Sida 34 av 46
Postat: tor maj 06, 2010 3:29 pm
av ErikR
knotan skrev:framvagnen funkar över förväntan.
bakvagnen är dock lite för stelt upphängd å stötisarna är lite för mjuka.
ska åtgärdas under helgen å kommande vecka..
har redan börjat bli sugen på att bredda mer dock
är lite sugen på bredare skärmar å lite sånt
ska försöka hå¨lla mej ifrån...tills nästa vinter
BRUKA allvar!
Var sak har sin tid. Perfekt chassie först o övriga barnsjukdomar ska lösas under säsongen.
Håll dig till vintern.
Postat: tor maj 06, 2010 9:06 pm
av Tommy^_
ErikR skrev:knotan skrev:framvagnen funkar över förväntan.
bakvagnen är dock lite för stelt upphängd å stötisarna är lite för mjuka.
ska åtgärdas under helgen å kommande vecka..
har redan börjat bli sugen på att bredda mer dock
är lite sugen på bredare skärmar å lite sånt
ska försöka hå¨lla mej ifrån...tills nästa vinter
BRUKA allvar!
Var sak har sin tid. Perfekt chassie först o övriga barnsjukdomar ska lösas under säsongen.
Håll dig till vintern.
Jag blev övertygad direkt när han pratade mer breddning!
Rena bosse bildoktor inlevelsen och ljudeffekter och allt i uppvisningen om breddningsplanerna. Vem säger nej då? DO IT!
Postat: tor maj 06, 2010 9:56 pm
av knotan
jag ÄR sugen men mitt förnuft skriker NEEEEJ
aja den som lever får se...
ska få ihop den med första uppgraderingen nu först å främst, sen får jag se om jag är nöjd efter körnigarna på sviesta å mantorp

Postat: fre maj 07, 2010 2:37 am
av MotorKnyttet
knotan skrev:framvagnen funkar över förväntan.
bakvagnen är dock lite för stelt upphängd å stötisarna är lite för mjuka.
ska åtgärdas under helgen å kommande vecka..
har redan börjat bli sugen på att bredda mer dock
är lite sugen på bredare skärmar å lite sånt
ska försöka hå¨lla mej ifrån...tills nästa vinter
Okej, låter ju kalas att framvagnen iaf. så här långt känns över förväntan, bra jobb å bra tänk redan på "prototyp-1" alltså

.
Men som sagt fixa upp den bångstyriga bakvagnshistoran först, innan du kassta dej in med å börja bredda.
Visserligen så verkar du ju vara som en muterad Duracelkanin direktkopplad till Barsebäck,

men stilla dej ett litet tag iaf.
Den e så skiiiit ball som den e redan nu, så tuna in chassit, dämpare å fjädrar till och börja med, vill se den på en riktig bana fort som bara attan. Konceptet är ju stuprätt.
Mvh/Tobbe P
Postat: sön maj 09, 2010 2:45 pm
av knotan
nått sånt här är jag sugen på
lånar bild på peter"F1" schmidts brutala v12 360
mmm sugen hehe....
Postat: sön maj 09, 2010 3:15 pm
av j björk
Ja jäklar
Ska han stoppa tolva i en 360 nu, när jag var där för länge sedan höll han på att bygga hundkoja v12
Och så en formel 1 bil då förstås också, tror nog det var 12:a i den också

Postat: sön maj 09, 2010 3:24 pm
av knotan
f1 bilen finns kvar men tror det går sakta frammåt, han har väll en 5-6st olika 360/340 projekt.
denna är en bmw12a med dubbbla m62 kompressorer, dubbla hx55er å jänke alu-bakaxel,. manull 6vxl låda å lite annat ..
riktig monsterbil mao

Postat: sön maj 09, 2010 3:56 pm
av jiiim
Postat: ons maj 19, 2010 7:58 pm
av knotan
länge sen man uppdaterade,
men senaste är bygge av nytt avgas.
satt ju fortfarande 2.5" ljudämpare sen jag va tvungen å få ner ljudet med enbart kompressornmotorn...
testade bara på skoj å ta dän ljudämparen å då hade jag plötsligt 2 bar vid 4000 rpm jämnfört mot innan då jag hade typ 1 kilo vid 4000 å 2 bar först vid 6000
så nybygge vart det enda rätta...
blir 3" från turbon ner under bilen å sen en ljudämpare som är drygt 800 lång, i snitt 300 bred å 85mm hög,
blir en kanal innuti som blir ca 75X80mm å sen konar mot ett 4" rör UT ur dämparen...
bilder

Postat: ons maj 19, 2010 8:18 pm
av jonny_h
Smuttish

Jag hittar fan ingen v-bandsklämma till 92mm fläns, kan du hålla gluggarna öppna?
Postat: ons maj 19, 2010 8:27 pm
av knotan
jonny_h skrev:Smuttish

Jag hittar fan ingen v-bandsklämma till 92mm fläns, kan du hålla gluggarna öppna?
jepp det ska jag göra...
Postat: tor maj 20, 2010 9:58 pm
av knotan
blev klar med avgaset idag med, så här ser det ut innuti.från 3" röret blir det en fyrkantig kanal som motsvarar ca 3.5" i area. sen i andra änden motsvarar den ca 4" där slöutröret är svetsat å sen konar det ner mot 3.5" igen för dte va det största rostfria jag hade hemma.
vad ska man säga. hmm ja asså den dämpar bra, fruktansvärt bra. låter som en std bil vid körning å tomgång :-X
skönt för man inte stör grannarna osvnär man leker utanför garaget..
plus att man slipper få påpekanden vid banbesitkning osv.
nackdelen är ju at dne låter stå trött å inte alls trimmad ::)
men sen när man kommer upp till 1.bar när WG börjar jobba så är det som helvetet bryter lös. då låter den som den ska ;D
grundladd ligger nu på 1.5 bar på fegisläget åå knappen til laddstyrning, å sen på andra lläget så är den mappad tilll 2.4 bar nu

turbon lär nog inte bli så långlivad känner jag men har en extra lagersats ligger till den som tur är... å fy innåt helvete vilket gott vridmoment det blir

:-*
här återstår nu bara att snekapa röret å sen ska det bli en rostfri plåt som popnitas runt

Postat: fre maj 21, 2010 11:49 am
av boost_
Haha så jävla ball!
Den lär blivit lycklig när du kastade 2,5" strypningen åt hilviti, inte så lätt att flasha musklerna när man har tvångströja på sig

Postat: fre maj 21, 2010 2:35 pm
av MotorKnyttet
Det där blev ju ett skit smutt ljuddämperi.

Postat: fre maj 21, 2010 8:18 pm
av knotan
idag åkte jag på ofriviligt mek
åkte ner till skroten å hämta en 850 elfläkt till kylaren så tänkte jag att det får duga så länge för jag orkar inte bygga om för ny kylare för tillfället (större)
så dän med höfläkten å skulle montera, MEn den va ju typ 3cm för tjock så det gick ju inte
aja tänkte jag , för å få kylningen lite bättre så borde jag nog montera fläkten lite längre fram närmare kylaren för å få lite bvättre sug vid låg hastighet.
sagt å gjort, fixxade ett gäng distanser å satte längre kruv för fläkten.
ut å skulle åka hemmåt stressad för middagen var redan klar.
PANG sa det plötsligt å då hade jag väll fått obalans eller nått för hela vatenpumpen gick av å drog med sej kylaren sammtidigt
jaja bara ringa polaren som fick bogsera mej tillbaka till garaget.
sätter dit en vanlig b230f pump imorrns så kommer ju fläkten bättre automatiskt...
synd bara att jag just hade lånat en värre kylare av polaren som då gick sönder, får åka med en vanlig b230 -gl kylare nu
