Mmm.. min DV-kamera la av så fick filma med digitalkameran, kanske hjälper o tejpa "micken"...
Bilen låter lite mer än tänkt på tomgång o lågvarv
Så klart monterades även baksätet dit i fredags innan mappning
Jag och VEMS Emil åkte en sväng till Dunker igår med bilen ca. 3-4mil dit, startade upp Andys PV där.
Bilen fungerade fint på landsväg, ligger runt 1500-2000rpm i landsvägsfart

Vi passade på att modda om PPF dumpen, bytte till mjukare fjäder på den.
Nu är dumpen öppen på tomgång, så en strumpa las över dumpen så inte fåglar mm skulle komma in i maskinen

Men åtgärden medförde att laddtrycket sjönk till 0.3bar, hmm.. åkte hela vägen till Dunker o kikade närmare på dumpen där.
Den läcker som ett såll i oringarna. Vilket göra att laddtrycket inte hjälper till o hålla dumpen stängd.
En mebran-dump är nog att föredra, kanske en ProCharger dump.
Vi ställde på dumpen med en starkare fjäder o fick den tätare, vilket gjorde att tomgången även sjönk med 400rpm.
På vägen hem testade vi gasa fullt med bilen, fick upp 0.8bar mycket tidigare än innan.

Men convertern gav upp i samma veva, troligen så vände spraggen.
Gick att stalla fritt till 3000rpm o sedan 4000rpm.. hmm.. bogserade hem bilen.
Startade upp bilen o testade om det gick köra in i garaget, funkade som vanligt först.. sedan vart det friläge i convertern igen.
River ner lådan imorrn, kände att jag behövde en ledig dag från garaget.