Sida 37 av 39
Postat: ons okt 13, 2010 7:10 pm
av mattias
Brutalt och snyggt stuk!!

Postat: ons okt 13, 2010 7:58 pm
av Jonathan_
Puh, trodde du hade börjat knyppla eller något.
Snyggt jobbat, den låter hemskt fint med!
Blir det några modifikationer i vinter eller står den redo till våren som den är?
Postat: ons okt 13, 2010 8:29 pm
av freddan302
Grymt bygge, både bilen och garaget!
Har sett att du också hamnat i Hall of Fame builds borta hos "theturboforums.com"

Postat: tor okt 14, 2010 12:08 am
av Martin H
kul att få se lite aktivitet i den här tråden igen. och allt ser ju

som vanligt. blir det bara att sitta och vänta ut vintern nu då?
Postat: tor okt 14, 2010 7:55 am
av Mattz Larsson
Vad är det för generator du använder?
Kanon frän bil........
Mattz
Postat: tor okt 14, 2010 8:19 am
av Jens Gustavsson
Postat: tor okt 14, 2010 12:08 pm
av Klabbe Persson
Tackar alla!
Kommer inte bli jätte mycke mek i vinter, ska koppla in ett par givare till, bla oljetryck och hastighets givare så jag kan logga de.
Ska försöka bygga ett par wheeliebars, wishbone och kränghämmare.
Ska även försöka få min Lc-1 att funka som den ska anners får jag hitta en annan lösning me bb-lambda. Annars kommer de bli ganska små grejor i vinter som sagt.
Mattz, det är en Denso generator från en Suzuki Swift.
Postat: tor okt 14, 2010 12:31 pm
av mattias
Får du mycket strul med din LC-1 kan jag rekommendera att handla en "VEMS round" (52 mm mätare + styrenhet) av mig eller en variant av Techedge från ANorberg här på forumet. Båda systemen har rätt prislapp och är rätt ensamma om att ha isolerad utgång för lambda-signal, alltså en isolerad jord och signal som inte är kopplade mot sondens förvärmning och orsakar störningar, vilket blir störningsfritt och bra till ditt Autronic SM4.
Postat: tor okt 14, 2010 2:02 pm
av Jens Gustavsson
jo det värka va vanligt med jord strul på de burkar som inte är gjorda på de sättet. kan bli dyrbara haverier om man litar på en lamda som inte visar rätt

Postat: tor okt 14, 2010 6:30 pm
av Andreas Arthursson
Den får du lätt att funka om du kopplar vit kabel till autronics flytande jord. Den blåa förvärmningsjorden kopplar man till chassiet. Vanligt fel folk gör..
Postat: tor okt 14, 2010 6:47 pm
av mh
Super snyggt in i minsta deltalj!!!

VACKERT!!
Postat: fre okt 15, 2010 2:22 pm
av Klabbe Persson
Tack för tipset Mattias, ska kolla så jag gjort rätt som Andreas säger först innan jag dömmer ut den, känns just nu som ett handhavande fel kanske. Men jag har iaf för mig att jag kopplat som du säger Andreas, får gå ut o kolla så de är så + kolla över inställningarna.
Måste som sagt ha den att funka så e de bara!!
Postat: fre okt 15, 2010 2:25 pm
av Martin H
vad är felet med den då?
Postat: fre okt 15, 2010 2:43 pm
av T_Hedman
Koppla så som Andreas skrev. Och så programmerar du lc1:an att ge 0-5volt 10-20AFR. Ingången på autronicet kör du 5000 i span och 1000 i offset.
Du kan även programmera lc1:an att ge ex 1volt ut under förvärmning. Det motsvarar alltså 12.0AFR. Kolla i autronic vad du har för värde när sonden värms upp. Diffar det mer än 0.1AFR så får du flytta jordpunkten till lc1. Den kan vara känslig för vart man jordar den.
Har kört en som jordades i cigguttaget, diffade 1AFR och när den flyttades till en riktig jordpunkt på chassiet så försvann diffen.
Postat: fre okt 15, 2010 2:54 pm
av Klabbe Persson
Martin H skrev:vad är felet med den då?
Får inte den till o lira med sm4at, den typ hänger sig, visar bara 10 - 10.3 afr hela tiden, har provat o kalibrera om o så me men vill inte sig.
Hedman:
Idag har jag för mig den e programerad så den ger 0-2.5volt 10-20 afr. och 2500 i span o 1000 i offset. Men ska kolla över allt igen ihelgen.