Sida 37 av 44
Re: Jakten på Salt&Peppar (Stefan Lindqvist)
Postat: tis jan 24, 2012 1:11 pm
av NOS-Johan
Martin H skrev:jag har kronhjul och pinjong 4.88

, Jag PM:ar
/Johan
Re: Jakten på Salt&Peppar (Stefan Lindqvist)
Postat: tis jan 24, 2012 1:12 pm
av NOS-Johan
josun skrev:Jag kan ställa upp med att transportera blocket fram och tillbaka när det blir dags för Erland att fixa lyftar hålen.
//Johan.S

Jag PM:ar
/Johan
Re: Jakten på Salt&Peppar (Stefan Lindqvist)
Postat: tis jan 24, 2012 1:27 pm
av Tommy Luhr
Jag har grovsplinsad lamell 215mm 6 puck ny i kartong jag kan bistå med om det nu är det ni vill ha:)
Re: Jakten på Salt&Peppar (Stefan Lindqvist)
Postat: tis jan 24, 2012 2:25 pm
av Jens Gustavsson
kul att se ni jobbar

skulle det inte va bättre med en seriös AGA diff?
Re: Jakten på Salt&Peppar (Stefan Lindqvist)
Postat: tis jan 24, 2012 3:15 pm
av NOS-Johan
Tommy Luhr skrev:Jag har grovsplinsad lamell 215mm 6 puck ny i kartong jag kan bistå med om det nu är det ni vill ha:)
Ja den kanske kan funka, men det är en 400 låda så det är ju grövre diameter på splines. Kan du mäta största måttet?
/Johan
Re: Jakten på Salt&Peppar (Stefan Lindqvist)
Postat: tis jan 24, 2012 3:20 pm
av NOS-Johan
Jens Gustavsson skrev:kul att se ni jobbar

skulle det inte va bättre med en seriös AGA diff?
Drivaxlarna har hållt sedan både Stefan och jag gick ifrån svetsat. Har fått för mig att dom utmattas när man vrider dom åt olika håll i depå och vid provkörning, med riktiga däck så blir det stora krafter även då.
Tycker Aussien funkar bäst i Volvo axlarna till ändamålet.
/Johan
Re: Jakten på Salt&Peppar (Stefan Lindqvist)
Postat: tis jan 24, 2012 4:03 pm
av Jens Gustavsson
kan va som du säger. jag gav upp med volvo bakaxlar för rätt länge sen så jag är ingen expert.
Re: Jakten på Salt&Peppar (Stefan Lindqvist)
Postat: tis jan 24, 2012 8:50 pm
av kängseboracing
Jag har kört med m400 låda med bmw lamell och det funkade bra antar att det är en sådan lamell som Tommy ville bistå med så den bör funka
Mvh Anders
Re: Jakten på Salt&Peppar (Stefan Lindqvist)
Postat: ons jan 25, 2012 8:13 am
av NOS-Johan
kängseboracing skrev:Jag har kört med m400 låda med bmw lamell och det funkade bra antar att det är en sådan lamell som Tommy ville bistå med så den bör funka
Mvh Anders
Ja lamellen som efterfrågas är en 10spl. 1,125" (även kallad 10X29) 4 puckad, 215mm. Det är många BMW som har samma centrum, i alla fall Getrag.
Tror dock inte tryckplattan vi har orkar hålla i en 6puckad?
/Johan
Re: Jakten på Salt&Peppar (Stefan Lindqvist)
Postat: ons jan 25, 2012 8:40 am
av Jens Gustavsson
hur mycket trycker plattan i kg?
Re: Jakten på Salt&Peppar (Stefan Lindqvist)
Postat: ons jan 25, 2012 7:49 pm
av Tommy Luhr
Jag vet inte vad den passar på faktisk i bmw väg men det är gamla m45 med grovsplines iaf.
Re: Jakten på Salt&Peppar (Stefan Lindqvist)
Postat: ons jan 25, 2012 8:05 pm
av NOS-Johan
Jens Gustavsson skrev:hur mycket trycker plattan i kg?
Jag vet inte, det ser ut som en RAC som har fått rättså mkt stryk. Dom kan väl trycka runt 900?? Stefan hade en del problem med kopplingsslir förra året och det schimsades en del. Det var nån Dahlhems lamell som satt där, tror inte det är nån höjdare. Ska nog finnas nån ny RAC i Stefans gömmor så vi provtrycker den, dit med ny lamell och ev svarvar inspänningen i svänhjulet.
Bilen väger inte mkt och han åkte ju 1.40 60fot som bäst med dom gamla grejerna.
/Johan
Re: Jakten på Salt&Peppar (Stefan Lindqvist)
Postat: ons jan 25, 2012 8:10 pm
av Erland Cox
En organisk lamell typ RAC är mycket bättre för denna bilen.
Slår inte loss däcken på samma sätt och drivlinan håller bättre.
Stefan har nog provat sig fram till vad som funkar och inte funkar.
Erland
Re: Jakten på Salt&Peppar (Stefan Lindqvist)
Postat: ons jan 25, 2012 8:12 pm
av NOS-Johan
Tommy Luhr skrev:Jag vet inte vad den passar på faktisk i bmw väg men det är gamla m45 med grovsplines iaf.
Okej, M40-45:orna har 1" ingående och vi skulle behöva 1,125, tack för erbjudandet!
/Johan
Re: Jakten på Salt&Peppar (Stefan Lindqvist)
Postat: ons jan 25, 2012 8:16 pm
av NOS-Johan
Erland Cox skrev:En organisk lamell typ RAC är mycket bättre för denna bilen.
Slår inte loss däcken på samma sätt och drivlinan håller bättre.
Stefan har nog provat sig fram till vad som funkar och inte funkar.
Erland
Det var en fyrpuckad sinter som satt där, den organiska fick jag överta på min kombi.
Med forumhjälp så har vi löst transporten av blocket till dig

, jag hör av mig i slutet på veckan.
/Johan