Skönt att det verkar fungera nu ialllafall! Fränt till tusen när växlarna matar i
200sx M5 Turbo v2.3 (8.97@249)
Re: 200sx M5 Turbo v2.2 (Strippen film sid37)
Det var fränt att se bilen idag! Lite synd på greppet i starten bara!
Skönt att det verkar fungera nu ialllafall! Fränt till tusen när växlarna matar i
Skönt att det verkar fungera nu ialllafall! Fränt till tusen när växlarna matar i
"Good looking from a far, but far from good looking!"
Re: 200sx M5 Turbo v2.2 (Strippen film sid37)
en sån låda lär jag med skaffa om jag bygger en strippbil tror jag 
snabbast på "Forat" 2012 
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing

sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing

Re: 200sx M5 Turbo v2.2 (Film från Gatebil sid35)
Går det inte att bygga dit en slangbrotts ventil av nått slag?AsLoT skrev:då jag sköt en luftslang till växlingen i lineup inför 4e repan så hela dykartuben tömdes...
Utan luft så finna ju bara 1ans växel och hade ingen extra tub.
Jäkligt surt men nu vet man ju att man inte ska lämna kranen på när man går o köper korv... bätte slang som tål över 30grader är kanske nått att investera i också.
Behöver ni ha någonting svarvat , hör av er via PM
Re: 200sx M5 Turbo v2.2 (Strippen film sid37)
Borde fungera, men ett par kralligare slangar och stänga av luften till flaskan mellan körningarna så är med största säkerhet problemet löst. Och även om man vill vara säker så kan man sätta en kran så man kan tömma lågtrycks-systemet när det är inte är körning och varmt ute.
Gött kört Aslot! Har några klipp bakifrån dig när du startar, slänger upp dom sen om du vill.
Gött kört Aslot! Har några klipp bakifrån dig när du startar, slänger upp dom sen om du vill.
Re: 200sx M5 Turbo v2.2 (Strippen film sid37)
Du har gjort ett grymt jobb och det börjar ge ordentligt betalt nu. Kul att se.
Grattis till tiden. 9an känns rätt säker innan sommaren är slut. Nu får du börja focusera på 8an snart
Grattis till tiden. 9an känns rätt säker innan sommaren är slut. Nu får du börja focusera på 8an snart
Re: 200sx M5 Turbo v2.2 (Strippen film sid37)
verkar ju vara en perfect v-låda till det där ändamålet! synd att den intte går på bana!
Niklas.E
Re: 200sx M5 Turbo v2.2 (Strippen film sid37)
Tackar för kommentarerna alla

Var jäkligt lack och trött på Mantorp när all luft försvann men nu efteråt så är jag nöjd med den tid jag fick iaf.
Men mycke vill ha mer
Finns ju som tur är några körningar till i år.
Var lite klantigt av mig att lämna kranen på när vi gick från bilen. Man vet ju hur mjuka sånna där vanliga luftslangar blir när det är varmt och det var verkligen jättevarmt i bilen.
Ska bygga om hela luftsystemet i vinter som sagt och då ska ja se till att ja inte kan förlora all luft igen.
Film och bilder bakifrån vore grymt kul att få se!
Släng gärna upp dom.
Var jäkligt lack och trött på Mantorp när all luft försvann men nu efteråt så är jag nöjd med den tid jag fick iaf.
Men mycke vill ha mer
Jo kan man säkert göra...super7 skrev:Går det inte att bygga dit en slangbrotts ventil av nått slag?AsLoT skrev:då jag sköt en luftslang till växlingen i lineup inför 4e repan så hela dykartuben tömdes...
Utan luft så finna ju bara 1ans växel och hade ingen extra tub.
Jäkligt surt men nu vet man ju att man inte ska lämna kranen på när man går o köper korv... bätte slang som tål över 30grader är kanske nått att investera i också.
Var lite klantigt av mig att lämna kranen på när vi gick från bilen. Man vet ju hur mjuka sånna där vanliga luftslangar blir när det är varmt och det var verkligen jättevarmt i bilen.
Ska bygga om hela luftsystemet i vinter som sagt och då ska ja se till att ja inte kan förlora all luft igen.
Jäkligt bra kört av dig me! Bara byta diff o skit nu sen köra för en 9a du meHewran skrev:Borde fungera, men ett par kralligare slangar och stänga av luften till flaskan mellan körningarna så är med största säkerhet problemet löst. Och även om man vill vara säker så kan man sätta en kran så man kan tömma lågtrycks-systemet när det är inte är körning och varmt ute.
Gött kört Aslot! Har några klipp bakifrån dig när du startar, slänger upp dom sen om du vill.
Film och bilder bakifrån vore grymt kul att få se!
Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Re: 200sx M5 Turbo v2.2 (Strippen film sid37)
Litet klipp ifrån snabbaste repan:
http://www.youtube.com/watch?v=jzWwoBYdVq4" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=jzWwoBYdVq4" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 200sx M5 Turbo v2.2 (Strippen film sid37)
Mycket bra filmatHewran skrev:Litet klipp ifrån snabbaste repan:
http://www.youtube.com/watch?v=jzWwoBYdVq4" onclick="window.open(this.href);return false;
Tackar!
Spinner och har sig ganska bra där i starten...
Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
- Andreas Arthursson
- Forumsberoende
- Inlägg: 528
- Blev medlem: ons apr 09, 2008 9:10 pm
- Ort: Avesta
- Kontakt:
Re: 200sx M5 Turbo v2.2 (Strippen film sid37)
Fränt med Lenco! Kommer gå fort med fäste i starten. Grattis!
6.47@357km/h med en liten smallblock.
Världens snabbaste LS.
Europas 3:e snabbaste turbobil.
Världens snabbaste LS.
Europas 3:e snabbaste turbobil.
- Mattz Larsson
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 398
- Blev medlem: fre okt 21, 2005 12:30 pm
- Ort: Gävle
Re: 200sx M5 Turbo v2.2 (Strippen film sid37)
Om du kör kolsyra (Som är bättre ur brand risk) så kan du använda sodastrem tuber med en övergång till luftregulator så har du tuber på varenda mack.
//Mattz
//Mattz
- Daniel Bjälevik
- Forumsberoende
- Inlägg: 1014
- Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
- Ort: Kungsör/västmanland
- Kontakt:
Re: 200sx M5 Turbo v2.2 (Strippen film sid37)
Hur högt tryck används? går inte o använda en sån kompressor som folk som kör med AIR ride använder? då har du inga bekymmer

Re: 200sx M5 Turbo v2.2 (Strippen film sid37)
Han kör med 13 bar på cylindrarna och 200 bar i tuben.
Volvo 740 T5
www.garaget.org/karning
www.garaget.org/karning
- Daniel Bjälevik
- Forumsberoende
- Inlägg: 1014
- Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
- Ort: Kungsör/västmanland
- Kontakt:
Re: 200sx M5 Turbo v2.2 (Strippen film sid37)
då borde den där funka perfekt,borde spara lite vikt mot en tung tub oxå
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Viair-12 ... 1e5cd1f101" onclick="window.open(this.href);return false;
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Viair-12 ... 1e5cd1f101" onclick="window.open(this.href);return false;
