Har varit på kjula i helgen och kört lite. Som vanligt så var det en helvetes massa strul innan jag kom i väg.Min tempgivare hade ju pajjat "trodde jag" så jag lånade en av en polare men det hjälpte inte så då provade jag hans sprut och då funkade det så det är någon form av kortis i min box Laga bakaxel justera om bakvagnen koppla in vag spolar.
Allt löpte på fint den startade direkt gick fint på tomgång sen provade jag att tommvarva den lite och vid 6000rpm så dog den med cynkgivarfel hmmm skumt. Provade att byta givare,kollade alla kontakter. Provstartade och den funkade....INTE.
Gick på tomgång när jag varvade till så dog den igen. nu var det error på båda givarna till tändningen, tänkte vad fan e det frågan om det har gått troll i biljävlen i år. Men men tänkte att jag ska nolla motorn och kolla så inget har flyttat sig, och se på fan om inte löphjulet på apparataxeln hade hoppar över ett par kuggar på kammremen
Detta är ju lite oroväckande om kammremen ska börja hoppa över kuggarna då är det snart sallad.
Sen så kom jag att tänka på att remmen fladdrade som fasen på dragsidan när jag bromsade den
har ju ganska hårda ventilfjädrar + olje och soppa pump på löphjulet. När jag körde den i garaget så var den ganska kall och med 25/50 olja så kan jag tänka att det hjulet gick ganska tungt +soppan. Så jag byggde dit ett orginal spännhjul till 16v motorn på utsidan kammremen Som spänner åt så att det blir mkt mer ingrepp på löphjulet. Nu gick det att varva 8500rpm utan några problem alls. och kammremen fladdrade ingenting över huvudtaget.
Så i väg till körningen på kjula riktigt många bilar i 4to6 klassen tror det var bort e mot 25 bilar och många låga8a hög7a bilar.
Men nu hade jag tvärt e mot problem e mot sundsvall nu boggade bilen satan, kom knappt av startplattan. Hade backat tillbaka till den inställningen som jag hade när jag åkte 1,23 på 60foten i s-vall men det gick inte, det skakade iaf inte däcken. åkte 1,60/6,00-222. 8,82-279
Tyckte den bröt på oväntat bra jag hade ju sänkt laddtrycket. Men när jag kollade loggen så åkte jag visst på 2,8-3,0bar det visade sig att slangen till undersidan av waistgaten hade lossnat från insuget

riktig tur att jag satt tillbaka dom klenare fjädrarna.
Fixade till slangen och lade in 2,8 bar på laddstyrningen tänkte att den verkade ju gilla det trycket så då åker jag väll på det då. Höjde startvarvet en 200rpm och trycket i starten 0,6bar. Samma igen tok bogga kom knappt i väg sen när jag drog i 3an så bara det ruskade till så nu är mina kuggar på 3ans växel inte riktigt likadana som på dom andra.
Så nu ska jag kolla vad som mer är trasigt i lådan och se om givaren till launchen verkligen släppte i tid. Man tycker ju att den borde dragit i väg hyfsat på 1,6bar och 6200rpm iaf
Och som det ser ut nu så är det nog färdig åkt för i år, jag e ganska nöjd trots allt som har jävlats denna sesången. Fick ju ett nytt pb i et och åkt så gott som 280km/h och det är ju inte fy skam.
Johan J