Sida 36 av 56

Postat: sön jan 18, 2009 11:36 pm
av Roger Persson
The skrev:koniska som i "beehive"?
Känner inte till det ordet riktigt.. :roll:
Men koniska andvänds för att motverka själv
svängningarna i fjädern att infinna sig vid en
viss frekvens.. Det är V8 chevy fjädrar iaf..

Vet att det är fler som spånar om
detta med koniskt här på forumet.. :)

Jens, du kanske har svar på den frågan?

Postat: sön jan 18, 2009 11:45 pm
av The
Bild

Det som kallas Beehive om ventilfjädrar "over there"

Postat: sön jan 18, 2009 11:48 pm
av Roger Persson
The skrev:Bild

Det som kallas Beehive om ventilfjädrar "over there"
Precis.. :) Nu är ja med..

Postat: sön jan 18, 2009 11:59 pm
av The
Eller egentligen kallas väl allt/alla fjädrar som är bikupeformade för beehive, har ju inte nått med just ventilfjädrar att göra :)

Postat: ons feb 04, 2009 5:24 pm
av Roger Persson
Tagit men för att synka förgasarna nu.. Stämde in te alls..
Tror de beror på ja gasat för hårt så det krök sig "lite"
mellan fuggarna.. :lol: Korta ner gas stagen lite så händer
det nog inte igen.. :lol:

Man kan säga att innre förgasarnas spjäll var stängda medans
den yttre var mer öppen än vad juster skruven i botten.. :lol:
Så motor gick väl på 1 och 2 bara på tomgång.. :lol:

Postat: sön feb 15, 2009 1:17 am
av Roger Persson
Så, nu har man slutat lata sej!

Bild

Bild

Även portat mej trött i en timma... :lol:
Givetvis är det inte klart än.. :lol:

Bild

Bild

Bild

Postat: mån feb 16, 2009 12:02 pm
av Roger Persson
Några fler bilder på skrotet...

Bild

Bild

Postat: mån feb 16, 2009 12:05 pm
av G.Nauta
Det ser ju väldigt smutt ut :thumbright:

Postat: tis feb 24, 2009 12:14 pm
av Roger Persson
G.Nauta skrev:Det ser ju väldigt smutt ut :thumbright:


Tackar! :)

_____________________________________________________________

Blir lite fördröjt med bilen pg av att brukisen behövde en renovering.. :P

Så nu har den fått nya lager och tätningar i bakaxel klumpen och
lite nya rör till nivå regleringen.. Mkt bytt på den nu.. Drivaxlar,
hjul lager, broms rör, bränslerör så nu ska väl skrotet hålla ihop
ett tag så man får konsentrera sig på det roliga istället.. :)

Blir nog roa sig med lite portning i kväll annars i några timmar..

Postat: mån apr 06, 2009 7:44 pm
av Urban Lindström
Mmmm resta kanaler *me like* :headbang:

Har topparna hittat sin plats i nån motor?

/Urban

Postat: ons apr 08, 2009 10:15 am
av Roger Persson
Urban Lindström skrev:Mmmm resta kanaler *me like* :headbang:

Har topparna hittat sin plats i nån motor?

/Urban
Allt till motorn har inte trillat in än tyvär, men det kommer framöver.. :)
Ett bil ljudsbygge som tar all tid just nu.. he he..

Tror ja har några roande bilder på det.. :) He he

[img]http://www.roggan.goffe.info/upload/upl ... lådan1.jpg[/img]


[img]http://www.roggan.goffe.info/upload/upl ... lådan2.jpg[/img]

Edit: Det är viktigt att man iaf har glasögon... :lol:

Postat: ons apr 08, 2009 6:40 pm
av Robin@svr
haha, ja ska man inte bara se lite häftig ut med brillor :thumbright:

jobba på, det är ju på gränsen till sommar snart i laxå. 8)

MVH Robin.

Postat: tor apr 09, 2009 4:46 pm
av Sankan
ser bra ut Roger :) gillar ditt bygge starkt! har läst din topp tråd i avancerad motorteknik. Tänkte höra ifall den toppen är klar hos jensa och vad det blev för flödesvärden? :P

Postat: tor apr 09, 2009 11:36 pm
av Karl V
Har sträckläst tråden nu, helt otroligt vilket bra jobb du gör och vilka projekt du ger dig! Kul läsning! :thumbright:

Postat: fre apr 10, 2009 12:31 am
av wickman
har just läst igenom hela tråden och... :shock: :shock: :shock:

Due e ju helt sjukt grym! :thumbright:
starkt jobbat med allt...


vill ha updates nuuu :hihi: