Sida 39 av 68
Re: Worlds Fastest Commer...
Postat: tis jun 04, 2013 8:29 am
av Kadett4wd
precis,, jag skulle dock välja samma 'kvadrant' på rutan och sickningen i flaket.
Så om du vill ha bågar på långsidorna,, kanske rutan ska ha det också?
Re: Worlds Fastest Commer...
Postat: tis jun 04, 2013 8:57 pm
av Toni
Får se, mer alu är beställt...!
Re: Worlds Fastest Commer...
Postat: ons jun 05, 2013 2:13 pm
av gottlieb
Sista bilden är snyggast,fast snyggast tycker jag det vore med en rektangel snäppet större än den på bilden fast med raka falsningar.
Det går inte att falsa commer i mitten på lemmen? Det hade varit snyggt.
Re: Worlds Fastest Commer...
Postat: ons jun 05, 2013 7:27 pm
av TVR
Jag håller med gottlieb och tycker du ska göra det enkelt. Gör en stor "rektangel", fast med rundade hörn som följer lämmens form.
....och kapa inte taket!!!!! Det är så mycket snyggare som det är nu. Taksänker du så ser den ut som en A-traktor... Det har gjorts såååååå många gånger tidigare.
Så tycker jag

Re: Worlds Fastest Commer...
Postat: ons jun 05, 2013 8:40 pm
av tony
lyfter på hatten till din bil....

...vilka byggen i detta land det finns.
Re: Worlds Fastest Commer...
Postat: ons jun 05, 2013 9:21 pm
av gottlieb
TVR skrev:Jag håller med gottlieb och tycker du ska göra det enkelt. Gör en stor "rektangel", fast med rundade hörn som följer lämmens form.
....och kapa inte taket!!!!! Det är så mycket snyggare som det är nu. Taksänker du så ser den ut som en A-traktor... Det har gjorts såååååå många gånger tidigare.
Så tycker jag

jag tycker samma sak,sänk inte taket eftersom bilen ser lite stor och bullig ut med stora hjul och bulliga former så tror jag det ser bättre ut med osänkt men om du sänker den (blir säkert coolt ändå) så tycker jag max 5 cm samt behålla original storleken på bakrutan,jag tror du kommer bli less på brevinkast ruta,för då ser den ombyggd ut.
sänker du taket 5 cm men behåller storleken på bakrutan så ser den mer ut som om den skulle kunna vara original fast ändå inte.
det passar bättre till stuket tycker jag.
flaket blir skitcoolt,jag är riktigt avis..
Re: Worlds Fastest Commer...
Postat: ons jun 05, 2013 10:04 pm
av Toni
Så här då. Tredje gången gillt.
Hela jä-la bilen är byggd tre gånger!
Det är som de säger, ett bilprojekt blir tre ggr dyrare, tar tre ggr så lång tid och är tre ggr svårare än man tänkt sig.
Sant.
Men nu blir det inte fler bakluckor, tycker den här gjorde hela bakdelen lägre och bredare. Bré-rövvad!
Ang. taksänkningen blir det nog bara en tum, mest för att jag vill göra det, har aldrig sänkt ett tak förr.

Re: Worlds Fastest Commer...
Postat: ons jun 05, 2013 10:07 pm
av David Herbertsson
Det blev kanon

Jag lyfter på hatten, kul att se sånt hantverk!
/David
Re: Worlds Fastest Commer...
Postat: ons jun 05, 2013 10:14 pm
av Toni
Tack så mycket, övade ju på två tidigare...

Re: Worlds Fastest Commer...
Postat: ons jun 05, 2013 10:45 pm
av gottlieb
Det är skitkul att sänka tak,det var det roligaste jag gjorde på rodden.men en tum lät nästan lite..jag tror aldrig jag hört någon som sänkt så lite..

Re: Worlds Fastest Commer...
Postat: ons jun 05, 2013 10:50 pm
av Toni
Just därför...!

Re: Worlds Fastest Commer...
Postat: tor jun 06, 2013 2:37 am
av Timsan
Haha, du är speciell Toni, unik med ditt bygge (och sinne) på alla sätt, tummen upp! Hoppas det går vägen för dig med bygget, gillar det skarpt! känns som detta kommer bli ett riktigt SEMA bygge, fast svensk version! Elmia såklart

Re: Worlds Fastest Commer...
Postat: tor jun 06, 2013 5:59 am
av W108

Det blev en riktigt bra pressning
Re: Worlds Fastest Commer...
Postat: tor jun 06, 2013 8:15 am
av * * * NXJ * * *
F-n va bra det blir Toni
Klart du ska taksänka! Helt rätt med lite sänkning bara. Det ska inte synas....direkt
Följer din tråd med spänning. Själv är det spännande med när vi ska till BB

NXJ
Re: Worlds Fastest Commer...
Postat: tor jun 06, 2013 12:53 pm
av Daniel-635
Mycket stiligt !
Det är faktiskt mycket svårt att bedöma hur saker kommer se ut innan man har gjort det, har själv satt vinkelslipen i "färdiga" delar flera gånger.
Det är inte utan anledning att även de stora tillverkarna fortfarande bygger fullskala modeller i lera.