Sida 36 av 42
Postat: sön aug 02, 2009 11:19 am
av Lacke
peppe skrev:Slänger ut en krok här också.
Då jag strobbade tändningen nu sist innan vi drog till Smögen så fick jag ett infall att jag ville se vad som händer på fullgas ~ 7000 rpm.
Så jag kranade på där med örat vid gasarna och snoken vid remskivan. Och se där, tändningen backar 4-5 grader då man kommer in på "slutvarven".
Och det är ju inte så bra, på fullast så ger den alltså mindre tändning än vad jag vill och ska ha.
Det är en brytarlös fördelare och elektronik från någon 740i vi hittade på skroten. Den funkar annars riktigt bra.
Men jag antar, eller jag hoppas att det är några knop borta där på tändnignen på fullgas.
Remmen vill fladdra lite, kanske kan vara det?
Mvh
Hej Peppe du hade mont, ett scop på insuget eller hur kan det vara att
det blir störningar på den inkommande luften , går det att mont, filter
för att dämpa luften vid trattarna kanske något turbolens vid
inngången, börja problemet med lamdam med scopet,
vet du Peppe jag har varit i helgen till norrtälje och köpt en fiskebåt
en Hot-shot 21 fot styris halvfabrikat vad tror du om den Peppe?
Häls Lacke
Postat: sön aug 02, 2009 11:23 am
av peppe
Jo det skulle gå att ha filter, men dom är så jvla dyra kostar ju lika mycket som att åka en tävling söderut typ.
Båten går i vilket fall BÄST utan scoop. Så det verkar inte störa så mycket med luften fladdrandes fritt.
Men jag måste ha ett scoop annars blir det vatten i förgasarna då man dyker, så det gäller ju att tillverka ett som funka bra.
HotShot 21 låter inte alls fel Lacke

Postat: lör aug 08, 2009 11:33 pm
av Kecke
Jaha då vare dags att gratulera denna båtfantom igen. Vinst i sin klass i Öregrund. STORT grattis Peppe.
Postat: sön aug 09, 2009 1:41 pm
av Jens Gustavsson
grattis!
prata just med peppe det va full plugg hela vägen då vädret va fint och klass seger i roslagsloppet

Postat: sön aug 09, 2009 8:19 pm
av peppe
Årets Roslagslopp bjöd på tråkigt lungt väder.. Dock mycket svall, helt sjukt vad vi har hoppat omkring, vissa gånger helt utan kontroll dessutom
Men vi klarade oss ända till Öregrund, och motorn fick stå ut med en stor piskning. 56 distans full mackaron, sedan puttra väddö kanal som är ganska lång, tanka mera och sedan bjuda 50 distans till på full gas.
Den höll ihop, helt sjukt om man tänker efter.
Upptäkte oljeläkage modell mindre i väddö, låg några deciliter under motorn. Fick olja av Crister Lindberg som kör en Batboat 28:a med herrejösses v8:a, tack så mycket!!!
Våran följebil hade åkt då problemet uppdagades men med deras hjälp var vi snabbt på gång igen!
Blir väl en skrivelse på bloggen, medans kan ni titta på
www.offshoreracing.se dom har publicerat bilder från tävlignen på Västkusten.
Mvh
Postat: sön aug 09, 2009 9:35 pm
av no1_martin
Grattis till segern!
Hur kom det sig att båtarna kom i sådan spridning över alla klasserna och kändisbåtarna nästan först? Fungerade det annorlunda i år efter Väddö eller gick båtarna så olika fort även inom sin klass?
Blev en tuff helg med både P1 och Roslagsloppet men det var det värt
/Martin
Postat: mån aug 10, 2009 4:41 am
av peppe
Jag har ingen aning. Men något konstigt var det nog? Iofs var vädret ganska upplaggt för åka fort, så vi kanske hade lättare att hinna ikapp kändisarna iår än tidigare?
För jag tror inte det funkade så olika. Ganska samma.
Mvh
Postat: tor aug 13, 2009 9:48 pm
av peppe
Skön bild från Smögen:

Postat: tor aug 13, 2009 10:07 pm
av sleeper pv
Alltså, kolla tecknet som Peppes navigatör ( Eva ) gör

påminner om en känd diktator.......
Snyggt häng Peppe, ser ut som du trimmat in lite i vågorna.
//F.
Postat: fre aug 14, 2009 7:34 am
av peppe
Haha, måste ta ett snack med Eva hon kan inte göra det där tecknet framför fotograferna
Jo, lite vatten i tanken. Trycker in drevet endast för att det inte ska sladda då hon blir lite framtung.
Ganska jobbigt att köra båtar med grym hiss förövrigt.
Mvh
Postat: fre aug 14, 2009 11:15 am
av Daniel-635
Grym bild !
Kul att det funkar bra för er
Speciellt när ni är på Västkusten och kör, inte direkt på hemmaplan ju.
Postat: fre aug 14, 2009 11:19 am
av Lappen
Ja det är ju helt otroligt att jag missar det i år igen. Tänkte jag skulle åka och kolla redan förra året.
2010 då jäklar!

Postat: fre aug 14, 2009 1:32 pm
av Jens Gustavsson
sleeper pv skrev:Alltså, kolla tecknet som Peppes navigatör ( Eva ) gör

påminner om en känd diktator.......
Snyggt häng Peppe, ser ut som du trimmat in lite i vågorna.
//F.
det krävs nog en diktator för att få fason på peppes körning annars bjuder han bara pungen hela tiden

Postat: fre aug 14, 2009 7:05 pm
av peppe
Jo det känns bra att det funkar. Service och underhålls skruvning är ju ganska rolig om man gämför med bombade motorer.
Jensa har rätt, Eva behövs så jag inte landar upp och ner igen
Planerna är för tillfället att komma till skott och bygga en cockpit på båten. En helt sjukt dyr och tids ödande operation, som mest troligt kommer inverka negativt på farten och kanske även negativt på balansen i båten.
Mycket tänkande mao.
Planen är i nuläget om man skulle använda sig av en Hydrocat cockpit. Dom ser ut så här:
Om det sedan är ekonomiskt försvarbart och det går att utföra det praktiskt, mja det tåls att tänkas vidare på saken om man säger så.
Men focus nu är väl ev. Dyvik tävligen men absolut SM/RM avslutningen i Uppsala i September.
Mvh
Postat: lör aug 15, 2009 6:36 pm
av Lacke
Grattis Peppe grymt gjort!