Ja då var man hemma efter en händelserik och trevlig helg i sundsvall. Jag var från början tveksam till att åka, har ju haft massor av strul med bilen. Men fick ju bilen att gå hyffsat bra på gatan på onsdag kväll så jag tänkte att man kanske skulle åka iaf. Som tur så ringde jag Stenström "med världens snabbaste bmw motor" och snackade lite och fick reda på att han hade två sängplatser över i sin buss och han tjatade att jag skulle åka dit, så vad fan vi drar tänkte jag.
Så då blev det stressigt som vanligt sluta jobbet vid 16.00 tiden hem och lasta bilen slänga i verktyg datorer förarkläder hem och packa iväg och handla. Som tur var så var vi lite sena för Stenström ringde att vi var tvungna att svänga förbi honom och hämta lite delar för han hade visst blåst toppackningen INNAN tävlingen när han justerade launchen
Så på vägen dit så satt vi och funderade på vad vi hade glömt. Men faktiskt inget direkt som vi inte klarade oss utan.
besiktning av bilen gick galant sen var det bara att vänta på att få köra då började man bli lite nervös det var ju ändå 1årsen man körde bilen då den faktiskt gick som den skulle.
Så när man linade upp för repa 1 så var man ju hel taggad. La burnisen tyckte inte han var med riktigt riktigt men som sagt det var ju ett tag sen. Sen fram mot granen pulsen steg man hade lite adrenalinskak i kopplingsfoten såg prestagelampan tändas sen stage kopplingen i botten gasen i botten GRÖNT brrr, brrr ,puff ,puff Jävla cp bil nu gick bil fan på tre burkar igen åååååå orkar fan inte mer. Blev en 11,21-224
Jaja tillbaka till depån skruvade ur stiften och konstaterade att 4ans stift var blött. Som tur var så hade jag lånat med polarens tändspolar så vi byta ut spolarna mot andra.
Jaha repa2 lite sur över att bilen inte gått så hade jag inga stora förhoppningar på att bilen skulle funka nu heller så jag rullade in i vattnet tänkte jaja jag för väll ta några öl och hjälpa Stenström ist. i med 1an och släppte kopplingen och tyckte att det vart lite bättre ryt nu så det var bara att mosa i alla andra växlar också och göra en 100m börnis, gissa om det kändes bra.
Lite nervös var jag endå för det går ju såpas "lätt" i börnisen så jag hoppades inte för mkt.
Men linade upp pulsen ökade igen både av nervositet över att bilen inte kommer att gå som att den kommer att gå.
Samma prosedur koppling ner gasen i botten 6000rpm och c:a1bar på launchen. PANG nu banan skottade det på kände dock att det skakade till i däcken i starten men det gjorde inget för nu gick äntligen bilen som den skulle mosade på riktigt bra och detta blev helgens snabbaste tid 1,23 60fot 5,29-219/8,25-266
Nytt peronbästa med med en ynka hundring men dock person bästa.
Sen hade jag enorma problem med däckskakningar hela helgen provade mkt olika saker men inget hjälpte något vidare provade att höja startvarvet vilket resulterade i att laddtrycket i starten for upp på en 2,3bar och det funkade riktigt dåligt. Skakade däck något kopiöst i starten fick släppa gasen och ge på igen DÅ JÄKLAR for han upp på whelliebarsen och mosa iväg så ini he....e så jag missade att växla till 2an åkte på varvskyddet i 3tiondelar innan 2an åkte i
Sen såg reporna ut uniofär så hela helgen. Åkte som bäst 221km på 200 och 272km på 400.
Sen en ganska kul grej jag blev riktigt förvånad över var i första elimineringen mot Danne.
Då hade jag ökat laddtrycket ganska mkt för jag var lite nervös för dom hade åkt en 8,4 repa så det var ganska jämt i förhand. Samma som innan skakade däck som fasen släpte av och gav på igen upp på wheelisen igen och jag kände riktigt hur det bröt på ordentligt han inte få i 2an igen. Bilen neg ner poff i med 2an tjong upp på wheeilisarna igen hela 2an ut

och nu sköt det på ännu jävligare än innan i med 3an och ett litet skutt med framhjulen i luften även då, detta var den repan jag åkte 221 och 272.
Sen som följd av allt skakande så vibrerade en waistgate loss tappade ett par kromlister och wheeliebars fästena sprack.
Men det var en toppen helg och Motorn är hel fast den fick smaka närmare 3bar.
så jag hoppas att jag kan få ihop den och köra en gång till. och då gärna tierp.
/Johan Johansson