budget 760, mot 500hk Krockad uppdaterad

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

nej det blir absolut inte 6an med turbo.
det blir att 16v turbon igen.

Kanske redan har sålt båda lamporna tyvärr..
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
martinssoN
Forumsberoende
Inlägg: 733
Blev medlem: lör maj 13, 2006 2:49 pm
Ort: Örebro

Inlägg av martinssoN »

Uppdatera =)
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

har grejat lite.
motorn har otroligt nog klarat sig. helt sjukt med ett trasigt kamdrev..

har börjat rota isäg bilen nu. det går ganska snabbt faktiskt.

Men jag har kommit till en punkt där jag är mycket osäker på om jag verkligen skall bygga en 760igen.
har ju en 140kaross ståendes som saknar motor.
Den kanske blir fränare den än en 760.

Lutar lite åt den nu faktiskt.

kan bli en fin bes 760 till salu för den som vill bygga en trevlig dräpare med snyggt karosseri:)
Bild
Bild
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
ergu
Forumsberoende
Inlägg: 821
Blev medlem: mån jan 17, 2005 11:31 am
Ort: Borås

Inlägg av ergu »

kasta i motorn i 140in! det behövs fler 140turbos :wink:
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

ja om jag inte skall göra det tro :)
skall slakta klart denna gamla trotjänaren först får vi se:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Klabbe Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1313
Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
Ort: Kristianstad

Inlägg av Klabbe Persson »

Klart den ska i 142an! Inga tvivel :hihi:
Mvh Klabbe

Volvo 142-68 B20 Turbo
Instagram: Klabbarparen
volvoraggaren
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 75
Blev medlem: lör apr 21, 2007 8:18 pm

Inlägg av volvoraggaren »

Helt klart 142an istället.
Men det är givetvis bara för att jag själv tycker så mkt om 142or :)
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

alla säger 142an.
Då skall jag inte göra er besvikna. det får bli en volvo 142 turbo
Alltså volvo140turbo, det är där mitt nick kommer ifrån som jag hade tidigare här på sävar.

när jag reggade mig med det nicket för länge sedan på volvo 140klubbens hemsida så fanns det nästan inte en enda volvo 140 turbo.
Därför blev det det nicket.

Nu finns det ju skitmånga i sverige.

Men min volvo 142 kommer ju alltid vara en pärla för mig.
Dumt att låta karies och bakuts ta den från mig.
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Daniel Bjälevik
Forumsberoende
Inlägg: 1014
Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
Ort: Kungsör/västmanland
Kontakt:

Inlägg av Daniel Bjälevik »

ja hinka ner spisen i 140n så den blir levande igen,komme rihåg när du byggde den,för jag börja bygga min ungefär samtidigt :) nostalgi :D


mvh Bjäle
Bild
Henrik Bergstrand
För mycket laddtryck
Inlägg: 440
Blev medlem: tis jul 31, 2007 6:32 pm
Ort: Näsum

Inlägg av Henrik Bergstrand »

Varför bygger alla på 760 istället för 740?
Ryker det inte svart är det inte intressant!
Användarvisningsbild
calle Bengtsson
Forumsberoende
Inlägg: 791
Blev medlem: fre maj 25, 2007 7:27 pm
Ort: Stockholm
Kontakt:

jaaa 760

Inlägg av calle Bengtsson »

jaa 760 är top off the line volvos lyxbil, 740 är jue mer för vanligt folk Pöbeln så att säga, Skämt å sidan jag vet inte ...

mvh Calle
trött Familje far.... Hobby Bil Volvo 850 Kombi

Åker BMW 123 D :)))
Användarvisningsbild
Sleeper_86
Forumsberoende
Inlägg: 896
Blev medlem: sön dec 03, 2006 9:37 pm
Ort: Kalmar

Inlägg av Sleeper_86 »

mycket lull lull till billiga pengar så 90% av dom har rasad maskin?
//Jimmy

Passat TDI -99
Suzuki sj 410, B230, zf 4hp22, lj70 axlar mm.
Henrik Bergstrand
För mycket laddtryck
Inlägg: 440
Blev medlem: tis jul 31, 2007 6:32 pm
Ort: Näsum

Inlägg av Henrik Bergstrand »

Hur mår du nu då efter krocken?

Några skador än?
Ryker det inte svart är det inte intressant!
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

jag mår ganska bra.
Har lite känning i ryggen efter jag legat still länge eller skall ligga i en konstig ställning eller så.
Det börjar bli bättre men det går sakta.

Men jag hade ett annat problem med ryggen innan som verkar ha blivit helt borta hehe
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Tommy har ju smyg läst i din tråd då och då och inser ju att det är kul med en budget bil.

Vi har skaffat en 320i '86:a som ska förses med en snik 2.7 liters maskin, vems och en hx40, bara den går igenom bes. nu på Onsdag.

Kan ju bli hur kul som helst, där det går att snika utan att må dåligt av det kommer vi snika :D
Skriv svar