eric Wiklund skrev:5.32:1
det brukar väll vara 4.10:1
Jo, brukar vara standard. 5:32, då banan blir det korta växlar :).

Postat: tor maj 28, 2009 7:22 pm
av Patrik H
ojoj det var inte dåligt :thumbright:
måste väl bli en 170+ sughästar inte illa på en b20

GRATTIS

Postat: tor maj 28, 2009 8:52 pm
av Roger Berglund
Tackar Tackar för alla kommentarer :)

Postat: tor maj 28, 2009 9:05 pm
av Roger Berglund
har väl cirka 150 hk i den :).

Postat: tor maj 28, 2009 9:16 pm
av Patrik H
Roger Berglund skrev:har väl cirka 150 hk i den :).
på hjulen då eller :)

eller så kanske den sken ladda som jens sa

Postat: tor maj 28, 2009 9:35 pm
av Roger Berglund
Patrik H skrev:
Roger Berglund skrev:har väl cirka 150 hk i den :).
på hjulen då eller :)

eller så kanske den sken ladda som jens sa
faan skulle ju skriva 150-155 hk i motorn :) vid 0 bar.. dvs

Postat: fre maj 29, 2009 6:44 pm
av M Bengtsson
Fina siffror :thumbright:

Postat: mån jun 01, 2009 10:14 am
av Roger Berglund
tackar :)..


en fråga nu gubbar ..

hur och när och vart måste avgasystemet sluta?.


min slutar bakan för bakaxeln, går den igenom besiktningen så eller måste den sticka ut där bak?.

Postat: tis jun 02, 2009 7:01 pm
av M Bengtsson
Jepp slutet på avgasystemet måste sluta utanför karossen pga turbulens.

Om vi bortser från växellådan, håller drivlinan? :)

Postat: tis jun 02, 2009 9:14 pm
av Roger Berglund
Killroy_swe skrev:Jepp slutet på avgasystemet måste sluta utanför karossen pga turbulens.

Om vi bortser från växellådan, håller drivlinan? :)
är du helt säkert gällande det ?.. att man måste ha avgasröret bakan för karossen för att få igenom den på besiktningen?.


Jao bort ser man från det så verkar det hålla men ja tro inte att den kommer att hålla i evigheter så har redan nu börjat snegla på en 1031 axel med antingen riktig diff eller blire svets diff :)

Postat: tis jun 02, 2009 9:20 pm
av mattias
Du vill ha mynningen en bit ut så du slipper en jäkla massa onödigt ljud, vilket är bra om man ska köra många bruks-mil utan att bli knäpp. ;)

Postat: ons jun 03, 2009 1:21 pm
av Urban Lindström
mattias skrev:Du vill ha mynningen en bit ut så du slipper en jäkla massa onödigt ljud, vilket är bra om man ska köra många bruks-mil utan att bli knäpp. ;)
Oja mitt 3" jt system slutar 2dm innanför kofångaren och det slår nästan lock i öronen i högre farter. Däremot har de aldrig sagt något på besiktningen :thumbright: