F:ma A.Norrbacks garage. cfd

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Erland Cox
Topplocks-guru
Inlägg: 6981
Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
Ort: Lund
Kontakt:

Re: F:ma A.Norrbacks garage. 290hk k20a topp

Inlägg av Erland Cox »

S 2000 har alldeles för stor kanal original och för liten oljepump.
K motorn är nog ett bättre alternativ än den.
Möjlighet att plasta ger helt andra möjligheter att få till det.
Hur mycket lyft har kammarna och hur stora ventiler har du?
Varför Facebook? Tycker bara tt det är irriterande med alla små bilder och eviga klickande.

Erland
norrback
Forumsberoende
Inlägg: 1988
Blev medlem: ons nov 12, 2003 2:47 pm
Ort: Jeppo / Finland
Kontakt:

Re: F:ma A.Norrbacks garage. 290hk k20a topp

Inlägg av norrback »

36/30 om ja minns rätt.

Intake:14.5 mm Lift / .280 Duration @ .050

Exhaust :13.2 mm Lift/.272Duration @ .050

Facebook för att det är mera internationellt och så mycket enklare att uppdatera än ett forum.
power
wuffee
Forumsberoende
Inlägg: 892
Blev medlem: mån jan 21, 2008 4:40 pm
Ort: Eksjö

F:ma A.Norrbacks garage. 290hk k20a topp

Inlägg av wuffee »

Fy tusan! En sådan civic vill ja ha! Bra jobbat! :)..

Ang facebook är ja på erlands sida..

Så fortsätt gärna uppdatera här!

Mvh
Svetsar de mest.
Flänsar kan ordnas.
Ulf Norss
0709325601
norrback
Forumsberoende
Inlägg: 1988
Blev medlem: ons nov 12, 2003 2:47 pm
Ort: Jeppo / Finland
Kontakt:

Re: F:ma A.Norrbacks garage. 290hk k20a topp

Inlägg av norrback »

Bsa b31, 50-tals mc som skall gå historic banracing på facebook sidan. Registrera (tar nån minut) er om ni är intresserade och kolla in min sida på länken nedan.

/Andre'
power
Barkis
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 63
Blev medlem: lör sep 03, 2005 6:19 pm

Re: F:ma A.Norrbacks garage. 290hk k20a topp

Inlägg av Barkis »

såg den för ett tag sedan men förstod inte varför man portar en BSA men då var det för banracing, låter farligt :thumbright:
Upp med bromskurvor också! :lol:
norrback
Forumsberoende
Inlägg: 1988
Blev medlem: ons nov 12, 2003 2:47 pm
Ort: Jeppo / Finland
Kontakt:

Re: F:ma A.Norrbacks garage. 290hk k20a topp

Inlägg av norrback »

Sker en del på facebook...serdi 100 seat and guide machine, volvo n/a dragrace topp m.m. lite bilder för dom.som vägrar använda facebook.


Bild
Bild



Bild




Bild
power
norrback
Forumsberoende
Inlägg: 1988
Blev medlem: ons nov 12, 2003 2:47 pm
Ort: Jeppo / Finland
Kontakt:

Re: F:ma A.Norrbacks garage. b234 svetsning, serdi 100

Inlägg av norrback »

lite olika stål till serdi 100 kom hem. Bland annat ett 50 graders...skall testa hur det flödar.

BildBild

Bild

/Andre'
power
HenrikGM
För mycket laddtryck
Inlägg: 284
Blev medlem: sön aug 27, 2006 6:17 pm
Ort: Denmark
Kontakt:

Re:

Inlägg av HenrikGM »

norrback skrev:detta blir en vild motor...

Bild


Bild



/Andre'
Hi Norrback.

When you weld up such a head, i assume you preheat and weld at relatively high current in short bursts to avoid overheating, then heat treat the head again to relieve stress and reharden the aluminium.

Can you describe how you do it?
norrback
Forumsberoende
Inlägg: 1988
Blev medlem: ons nov 12, 2003 2:47 pm
Ort: Jeppo / Finland
Kontakt:

Re: F:ma A.Norrbacks garage. b234 svetsning, serdi 100

Inlägg av norrback »

sorry I had not seen your question. It is bent with different thickness shims when torqued to the thick plate, to prevent bending. preheated, welded over the whole width to spread the heat. then 6-8h cooling down. 200 degree few hours, down to 100 a few hours down to 50 a few hours.

/Andre'
power
norrback
Forumsberoende
Inlägg: 1988
Blev medlem: ons nov 12, 2003 2:47 pm
Ort: Jeppo / Finland
Kontakt:

Re: F:ma A.Norrbacks garage. b234 svetsning, serdi 100

Inlägg av norrback »

lite cfd

http://www.youtube.com/watch?v=G4MDdm3p ... ature=plcp" onclick="window.open(this.href);return false;

/Andre'
power
Skriv svar