Sida 39 av 132

Postat: mån maj 31, 2010 1:55 pm
av Jens Gustavsson
sorry Per-Åge jag och namn minnet :) har fixat nu, grattis föresten!

jag har testat nu lite och den går rätt tungt denna tätt stallade 7" converter redan vid 3000rpm men efter lite finjusteringar i mappen så kommer laddtrycket efter ca 3-4 sec sen så blir det ganska exakt 5000rpm vid 1.0bar laddtryck.
tror tändningen är på 25-26 grader stum nu.

värkar rätt lämplig :thumbright: då det säkert går att tuna så det laddtrycket kommer lite snabbare sen annars får kompan ökas lite till? eller kanse minska leekdownet från 75% gör susen :hihi:

Postat: mån maj 31, 2010 7:25 pm
av Jens Gustavsson
jag och stövarn har kört en test 200m repa med g-tech men det vart ingen tid men det spann 20m sa stövarn ialla fall med de gammla sliksen med 0.8bar i (ska nog va ca 0.4bar)

1.0 bar och 5200var i starten och växlig vid 7400rpm sjönk till 5000 när tvåan gick i så convertern slirar då inte mycket än på den låga effekten.

Postat: fre jun 04, 2010 7:17 am
av Jens Gustavsson
slutspurten i dag med lite små fix före piteå i morgon.

ska dit med ett nytt simson 5p bälte, wheelebars, line lock, start spärr till växellenkage och känna på lite små skruvar.

Postat: fre jun 04, 2010 8:32 am
av Evert
Hoppas allt går bra i morrn :thumbright: , hade vart kul med en pite resa.
Ska på 30 års kalas för min kusin i kväll så morgondagen prioriteras för bakis.

Postat: fre jun 04, 2010 1:47 pm
av Jens Gustavsson
baksmäller har man slutat med det finns ingen tid till sånt som racer :hihi:

åkte direkt från en sen fest till åmsele på race en gång, han inte sova nått (givetvis nycker)

Postat: fre jun 04, 2010 1:53 pm
av Martin H
lycka till imorrn jens. släng upp nå bilder på kärran raceklar.
hur länge sen var du på en bana sist 07?

Postat: fre jun 04, 2010 2:30 pm
av Jens Gustavsson
Efterlysning!

nån som sett till mina handleds långa blå/vita sparco race handskar mins jag lånade ut dem för typ 2 år sen men mins inte till vem?

Postat: fre jun 04, 2010 2:32 pm
av Jens Gustavsson
Martin H skrev:lycka till imorrn jens. släng upp nå bilder på kärran raceklar.
hur länge sen var du på en bana sist 07?
det är säkert nån fotograf där som tar nåra bilder.

ja de va nog fan 2007 sist :) därför man känner sig lite nervös :hihi:

Postat: fre jun 04, 2010 3:40 pm
av MotorKnyttet
Jädrar va spännande Jens. 8) Kan ingen vänlig själ med videokamera, ha förbarmande över en gammal racersjäl i Fjållträsk och filma Jens bravader? Håller tummarna lycka till. :thumbright:

Mvh/ Tobbe P

Postat: fre jun 04, 2010 5:01 pm
av peppe
Vi ses på Långnäs då, vi åker upp redan ikväll! :)

Postat: fre jun 04, 2010 6:09 pm
av Richard
Blir det både lördag å söndag för dig Jens ?
Eller blir det bara EDPS på lördag och sen tebax mot civilisationen ? ;)

Postat: fre jun 04, 2010 6:49 pm
av Roger Persson
Håller tummarna för dej! :thumbright:

Postat: fre jun 04, 2010 8:11 pm
av Jens Gustavsson
bara lördag. jag har ingen plåt under motorn än :thumbdown:

lastad och klar i övrigt :thumbright:

Postat: lör jun 05, 2010 7:01 pm
av Tobbe
det gick inte så bra idag, vad hände egentligen?

Postat: mån jun 07, 2010 8:24 am
av Jens Gustavsson
Hej det gick faktiskt rätt bra än fast det kanske inte såg ut som det.

eftersom det va första testet av maskinen på strippen så var laddtrycket bara på 1.0bar och tändningen på låga 24 grader så motorn gav nog inte över 300hk.

jag körde också bara 180-201m på grund av vissa omständigheter som jag inte orkar gå in på här (säkerhets grejor).

bästa tid vart 8.1 sek/201m med rullning över 201m linjen och 134km/t men en repa vart bättre men det vart nog nått fel på tidtagningen? men jag gissar på en hög sjua.

man kan summera det hela till att allt de nya och komplicerade som converter och drivlina fungerade perfekt och det va mycket positivt :thumbright:

chauffören va lite ringrostig första reporna då det va helt nytt körsätt med en massa nya knappar och spakar man det fungerade bra sista två reporna.

det som fungerade mindre bra va väll motorn som gick magert än fast jag mappade på 3 gånger (var skräp i spridarna) men det va ett litet problem då det löser sig snabbt sen, men det hade ju varit kul att fått öka på trycket så det vart 150hk till men det va inte så viktigt på denna tävling då det bara var ett första grov test av chassit och drivlinan egentligen.

tack för hjälpen alla i teamet och och för alla trevliga kommentarer på tävlingen från besökare
:thumbright:

vi teamade ihop med bonmeck från skåne upp till pite också, trevligt folk men de pratade lite otydligt tycker jag :hihi:

mvh jens

Bild