Sida 40 av 68

Re: 190E 3.0 Turbo projekt, blir 3.2L 24V till nästa säsong

Postat: tor feb 09, 2012 3:39 pm
av Kadett4wd
trökigt..
Men,, att låsa upp sig på att arbetsgivaren ska hålla med garage kan vara lite riskabelt.
Synnerhet nu i tider då alla arbetsgivare letar sekiner på besparingar överallt.

Re: 190E 3.0 Turbo projekt, blir 3.2L 24V till nästa säsong

Postat: tor feb 09, 2012 3:47 pm
av JohanK
Nej jag ställer absolut inga krav på att de ska tillåta mig arbeta kvällstid, men då behöver de som sagt inte räkna med nån hjälp från mig efter arbetstid heller.

Re: 190E 3.0 Turbo projekt, blir 3.2L 24V till nästa säsong

Postat: tor feb 09, 2012 4:45 pm
av ultraclass
Helt rätt!!!!!! Får man inget så ger man inget. Mvh Mats.

Re: 190E 3.0 Turbo projekt, blir 3.2L 24V till nästa säsong

Postat: tor feb 09, 2012 7:04 pm
av Kadett4wd
tyvärr anser arbetsgivare att det är tvärtom,, iallafall rätt många.
Man ska göra sig förtjänt av förmåner.
Nu säger jag inte att du inte jobbat arslet av dig så du ska vara förtjänt ditten och datten för det jag inget om.
men, så tänker många chefer.
Drar man sedan in på det man anser man bjuder dem på så står man än sämre till.

Tänkte bara ge en annan vinkel på problemet.
Och kanske ge ett tips till hur det kan komma till rätsida för dig.

Re: 190E 3.0 Turbo projekt, blir 3.2L 24V till nästa säsong

Postat: fre feb 10, 2012 4:47 pm
av JohanK
Har pratat med chefen nu ang. mek i helgen och det var inga problem, bara vi höll en hyfsat låg profil och inte släpper in obehörigt folk och om vi sköter det snyggt fick vi vara där men han framhöll att vi inte skulle missbruka "friheten", men det är nog de flesta av oss fullt införstådda med.

Re: 190E 3.0 Turbo projekt, blir 3.2L 24V till nästa säsong

Postat: fre feb 10, 2012 5:04 pm
av mbfidde
gött besked ju.

Re: 190E 3.0 Turbo projekt, blir 3.2L 24V till nästa säsong

Postat: fre feb 10, 2012 8:53 pm
av JohanK
Så här kan det se ut om man har en spoiler från en VW liggandes :-D

Bild

Re: 190E 3.0 Turbo projekt, blir 3.2L 24V till nästa säsong

Postat: lör feb 11, 2012 11:52 am
av Sylvan
Riktigt rå merca. Tummen upp.

Re: 190E 3.0 Turbo projekt, blir 3.2L 24V till nästa säsong

Postat: sön feb 12, 2012 11:25 pm
av JohanK
Fått lite gjort trots allt i helgen, det mesta av soppasystemet är på plats, det som saknas är slangarna i motorutrymmet men jag pallade inte mer ikväll så det får bli senare.

Fästen för fuelcell, täcklock till hålet för den gamla armaturen och sopparören uppdragna
Bild

Alurör, 1/2" matning 3/8" retur
Bild

Så här ser det numer ut när man öppnar locket
Bild

Ingen plats för resväskan..
Bild

Dubbla 044, bränslefilter från RS4, fuelcell på 60L med skum och nivågivare.
Bild

Re: 190E 3.0 Turbo projekt, blir 3.2L 24V till nästa säsong

Postat: mån feb 13, 2012 6:23 am
av ultraclass
Bra att det löste sig, Är bromscylindern till bakaxeln? Mvh Mats.

Re: 190E 3.0 Turbo projekt, blir 3.2L 24V till nästa säsong

Postat: mån feb 13, 2012 7:57 am
av JohanK
Yes, bromscylindern bromsar diffen steglöst från 0-100%, funkar kanonbra, skulle dock behöva en manometer så jag har koll på låsningsgraden.

Re: 190E 3.0 Turbo projekt, blir 3.2L 24V till nästa säsong

Postat: mån feb 13, 2012 9:18 am
av odeheim
Hur funkar det? Har du en wire eller nått som du ändrar låsningen på?
Verkar ju vara en smart lösning. Har du gjort det själv eller vad har du för diff?


//Anders

Re: 190E 3.0 Turbo projekt, blir 3.2L 24V till nästa säsong

Postat: mån feb 13, 2012 9:35 am
av JohanK
Diffen är en s.k ASD-diff från mercedes, sitter hydraulklockor vid båda utgående medbringare som vid trycksättning spänner ett lamellpaket som låser upp axlarna.
Normalt styrs detta med elektronik och en pump men jag har "tjuvkopplat" diffen med en ombyggd huvudbromscylinder

Re: 190E 3.0 Turbo projekt, blir 3.2L 24V till nästa säsong

Postat: ons feb 15, 2012 7:25 pm
av ultraclass
Tjena! En snabb fråga, vilken huvudcylinder ska jag ha om jag ska plocka bort abs enheten? från vilken modell?
Mvh Mats.

Re: 190E 3.0 Turbo projekt, blir 3.2L 24V till nästa säsong

Postat: ons feb 15, 2012 7:51 pm
av JohanK
Varför byta?, jag har plockat bort min ABS och använder originalcylindern