vore kul å se den där.. garage-rejser är ju inte så ballt å va
Lönnmördarcupén
Oj oj, nu var det en del att svara på, får se om jag får med det mesta..
Calle, vet inte vad det är för coating på lagren, känns som en teflonpanna ungefär.
Ska väl klara sig om smörjningen försvinner lite snabbt.
B20, jag skulle föredragit rakare rör om jag fått plats.
Driddler, jo något händer det väl, men det känns som det är allderles för lite
Jobbar ofta 30tim i veckan med bilen..
Knotan, klart den ska vara klar till mantorp, och innan dess..
Jag har redan anmält mig till.. eh, ja tävlingar i linköping typ..
Så här ser det ut med vattenrören i bilen:



Sista biten till kylare och pump och till toppen är inte gjort ännu.

Intercooler nästan klar, bara en plåt längst ut kvar.
Men då bestämmer jag mig för att det inte duger och gör om
Calle, vet inte vad det är för coating på lagren, känns som en teflonpanna ungefär.
Ska väl klara sig om smörjningen försvinner lite snabbt.
B20, jag skulle föredragit rakare rör om jag fått plats.
Driddler, jo något händer det väl, men det känns som det är allderles för lite
Knotan, klart den ska vara klar till mantorp, och innan dess..
Jag har redan anmält mig till.. eh, ja tävlingar i linköping typ..
Så här ser det ut med vattenrören i bilen:



Sista biten till kylare och pump och till toppen är inte gjort ännu.

Intercooler nästan klar, bara en plåt längst ut kvar.
Men då bestämmer jag mig för att det inte duger och gör om
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Finns väl inte så mycket mer att visa, har pysslat lite med oljepumpsfäste och sådant.
Men så här ser intercoolern ut nu iaf. och nu är jag nöjd

Men så här ser intercoolern ut nu iaf. och nu är jag nöjd

Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
vad har du för fäste på din torrsumps pump?
Har ritat ett justerbart fäste som sitter längst fram på insugningssidan på motorn.
Har du en bild på din pump.
Ifall du vill ha det lite lättare
Har ritat ett justerbart fäste som sitter längst fram på insugningssidan på motorn.
Har du en bild på din pump.
Ifall du vill ha det lite lättare
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Jag har byggt ett fäste i hyfsat smidiga vinkeljärn, sitter på insugssidan.
Ska fixa lite bilder
Ska fixa lite bilder
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Tjernell, hoppas det inte är allt för långt borta..
Men det är mycket slangar och förskruvningar och grejer innan dess
En liten bild på när jag pysslar lite elsystem.
Inte så mycket att visa egentligen, men vill väl mest visa att det händer något

Bilder på torrsumpspump och fäste till Tommy.


Som man ser på bilderna finns det 3 fästskruvar upptill på pumpen.
sedan har man 3 pinnbultar genom hela pumpen som håller ihop de olika stegen.
Jag har nu gjort ett par justeerbara stag som man sätter i 2 av de pinnbultarna, men de är inte med på bilderna.
Verkar ditt fäste kunna passa tror du?
Men det är mycket slangar och förskruvningar och grejer innan dess
En liten bild på när jag pysslar lite elsystem.
Inte så mycket att visa egentligen, men vill väl mest visa att det händer något

Bilder på torrsumpspump och fäste till Tommy.


Som man ser på bilderna finns det 3 fästskruvar upptill på pumpen.
sedan har man 3 pinnbultar genom hela pumpen som håller ihop de olika stegen.
Jag har nu gjort ett par justeerbara stag som man sätter i 2 av de pinnbultarna, men de är inte med på bilderna.
Verkar ditt fäste kunna passa tror du?
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
nja det fästet som jag ritat är inte riktigt lika.
jag skall se om jag har en bild på min pump.....

Någon som har sin hand ivägen tyvärr.
Men två fästöglor är det med en justerskruv i det tredje hålet.
Vet inte om det är någon standard på torrsumps fäste på amerikanska marknaden, men troligen inte.
Annars kan man plocka delar åt alla håll och det verkar passa vad man än bygger på en v8.
Hoppas uppstarten är runt hörnet:)
Tar du in ett eller flera steg i tråget så som du byggt?
Jag funderar på att ta två steg i tråget, ett fram och ett bak.
jag skall se om jag har en bild på min pump.....

Någon som har sin hand ivägen tyvärr.
Men två fästöglor är det med en justerskruv i det tredje hålet.
Vet inte om det är någon standard på torrsumps fäste på amerikanska marknaden, men troligen inte.
Annars kan man plocka delar åt alla håll och det verkar passa vad man än bygger på en v8.
Hoppas uppstarten är runt hörnet:)
Tar du in ett eller flera steg i tråget så som du byggt?
Jag funderar på att ta två steg i tråget, ett fram och ett bak.
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Nej, det är väl så att alla har sina egna infästningar.
Jag tror att mitt fäste börjar bli ganska bra nu, så det är nog lugnt.
Jag har 2 sugsteg, tar båda i tråget.
En fram en bak.
Tänkte att jag skulle försöka få ihop det mesta i rör och slangväg och hälla i det mesta i vätskor samtidigt.
Då slipper man deppa ihop flera ggr om något läcker..
Jag tror att mitt fäste börjar bli ganska bra nu, så det är nog lugnt.
Jag har 2 sugsteg, tar båda i tråget.
En fram en bak.
Tänkte att jag skulle försöka få ihop det mesta i rör och slangväg och hälla i det mesta i vätskor samtidigt.
Då slipper man deppa ihop flera ggr om något läcker..
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Mattz Larsson
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 398
- Blev medlem: fre okt 21, 2005 12:30 pm
- Ort: Gävle
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
jag kommer ta från den vanliga utgången i blocket (turbo block) men det är ju skitsamma vart du tar oljan till den, bara du har flöde säkerställt.
det är ju samma system överallt.
Men i någon huvudkanal på blocket eller i tryckslangen till motorn från pumpen spelar nog ingen roll
det är ju samma system överallt.
Men i någon huvudkanal på blocket eller i tryckslangen till motorn från pumpen spelar nog ingen roll
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Jag har inte bestämt riktigt ännu om det blir mellan filtret och motorn, eller mellan oljefilterhållaren och motorn.
Det beror på vilket som blir smidigast när jag står där och bygger.
Det beror på vilket som blir smidigast när jag står där och bygger.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Dags att uppdatera lite, eller vad säger ni?

Modifierad fördelare till kamlägesgivare.

Lite slangar till olja och bränsle.

Förstås fick jag inte plats med ena slangen på bränskepumpen, utan fick ställa mig och bygga om hela skiten


Instrumentpanel med tända och släckta varningslampor.

Baksidan.
Försöker göra det smidigt med kontaktstycken som inte går att förväxla, men det skiter sig endå när det ska vara slangar och bråte till mätarna etc.

En liten brytarpanel till mittkonsolen med det viktigaste

Modifierad fördelare till kamlägesgivare.

Lite slangar till olja och bränsle.

Förstås fick jag inte plats med ena slangen på bränskepumpen, utan fick ställa mig och bygga om hela skiten


Instrumentpanel med tända och släckta varningslampor.

Baksidan.
Försöker göra det smidigt med kontaktstycken som inte går att förväxla, men det skiter sig endå när det ska vara slangar och bråte till mätarna etc.

En liten brytarpanel till mittkonsolen med det viktigaste
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2800
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Sorry detta är lite OT men....
Satt igår och plöjde igenom din tråd , i typ 2 tim skummade lite ibland , läste en del....
Och tja vad ska man säga , helt genomgången ? gjort allt ?
Bra blir det ,
och ja visst tar det tid...
Men om
Jobbar och jobbar, men inte f*n händer det något..
Gäller på dig så gäller det på mig med , satt och raderade lite mail , hittade beställningen på kamaxlen till min , det gjorde jag i mars.... 07
Varför är min inte färdig ? jaa det kan man ju undra...
Har du någon extra vatten pump när du har kylaren bak ?
Satt igår och plöjde igenom din tråd , i typ 2 tim skummade lite ibland , läste en del....
Och tja vad ska man säga , helt genomgången ? gjort allt ?
Bra blir det ,
Men om
Jobbar och jobbar, men inte f*n händer det något..
Gäller på dig så gäller det på mig med , satt och raderade lite mail , hittade beställningen på kamaxlen till min , det gjorde jag i mars.... 07
Varför är min inte färdig ? jaa det kan man ju undra...
Har du någon extra vatten pump när du har kylaren bak ?
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Tackar, det känns rätt ofta som man bara står och trampar och inte får något gjort.. därav signaturen.
Jo, det mesta har jag allt varit igenom den här gången, och det som jag inte varit på nu, har jag byggt om tidigare (framvagnen)
Jag har en elektrisk vattenpump i kofferten, och ingen på motorn.
Jag har på senare tid frågat mig själv flera ggr varför ska jag ha remdriven bränslepump, kylare bak, torrsump..
Jag menar, varför göra något enkelt när man kan krångla till det
Jo, det mesta har jag allt varit igenom den här gången, och det som jag inte varit på nu, har jag byggt om tidigare (framvagnen)
Jag har en elektrisk vattenpump i kofferten, och ingen på motorn.
Jag har på senare tid frågat mig själv flera ggr varför ska jag ha remdriven bränslepump, kylare bak, torrsump..
Jag menar, varför göra något enkelt när man kan krångla till det
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836