Sida 34 av 72

Postat: mån apr 07, 2008 11:25 am
av Danne
Ser fint ut :thumbright: , vad har du för visioner med bilen, gata,strippenkörning,bromsning,bränsle? har inte läst hela tråden kanske står där men det blir mycket bra, höres..
Danne

Postat: mån apr 07, 2008 1:46 pm
av j björk
Hej och tack, jo det mesta står väl lite här och där i tråden, men jag kan ju dra det lite som det ser ut nu.

Bränsle, e85.
Bromsning var tänkt för länge sedan egentligen, nu får jag se, tror det blir svårt innan sommaren.
Ev. tar jag det ganska lugnt i sommar, och provar grejerna lite.
Sedan satsar på bromsning och sådant till nästa sommar.

Bilen är tänkt för gata och lite enklare stripp övningar..

Postat: mån apr 07, 2008 3:19 pm
av larsat
tycker du kan finstarta me en 9a på strippen & bromsa 1000+ hk iår sen kan du öka till nästa år, känn pressen!! :lol: :wink:

är inte vägarna i dina trakter lite för smala för ditt monster? :) , jag har kört nåra ggr från kisa upp till mantorp, fasen vilka skitvägar de är där.. går ju snabbare köra 34an me en omväg på flera mil, blir nog bra väg när man plockat ut hojjen dock.
kul att du jobbar på, och glöm inte hojta till om d e nå körning i mantorp så småningom, du har nog bättre koll än mig på datum och ja har aldrig ens vart där :P
har vart i emmaboda, säve, piteå m.m. men inte på närmaste riktiga banan, men de lär de ju bli ändring på framöver :thumbright: :hihi:

Postat: mån apr 07, 2008 3:59 pm
av j0jje
Kul när det börjar närma sig, lättare hålla tempo då förstår jag! :thumbright: blir ju riktigt seriös maskin, ska bli duktig roligt se när allt är klart. Men blir den inte lite extrem för mest gata? :hihi: Vet inte om jag missat det, men vad ska köra med för låda?

Postat: mån apr 07, 2008 8:14 pm
av j björk
Larsat, jo precis här finns det inga vettiga vägar vad jag vet.
Man får nog räkna med att åka in till Link. för det mesta, iaf. om man ska få till några starter.

Det enda jag har planerat i mantorp för sommaren är action meet, i övrigt får man se.

Jojje
Har man massa grejer att göra så jobbar man gärna på :thumbright:
Tyvärr börjar det bli problem igen, jagar en massa grejer för att komma vidare nu.

Ehh, ja den kanske blir lite extrem för gatan.. det har liksom utvecklats en aning extremare än vad det var tänkt från början :roll:

Lådan är en Tremec 3550, samma typ som tko 600, men inte lika kraftig.

Postat: lör apr 12, 2008 12:39 pm
av j björk
Slaktat 2 ljuddämpare.
Bild

Den här vadden var det i dem..
Bild
Gissa om det var packat :D

Bild
Svarvat lite hylsor till spridarna i rostfritt.

Bild
Och byggde fuelrail.
Synd bara att den inte passar :doh:

Bild
Gjort de sista bromsslangarna och satt ihop bromssystemet färdigt.

Postat: lör apr 12, 2008 4:03 pm
av Roger Persson
Varför passar den inte? Ser inget synligt fel.. :roll:

Postat: lör apr 12, 2008 5:30 pm
av j björk
Nä, det syns inte riktigt på bilden, men den tar emot plemiumet när man ska montera..

Det såg ut att funka med lösa delar, men inte när det kom ihop :roll:
Bara börja om..

tråkigt

Postat: lör apr 12, 2008 7:01 pm
av calle Bengtsson
Hej Björk, tråkigt när det inte passar, speciellt när du har gjort så fint jobb , Men det ser riktigt fint ut allt i hop, Fränt som faan,

du körde väl med coatade lager ?? vad är det för typ av coating??

Mit Freundlich gruessen /Calle

Postat: lör apr 12, 2008 10:09 pm
av Roger Persson
Fan måste bara säga: Är ruskigt impad av ditt grenrör.. Kanske skulle
kunna matcha på en b20 med något liknande.. Ser se kul ut mer runda
böjar som slingrar sig rätt in i kolektorn.. =)


Hitta för ett tag sen lite kul bilder på ett grenrör till audi 5:a Funderar på
hur dom lyckats slingra in rören sådär i ormbot.. 8) Hitta sidan men
bilderna funkar inte längre.. Dock lyckades ja få fram miniatyrerna efter
lite bråkandes.. 8)

Bild

Bild

Bild


Bild

Postat: lör apr 12, 2008 10:46 pm
av Kadett4wd
höj.. det där var polaren PeterG som förolyckades på motorcykel (R.I.P) som byggde det där.

den hemsidan är nedtagen då företaget upphörde efter hans död.
jag har hela hemsidan på andra datorns hårddisk så jag kan kanske lägga upp rätta bilderna om jag kommer ihåg.

Det är för övrigt en Volvo 5a på bilderna som sitter i en liten fiesta, finns eventuellt mera bilder på rejsa.nu
Ska vara en långloppsbil.

Mvh

Postat: lör apr 12, 2008 11:07 pm
av Roger Persson
Kadett4wd skrev:höj.. det där var polaren PeterG som förolyckades på motorcykel (R.I.P) som byggde det där.

den hemsidan är nedtagen då företaget upphörde efter hans död.
jag har hela hemsidan på andra datorns hårddisk så jag kan kanske lägga upp rätta bilderna om jag kommer ihåg.

Det är för övrigt en Volvo 5a på bilderna som sitter i en liten fiesta, finns eventuellt mera bilder på rejsa.nu
Ska vara en långloppsbil.

Mvh


Det var ju olyckligt.. :(

Postat: fre maj 02, 2008 1:36 pm
av j björk
Kadett, Peter G höll väl också på med turbo mc och det var så det slutade så att säga, eller har jag blandat ihop och fattat fel?

Märkte att det var väldigt länge sedan jag uppdaterade, så jag får väl försöka kasta upp något..
Bild
Ett "termostathus" men utan termostat då..

Bild
Lite vattenrör, 1mm alu :thumbright:

Något på g..
Bild
Bild

Postat: fre maj 02, 2008 3:12 pm
av Driddler
Jobbar och jobbar, men inte f*n händer det något..

Jo det gör det väl :thumbright:

Postat: fre maj 02, 2008 9:09 pm
av Kadett4wd
j björk skrev:Kadett, Peter G höll väl också på med turbo mc och det var så det slutade så att säga, eller har jag blandat ihop och fattat fel?
Nej det kan ha blivit olika verioner från mun till mun.
Han byggde bara till bilar och körde ihjäl sig på sin favoritleksak, en Fireblade -07, den var helt i stdskick.men med planer på att bygga eget avgassystem bara.

Däremot finns det en annan här i skogarna som bygger åt MC express.

Mvh