Idag började vi lite smått med Stefans bil, kändes konstigt att för första gången skruva på bilen utan att han va med :|det var ju nån som saknades i gänget

. Vårt mål är att göra bilen raceklar till säsongen börjar, Stefan hade ju påbörjat diverse uppdateringar innan han blev sjuk. Och nu ska vi med gemensamma krafter försöka få ihop det i fortsatt Lindqvist Racing anda. Målet med dagen var att ta ur motorn, ta bort bakaxel, riva och göra en lista på vad som behövs.
Stefans bror ställer upp med verkstad, här har den hittat in och det har börjats riva. Men va e gubbarna då??
Jo här va en, denna gubbe är en av Stefans närmaste kompisar han är döpt till Fredrik men det är nog bara far och mor som vet det. Vi kallar honom Bale, tror smeknamnet kom när han försökte sig på nån lustig idrott med boll som slutade med öm Balle

och sen försvann ett L så det blev Bale.
Han har för övrigt en mkt vass Ascona A... ja jag vet, Opel

Stefan och jag har försökt omvända honom under flera år utan att lyckas. Men jobba kan han, inte stilla en sekund.
Och här va en till, Björn en av Stefans storebröder. Björn är nog den som delat Stefans bilintresse mest av syskonen. Han har väl inte rejsat och trimmat så mkt som vi. Däremot har han flera fina veteranbilar som kan få vem som helst avundsjuk

. Och sen så driver han detta:
http://www.bjornsbilinredning.se" onclick="window.open(this.href);return false; där görs det sjukt fina inredningar både till veteran och showbilar

.
Han bjöd för övrigt både på hembakat och grillade hamburgare under dagen så det var en trevlig verkstad vi kommit till

.
Han har tydligen också svårt att stå still...
Och sen jag då...

Jag kallas för Överingenjören på jobbet, vet inte vad dom menar med det?? Kan ha nåt att göra med att jag vill gärna vill fördjupa mig i allt som jag inte förstår, även sånt jag aldrig kommer att förstå...?! Och jag har flera olika Volvos till olika ändamål. Herr Lindqvist och jag hade i alla fall mkt ihop gällande Volvo och trimning och det delades ofta teorier och praktiska prov i ämnet.
Hur slutade då dagen? Jo än så länge känns det väl greppbart, vi har ju alla egna projekt som tar mkt tid i form av bilar, företag, garagebygge, familjer osv. Men vi delar på timmarna och sen är det fler motorfolk som har lovat hjälp under projektet.
Lyftarna har blivit lite för mkt slitna med tanke på hur lite dom gått, förmodligen beror det på för mkt spel. Erland Cox har lovat att hjälpa till med att bussa om lyftarhålen

och Reine på AGAP ställer upp med nya lyftare

.
Lagren var okej för en motor som gått hårt, kanske lite trång på ram. Men det har funkat bra förra säsongen så vi stoppar bara dit en ny uppsättning igen utan att fördjupa oss mer.
Blocket behöver en lätt sväng hening och kolvarna var okej, så en omgång nya ringar, sen börjar det likna nåt igen

.
Göran på GMT tar hand om toppen, fixar det sista och henar även blocket.
Diffen och delar på kronhjulet hade sagt upp sig också
Vi tar tacksamt emot tips om nån som kan ha:
Kronhjul, pinjong, 1030, 4:88
Aussie diff, 1030
Fyrpuckad Sinterlamell 10spl. 1,125", 228mm (eller kanske 215mm, får mäta imorrn)
Och tack ni som skänkt en peng till projektet, det är uppskattat
Bankgiro 811-2989 mottagare "Lindqvist Racing "
Vi uppdaterar när det sker några framsteg!!
//Johan.