Sida 5 av 8

Postat: sön feb 25, 2007 3:08 pm
av fredde_vit_pv
japp, det det sitter på!

Postat: sön feb 25, 2007 3:57 pm
av Richard
perfekt, då ska jag ta å få tummen ur å beställa en imorrn.

Postat: sön feb 25, 2007 5:28 pm
av fredde_vit_pv
nya äkta 140 cc eller en 127cc?(140 haha)
127an tror jag är ett bättre råmaterial!
/F

Postat: sön feb 25, 2007 5:53 pm
av Richard
Det lutar åt en "140cc", dvs likadan som er.
Eller en 125cc, om jag ska hålla mig inom reglerna för vad som räknas som lätt mc...
Har inte riktigt bestämt mig utan tänkte kolla vad 125an levererar i verkliga cc först.

Postat: sön feb 25, 2007 7:19 pm
av fredde_vit_pv
om det är lifan så är den 52,4 borr=119cc(55.5 slag)
140an är samma motor med 54borr

Postat: sön feb 25, 2007 9:38 pm
av Richard
Ålrajt... Varifrån köpte ni era trimkammar ?
Josun ?

Postat: sön feb 25, 2007 9:58 pm
av fredde_vit_pv
dirtbike! josun har oxå bra kammar.

Postat: tis feb 27, 2007 5:55 pm
av Richard
Nu har jag slagit till på en 120cc iaf.
Blev Josun då den andre inte ingav alltför mycket förtroende...
Kunde inte svara på en enda fråga jag hade om motorn.

Dessutom skulle jag ha en trimpinne från josun hursomhelst ;)

Postat: lör mar 24, 2007 2:27 pm
av Jens Gustavsson
blir det nån dyno i helgen?

Postat: lör mar 24, 2007 4:12 pm
av fredde_vit_pv
inte i helgen ,vi byter motor på min maskin.
å dricker en bärs :D

/F

Postat: tis apr 24, 2007 8:42 am
av Jens Gustavsson
hörde om problemen :snyft:

har du rivit toppen?

Postat: tis apr 24, 2007 12:06 pm
av fredde_vit_pv
nej,bara fixat oljesystemet så det funkar. måste fixa bruksbilen först!
är inne i nåt jävla stimm när allt går sönder :( tillomed vindbyxan som
andvänds till jobbet sprack :thumbdown: :)

Postat: tis apr 24, 2007 4:54 pm
av Jens Gustavsson
fredde_vit_pv skrev:nej,bara fixat oljesystemet så det funkar. måste fixa bruksbilen först!
är inne i nåt jävla stimm när allt går sönder :( tillomed vindbyxan som
andvänds till jobbet sprack :thumbdown: :)
jobbigt, jag har också fått ett missljud i knegar transporterns insugningsrör, det låter som det läcker i en ventil när man plockar bort slangen mellan insug och luftfilter :doh:

Postat: tis apr 24, 2007 10:25 pm
av fredde_vit_pv
bruksbilen startad med 3 nya ventiler,spinner som en katt med fungerande balansaxlar :D besiktning imorrn, sen kanske det blir en genomgång av
apan.misstänker (vet)att kam/vippor har fått hut pga att smörjsystemet inte
var anpassat att köra utan oljekylare, dvs annan borrning av oljekanaler
jaja, mattias och jag får väl göra om och göra bättre :wink:

Postat: tor jun 21, 2007 8:51 pm
av fredde_vit_pv
ja, nu har vi gjort ett trevande test utan att logga eller ha riktig koll.
vi kunde inte låta bli att testa med lite gas så fort vi fick igång maskin :roll:
fortfarande vill det inte funka i längden (slutar ge effekt efter ca 4-5sek)
trycker på rätt bra första sekunderna iaf och med GPS va vi uppe och nosade
på 125 km/tim, känns rätt stabilt så det går att köra fortare om gasen behagar va me och lite mer utväxling!. vi ska rigga bb-lamdan nån dag
framöver så vi kanske fattar vad som ballar ur.

/Fredde