Sida 37 av 51

Postat: fre sep 25, 2009 2:03 pm
av Johnny H
Idag har Dalle och jag bytt ut båda hardyskivorna och mellanaxeln.
Så nu är den gamle pansargeneralen vid full vigör igen. :twisted:

Postat: mån sep 28, 2009 9:08 am
av RoGGaH
Så trevligt :)
Det ska ut och sladdas igen då kan jag tänka mig.
Passa dig för Farbror blå bara de värkar ju tycka om dig :P

Postat: mån okt 05, 2009 9:07 am
av Johnny H
Jahapp....dags för uppdatering igen.

I helgen körde vi av en drivaxel igen. Skoj skoj...eller inte.
Ska fixas snarast.

Har velat lite fram och åter ang bilen.
Hade tänkt att bygga på 2,5 chassiet istället men det blir nog inte så.
Blir för mkt krångel att börja om på nytt igen.
Därför får denna hänga kvar ett tag till men med lite uppdateringar.
Tänkte göra nått sånt här:

Byte till 2,5l bottendel med en av Erland Cox portad 2,3 topp.
Roligare kamaxlar som Erland eller någon annan kompetent människa får specificera.
Sen större turbo och spridare osv.
Nytt grenrör blir det nog också.
Ev byte till M3 växellåda. Velar lite på den punkten.
Lådan verkar hålla ok med riktig olja, men man vet ju aldrig.
Sviktstålsaxlar från Fixit och nya knutar.

Effektmål.....runt 650-700hk i motorn borde iaf gå fint.

Det är lite grovt vad jag vill ha till nästa år iaf.
2,5an (Ludwig) får nog leva vidare med sugmotor.
Har ju en 2.3-16 "över" som jag kan montera 2,5 toppen på så....

Postat: mån okt 05, 2009 11:26 am
av JohanK
Hur gick axeln sönder, i knuten eller stången?

Postat: mån okt 05, 2009 11:28 am
av Johnny H
JohanK skrev:Hur gick axeln sönder, i knuten eller stången?
Standardfelet på dessa axlar....den gick av vid damasken mot ytterknuten.

Postat: mån okt 05, 2009 3:50 pm
av JohanK
Johnny H skrev:
JohanK skrev:Hur gick axeln sönder, i knuten eller stången?
Standardfelet på dessa axlar....den gick av vid damasken mot ytterknuten.

Typiskt, har inte kommit dit ännu, men vetefasen hur jag ska hitta två axlar som inte har den sjukan..

Postat: mån okt 05, 2009 4:01 pm
av Johnny H
JohanK skrev:
Johnny H skrev: Standardfelet på dessa axlar....den gick av vid damasken mot ytterknuten.

Typiskt, har inte kommit dit ännu, men vetefasen hur jag ska hitta två axlar som inte har den sjukan..
Nya axlar ska tydligen hålla bra.
Men det blir billigare att köpa 2st sviktstålsaxlar direkt.

Postat: mån okt 05, 2009 4:02 pm
av JohanK
Ja en ny axel går lös på en 8 lök, det finns alltså sviktstål att frambringa?, vart hit´tar man sådant och vad kostar dem?

Postat: mån okt 05, 2009 4:05 pm
av Johnny H
JohanK skrev:Ja en ny axel går lös på en 8 lök, det finns alltså sviktstål att frambringa?, vart hit´tar man sådant och vad kostar dem?
Jag kommer handla av Fixit.
Men det finns finns fler leverantörer också. Tex Dione.
Kostar ca 2500:- st vill jag minnas.

Postat: tis okt 06, 2009 7:33 pm
av Johnny H
Idag fick jag reda på att kolvar och stakar är skickade till mig.
Passade även på att köpa en liten turbo...ha ha

Postat: tis okt 06, 2009 7:44 pm
av JohanK
Johnny H skrev:Idag fick jag reda på att kolvar och stakar är skickade till mig.
Passade även på att köpa en liten turbo...ha ha

Sälja gamla snurran?

Postat: tis okt 06, 2009 8:12 pm
av Johnny H
JohanK skrev:
Johnny H skrev:Idag fick jag reda på att kolvar och stakar är skickade till mig.
Passade även på att köpa en liten turbo...ha ha

Sälja gamla snurran?
Japp

Postat: ons okt 07, 2009 11:26 pm
av micke999
vad vart de för snurra då?

Postat: ons okt 07, 2009 11:41 pm
av Johnny H
micke999 skrev:vad vart de för snurra då?
Det blev visst en sån här: :twisted:

http://www.motornord.se/system/webshop_ ... PID=101946

Postat: tor okt 08, 2009 1:08 am
av micke999
Johnny H skrev:
micke999 skrev:vad vart de för snurra då?
Det blev visst en sån här: :twisted:

http://www.motornord.se/system/webshop_ ... PID=101946
aå nu ska de bli fart i grejerna på allvar :thumbright: