Sida 36 av 46

Postat: mån maj 31, 2010 9:29 pm
av Rogga

Postat: mån maj 31, 2010 10:14 pm
av knotan
elvis_lkpg skrev:kul att se bilen "in action" på våran körning i torsdags. vad tror du kommer du nu på torsdag med? hur ser planen ut för gatebil?

Helt klart en sevärd bil, och en hörvärd upplevelse :thumbright:

mvh peter
jaddå har precis anmält mej...

står för tillfä'llet delvis i delar men räknar med å få ihop den i tid....

nytt tills på torsdag är ny(större) kylare, ombyggd IC, nya ic rör.
förhoppningsvis ett lagat MSD då den har blirvit överhettad å ett par komponenter brunnit upp...
mindre remskiva på veven, då jag senaste körningen slet sönder 3 remmar till styrervo, genetrator å vattenpump pga övervarning på startåmålrakan :hihi:

passar på å byta tyill rundkugg på kamremmen å ståldrev nere på veven :roll:

faaaan hoppas att MSD boxen dunkar annars ksa jag försöka klämma dit en edis4 med, blir tight med tid bara känner jag :?

Postat: tis jun 01, 2010 9:05 pm
av j björk
Lycka till, du får hålla i mer neråt parisern, där såg det lite tamt ut när jag stog och kollade :wink:

Postat: tis jun 01, 2010 9:43 pm
av knotan
j björk skrev:Lycka till, du får hålla i mer neråt parisern, där såg det lite tamt ut när jag stog och kollade :wink:
jupp men nu va det som så att arbetskollegorna stod i depån å kollade så hade ju varvstopp hela den rakan varje varv, och tre ggr så tappade jag remmen till styrservot där, (som man hör i filmen)

vart väldigt trögstyrt när jag väl kom in i parisern, första ggn körde jag av ut i gräset tack vare det så sen fegade jag tack vare det :roll: (dåliga bortförklaringar :hihi: )

MEEEEN jag tar åt mej i kritiken å lovar att försöka köra bättre nu på torsdag... :thumbright:

skulle ha fått ihop fronten idag var det tänkt... men nu vaqrt det inte så... blir nog sent i garaget imorrn känner jag på mej :?

Postat: ons jun 02, 2010 9:56 pm
av knotan
sååja,
jag han, tog hem bilen från garaget nu så tar den till jobbet imorrn å sen vidare till mantorp direkt efter jobbet.

verkar funka bra med nya kylaren å fläkten gör sitt jobb bra.

har varken fått tag på biltransport eller extra däck för imorrn, MEN har med både extra vattenpumpsrem och styrservorem :lol:

hoppas på det bästa, annars får väll bilen övernatta i mantorp å hämta den på freag med trailer :roll:

Bild

Bild

Postat: tor jun 03, 2010 12:41 pm
av Rogga
Kör du med vanliga GLT imnsuget? Funkar det bättre ?? =)
fan va cool den är!!!!

Postat: tor jun 03, 2010 7:52 pm
av G.Nauta
Ja, den är ju bra frän! Synd att det jävlas med dig :( :thumbright:

Postat: tor jun 03, 2010 9:54 pm
av knotan
ja GLT insuget har rätt mycket större kanaler.

jo lite jävlas det, men gjorde det inte det började man ju undra vad som blitt fel :hihi:

idag va det en till svinkul dag bortsett från att grenröret sprack ut mot Wg så fick inte upp riktigt bra laddtryck, men en del fina varv han man ju avverka ialafall :thumbright:


nästa gång åker en liten svets med, snart lär jag behöva en stor buss med alla "bra å ha grejjor" man vill ha med :lol:

Postat: tor jun 03, 2010 10:32 pm
av G.Nauta
Ja, jo det är sant att lite måste det jävlas!
Det blev några riktigt snygga varv måste jag säga! och den ser inte så hetsig ut, utan verkar gärna ställa upp hyfsat mjukt iallafall :thumbright:

Postat: fre jun 04, 2010 8:34 am
av knotan
ja den har grymt fint regiester, och jag är rätt övertygad om att det är tack vare VIPEC insprutningen, likadana motrer med typ MS å vems brukar sällan gå så snällt...

riktigt grymt laddtryckstyrning samt att jag har mappat den med TPS/RPM mapp på soppan och sen har en MAP kompensering under laddtryck..
går riktigt snällt å fint på låg å mellanregister och sen bra ryt på varv när laddtrycket börjar pumpa på... :D

Postat: fre jun 04, 2010 3:57 pm
av MotorKnyttet
Riktigt skoj att den går så fint i maskin, reglera spruttet mot TPS och sedan MAP-kompensering på tryck is the skit, allra helst om man petar in en riktigt vass pinne i maskin. Har själv gått å köpt mig ett Vipec-88 så det verkar som jag tog rätt beslut då. :D

Har du fixat å trixat till det som va knas med bakvagnen, eller har jag bara missat det?

Hade.

//Tobbe P

Postat: fre jun 04, 2010 5:38 pm
av knotan
Jodå du gjorde helt rätt val.
själv lär jag aldrig gå tillbaka till nått sämmre igen :thumbright:

jodå har fixxat en del med bakvagnen, kanske missat att uppdataera här på sävar bara.

bytte till stabilare olja i dämparna bak för å få lite mer styvhet på den biten, medans jag bytte momenstagbussningarna tilöl modell mjukare för å få mindre brytningar vid full fjädring, plus att jag monteratgummi mellan axeln och länkarmarna.

i samma vevea bytte jag ut 3.31 utväxlingen mot en 3.73 å det gjorde allt såååå mycket bättre...

men är ändå lite sugen på å byta till ZF disellåda å sätta tebax 3.31 växeln, å samtyidigt svetsa diffen istrället för slungdiffen som sitter nu.

det borde göra den betydligt bättre å sladda med, få lite tätare steg 2-3-4an, i dagsläget är det väldigt lång tvåa, relatiuvt kort trea å sen långt steg till 4an å det funkar ju frätt bra så länge man vill åka fort, men spinner dåligt på 4an :thumbdown:

nu är iallafal grenröret omsvetsat lite å nytt avgasbandage fick ta plats, sen monterat EGT sonden i röret med slutligen :roll:

nästa steg som ska fixxas är å slänga ur MSD 6a skiten som brann upp å montera ned ett edis 4 med dubbla bosch 124 moduler istället, så blir man ju av med fördelaren med :thumbright:
'
siktar å köra kinnekulle på tisdag men har inte fått färdigt besked än om det blir så eller ej... men är jäääävligt sugen iallafall :twisted:

Postat: sön jun 20, 2010 11:47 am
av Wikstrom
jääla cool bil :D haha knotan hur mådde du i morse efter krogrundan i boden? :twisted:

Postat: mån jun 21, 2010 2:22 pm
av Rogga
Edis 4 vad är det ? Kör du med westfire? Kamstyrning?

Läste på garaget sidan där att du hade lågkomp kolvar , för mig du körde med standard botten? Utom h stakar då, kanske kortare stakar?

Postat: mån jun 21, 2010 9:44 pm
av knotan
hahaha fyfan krogen i boden var kul, men satans sliten man var dagen efter.
vart lite besviken på regnet bara man hade ju velat få åka en sväng med johan men det får bli nån senare gång


edeis4 är waqstfire som sitter på diverse ford orignal. kör med 60-2 på veven och sen kamsync bara för å kunna köra soppan sekventiellt..

det sitter 3mm kortare vevstakar, kolvarna är dem lågkompade som satt i b230fx moorn orignal,