Sida 36 av 51
Postat: ons jun 17, 2009 11:06 pm
av Roger Berglund
Förövrigt så blir det till att börja koppla in msd 6al + blaster 2 spolen idag efter jobbet,panik meka lite lätt sen blir det väl ut och köra om allt går vägen

..men troligast så kommer det väl till att jävlas,det brukar ju som vara så då man mekar

.
jo vad mer , jo jag ska bygga om wastegaten och göra så den återleder ut i avgasröret ( få lite prydligare i motorutrymmet ), sen funderar ja på skaffa en V-bandsklamma till kompressor huset till k27an så man får det riktigt tätt

.
dock blire inte förns slute av månaden då pengar rullar in igen för hoppningsvis ... dom glada 3000 kronerna

Postat: tor jun 18, 2009 11:55 pm
av Urban Lindström
Gött att du har fått tag i en svets, helt ovärdelig kamrat
Mineraloja är väl vad b20:in är utvecklad för, tror inte det är så känsligt på just b20:in överhuvudtaget bara man byter ofta. Men LE olja är nog inte helt fel att skämma bort gjutgärnsklumpen me

Postat: lör jun 20, 2009 9:40 pm
av Roger Berglund
Urban Lindström skrev:Gött att du har fått tag i en svets, helt ovärdelig kamrat
Mineraloja är väl vad b20:in är utvecklad för, tror inte det är så känsligt på just b20:in överhuvudtaget bara man byter ofta. Men LE olja är nog inte helt fel att skämma bort gjutgärnsklumpen me

Oja det var fan på tiden om man säger så , synd bara att man är så jävla dålig på svetsa

,men träning ger färdighet sägs de ju

.
jadu jag tror då att dom är det iaf

.. hah njaa cougar racing 40 tror ja vore de bästa heh...

, har förövrigt fixat wastegaten nu så den leder till avgasystemet..vart rätt tight

,men det gick!
Postat: mån jun 22, 2009 7:24 pm
av Sankan
Grattis till den fina effekten

vilket brytarlösa är det du har köpt?
Postat: mån jun 22, 2009 10:51 pm
av Roger Berglund
tackar tackar , det är ignitor från
http://www.bm-classics.se/
Postat: tis jun 23, 2009 10:33 am
av Sankan
jag tänkte att det var det

du får säga sen hur du tycker det fungerar, för jag funderar på att köpa det med

vad kosta det? de sa till mig att det kostade mellan 1100-1600:- beroende på vad man hade för fördelare
Postat: tis jun 23, 2009 4:30 pm
av Roger Berglund
Sådär nu har jag varit ute och rastat volvon lite med den bättre beggade msd 6al med blaster 2 spole,kändes direkt att det vart lite mer knuff i bilen. dock så fegade ja på tändningen kör kanske 15 grader nu och körde 25 grader med brytarna. så efter regbes så ska det både ställas högre tändning samt ska ja bygga om ett tryckrör så då blir det mot 1 bar på stackars b20in
Det som är kvar att göras nu är att koppla in för backlyset,fixa en tuta
sen imorgon bitti bär det av till regbes!

.
Postat: ons jun 24, 2009 8:55 am
av Roger Berglund
Nu imorse var jag iväg och regbesiktade volvon , gick väl inte direkt som en dans men ,då det var dax för broms provning så lossnade avgasystemet och växelådan började kärva.fick inte in backen tänkte nu banan äre ju som kört för mig att få igenom bilen.. men tydligen så gick den igenom UTAN ANMÄRKNINGAR , kanske dax att ja köper en trisslott

Postat: ons jun 24, 2009 9:28 am
av weber-power
Roger Berglund skrev:Nu imorse var jag iväg och regbesiktade volvon , gick väl inte direkt som en dans men ,då det var dax för broms provning så lossnade avgasystemet och växelådan började kärva.fick inte in backen tänkte nu banan äre ju som kört för mig att få igenom bilen.. men tydligen så gick den igenom UTAN ANMÄRKNINGAR , kanske dax att ja köper en trisslott

vissa dagar har man ju flyt å dom ska man ta vara på
var ju skönt de!

Postat: ons jun 24, 2009 9:40 am
av Sankan
Grattis! Skönt att den gick igenom

vad är det man behöver ändra på bilen för att den ska gå igenom en reg besiktning?
Postat: ons jun 24, 2009 12:53 pm
av Simon Jonsson
Grattis till besiktningen!
Postat: ons jun 24, 2009 3:18 pm
av Nicke Nyman
Vem hade du o besikta? Du kanske hade samma som mig!

Postat: ons jun 24, 2009 6:44 pm
av Roger Berglund
Nicke Nyman skrev:Vem hade du o besikta? Du kanske hade samma som mig!

jadu jag vet inte vad han hette men han var skallig/kort hårig ,kring 1.80 lång och rätt kraftig.. vem det nu var ..så får ja tacka han att man får visa sig ute på vägarna med volvon

Postat: ons jun 24, 2009 6:47 pm
av Roger Berglund
Simon Jonsson skrev:Grattis till besiktningen!
Tack tack

, du..kan du smyg foto en bild på din magnet ventil/tryck vakt ?eller var den nu hette.. är ruskigt sugen på prova och känna skillnaden
Postat: ons jun 24, 2009 8:03 pm
av Urban Lindström
Fan va härligt det måste kännas

Grattis!