Det kan nog tänkas att det var Sverige flaggan.patte83 skrev:Vad va det som släpa efter er under smögen offshore race??
Tyckte det såg ut som om något släpa efter drevet.
mvh/Patte
Batboat 23 - Volvo 16v N/A 2000cc
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Kontakt:
Japp, det var nations flaggan. Gick åt två st på två tävlingar, förra året satt den gammla där hela säsongen, någon måste knutit galet 
Fredag: Skit kul.
Lördag: Mindre kul, Leffe kom inte till start, motorn orkade bara 6.000 rpm så vi sysslade med annat, titta på C kattorna, testa lite olika sätt att åka på, samt viktigast av allt, tog oss runt.
Återkommer med en blogg rapport senare!

Fredag: Skit kul.
Lördag: Mindre kul, Leffe kom inte till start, motorn orkade bara 6.000 rpm så vi sysslade med annat, titta på C kattorna, testa lite olika sätt att åka på, samt viktigast av allt, tog oss runt.
Återkommer med en blogg rapport senare!
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Kontakt:
Tack Kecke! Var väl inte så mycket motstånd iom att Leffe fick bryta då han jagade mig på Fredagen, och aldrig kom till start på Lördagen ,fast halva grejjen är väl att prylarna ska funka.
40 distans hoppa och skutta idag, har bestycknings problem, blir fan inte klok på maskinen. Jävla webers, ska snöra dom på hyllan och få in en insprutning tror jag, går åt för mycket tid och tänk att bestycka och få det att funka.
Idag, väder för 180 huvud, ja hela kurvan såg fin ut förutom på full mackaron då tvär magrade den till 0.92 , bror dunkade mig i huvudet och vi åkte och bestyckade upp till 185 huvud som vi annars åker med då det är bra väder, hk väder brukar jag kalla det.
Idag var det sur väder, men den ville ändå ha 185, och 5 steg upp blev då 0.85 på last, sedan då man petar pellen i då magrar den till 0.90 för att sedan falla tillbaks till 0.85-0.87 , jävligt skumt.
Nåväl, om 10 år förstår man väl sig på förgasare också.

Bror ger tummen upp efter kvällens träning, gick lite sjö vi fick flyga. Chaffisen börjar bättra sig
40 distans hoppa och skutta idag, har bestycknings problem, blir fan inte klok på maskinen. Jävla webers, ska snöra dom på hyllan och få in en insprutning tror jag, går åt för mycket tid och tänk att bestycka och få det att funka.
Idag, väder för 180 huvud, ja hela kurvan såg fin ut förutom på full mackaron då tvär magrade den till 0.92 , bror dunkade mig i huvudet och vi åkte och bestyckade upp till 185 huvud som vi annars åker med då det är bra väder, hk väder brukar jag kalla det.
Idag var det sur väder, men den ville ändå ha 185, och 5 steg upp blev då 0.85 på last, sedan då man petar pellen i då magrar den till 0.90 för att sedan falla tillbaks till 0.85-0.87 , jävligt skumt.
Nåväl, om 10 år förstår man väl sig på förgasare också.

Bror ger tummen upp efter kvällens träning, gick lite sjö vi fick flyga. Chaffisen börjar bättra sig

Har du fixat det där scoopet på huven, till insuget på förgasarna?
Det kan ju stöka till med bestyckningen kanske.. fast det vete fan, det är okända vatten det här.
Körde lite båt själv idag, som vi sa när du ringde idag. Det var fin lång sjö på kvarken så smugglern trivdes rätt ok. Har kommit på att den måste viktas en del fram för att den ska bli stabil och plana lite mindre vertikalt så att säga..
Har inte hållt full gas mer än 5-6 sek än så länge..
Det kan ju stöka till med bestyckningen kanske.. fast det vete fan, det är okända vatten det här.
Körde lite båt själv idag, som vi sa när du ringde idag. Det var fin lång sjö på kvarken så smugglern trivdes rätt ok. Har kommit på att den måste viktas en del fram för att den ska bli stabil och plana lite mindre vertikalt så att säga..

Har inte hållt full gas mer än 5-6 sek än så länge..

Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Kontakt:
Ja utan scoopet så går ju ekipaget helt klart bäst.
Och skillnaden på lambdan är rätt minimal, har ännu inte provat att ta in luft bakifrån.
Det som är störande, är att då jag stampar i, så magrar den till 0.90 ganska länge, för att sedan räta till sig då man hållt full gas ett tag, mot 0.88-0.85 slår ganska mycket svårt att säga vad som är verklighet.
Vi höll fullgas jätte mycket idag, och det är så kuuul
Och skillnaden på lambdan är rätt minimal, har ännu inte provat att ta in luft bakifrån.
Det som är störande, är att då jag stampar i, så magrar den till 0.90 ganska länge, för att sedan räta till sig då man hållt full gas ett tag, mot 0.88-0.85 slår ganska mycket svårt att säga vad som är verklighet.
Vi höll fullgas jätte mycket idag, och det är så kuuul

- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Kontakt:
Fråga mig inte, men det var roligare att köpa och montera än att titta på filmen iaf, inga vågor 
http://www.youtube.com/watch?v=o9ooe5aFr6E

http://www.youtube.com/watch?v=o9ooe5aFr6E
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Kontakt:
Hejsan Lacke!
Tror inte pumpen har några problem att mata den här illa motorn. Det är ju en Holly blå, och om det var den så borde den ju magra efter man hållt fullgas ett tag inte just då man trycker fullt?
Jag har en helt okej avluftning, och den fungerar. Men jag har aldrig mätt i tanken efter undertryck. Konstiga är att den gjorde inte så här förra säsongen.
Skumt.
Mvh
Tror inte pumpen har några problem att mata den här illa motorn. Det är ju en Holly blå, och om det var den så borde den ju magra efter man hållt fullgas ett tag inte just då man trycker fullt?
Jag har en helt okej avluftning, och den fungerar. Men jag har aldrig mätt i tanken efter undertryck. Konstiga är att den gjorde inte så här förra säsongen.
Skumt.
Mvh
Hej Peppe jag vill så gärna hjälpa dej om jag kan du vet väl att jag
surrar ganska mycke eller hur!
har du bränslepumpen så lågt som möjligt för en är jätte dålig på att
suga helt ska pumpen vara under tankens nivå men det går inte i en båt
hoppas att det löser sig, i Rallycross har jag becklat mycke just med
urluftning, fullgas och tvärstanna och av med tanklocket och höra efter sug.
Häls Lacke
surrar ganska mycke eller hur!
har du bränslepumpen så lågt som möjligt för en är jätte dålig på att
suga helt ska pumpen vara under tankens nivå men det går inte i en båt
hoppas att det löser sig, i Rallycross har jag becklat mycke just med
urluftning, fullgas och tvärstanna och av med tanklocket och höra efter sug.
Häls Lacke
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Kontakt:
Absolut Lacke!
Jag uppskattar dina tipps både i den här tråden och den andra
Ja alltså pumpen sitter ju ovanför tankens nivå, helt klart. Går inte att göra på något annat sätt, skulle va om man byggde om till "intank" pump men det tror jag inte riktigt på.
Jag kanske får ut och köra lite, sedan lyfta på locket och lyssna? Eller går det att koppla en mätare på tanken för att leta efter vacum?
Det konstiga är att detta problemet fanns inte förra säsongen. Då gick den även alla dagar med 180 förutom vid mycket regn och kasst väder, då ville den ha mindre.
Idag magrar den nästan med 185 på toppen, övriga registret är lambda 0.85.
Jag får kolla över avluftningen.
Tackar!
Mvh
Jag uppskattar dina tipps både i den här tråden och den andra

Ja alltså pumpen sitter ju ovanför tankens nivå, helt klart. Går inte att göra på något annat sätt, skulle va om man byggde om till "intank" pump men det tror jag inte riktigt på.
Jag kanske får ut och köra lite, sedan lyfta på locket och lyssna? Eller går det att koppla en mätare på tanken för att leta efter vacum?
Det konstiga är att detta problemet fanns inte förra säsongen. Då gick den även alla dagar med 180 förutom vid mycket regn och kasst väder, då ville den ha mindre.
Idag magrar den nästan med 185 på toppen, övriga registret är lambda 0.85.
Jag får kolla över avluftningen.
Tackar!
Mvh
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Kontakt:
Slänger ut en krok här också.
Då jag strobbade tändningen nu sist innan vi drog till Smögen så fick jag ett infall att jag ville se vad som händer på fullgas ~ 7000 rpm.
Så jag kranade på där med örat vid gasarna och snoken vid remskivan. Och se där, tändningen backar 4-5 grader då man kommer in på "slutvarven".
Och det är ju inte så bra, på fullast så ger den alltså mindre tändning än vad jag vill och ska ha.
Det är en brytarlös fördelare och elektronik från någon 740i vi hittade på skroten. Den funkar annars riktigt bra.
Men jag antar, eller jag hoppas att det är några knop borta där på tändnignen på fullgas.
Remmen vill fladdra lite, kanske kan vara det?
Mvh
Då jag strobbade tändningen nu sist innan vi drog till Smögen så fick jag ett infall att jag ville se vad som händer på fullgas ~ 7000 rpm.
Så jag kranade på där med örat vid gasarna och snoken vid remskivan. Och se där, tändningen backar 4-5 grader då man kommer in på "slutvarven".
Och det är ju inte så bra, på fullast så ger den alltså mindre tändning än vad jag vill och ska ha.
Det är en brytarlös fördelare och elektronik från någon 740i vi hittade på skroten. Den funkar annars riktigt bra.
Men jag antar, eller jag hoppas att det är några knop borta där på tändnignen på fullgas.
Remmen vill fladdra lite, kanske kan vara det?
Mvh