Sida 5 av 10
Postat: fre jun 22, 2007 11:45 am
av Mobne
200sx s13/s14 växellåda.
Går enligt ryktet sönder runt 400-500hk
Ja kör nu med 500hk och 560nm och kör den så hårt de går. Fortfarande inte rasat på 500mil så känns rätt driftsäkert.
Har testat med mt et drag med den effekten och höll de med.
Postat: fre jun 22, 2007 12:50 pm
av Eric Wiklund
tror största felet när lådorna går sönder är däckstuds och liknande
volvo pv53 16v
Postat: lör jun 23, 2007 10:40 pm
av johan johansson
jag har åkt med em m20 förut men vet ej om det var handhavande fel men min ingående axel klätrade ut genom växellådshuset blev ganska trasigt. ett minus är grymt lång etta.
nu åker jag doug nash värkar funka ganska bra tål mycket stryk enda kruxet är att det värkar vara lite svårt att få tag på reservdelar dom har ju några år på nacken
sen är det ett jävla växlande med 5växlar men det går ganska fort endå är grymt lättväxlade känns som att växla med spaken löst
Postat: lör jun 23, 2007 11:18 pm
av Ponte
Ingen som har erfarenhet av en vanlig th400?
Postat: sön jun 24, 2007 12:30 pm
av Mobne
Stämmer rätt bra där, ja har dödat en låda pga wheelhops. Blir enorm påfrestning när de studsar.
Postat: ons okt 03, 2007 3:21 pm
av j0jje
Är inte det här en tråd som borde klistras?, är ju jättelångt ner nu innan jag bumpar här

Postat: mån okt 29, 2007 8:57 am
av Christian L
Nu har jag då knäckt T5 world class lådan "sammas som cossi rwd" Den höll inte så länge, 2-3pulls på 3an så började den sjunga ganska rejält och några körningar senare så small den totalt! Börjar nästan misstänka att en t56 är för klent då denna pajade av mycket lugn körning och typ 5sec växlingar med några fullgas mappningar på 3an.
Har ni några bra förslag som inte kostar $4000 innan man har den mont. Har sett att det går att hitta Lenco cs1 or för ca 25k men vet inte om det ens går att köra med en sån på gatan eller om man nöter upp den? Eller är dom tungdrivna så man bör ha några tusen hk för att det ska vara lönt?
Eller kan en Richmond street 5speed funka? Känns som att man inte riktigt skulle kunna lita på en sån?
Siktar väll på ca 700-750hp 1200nm med ny bottendel, nuvarande setup kanske ger 500+ 800nm?
Postat: mån okt 29, 2007 9:12 am
av j björk
Tremec tko 600 ska vara riktigt hållbara, och inte så dyra

Postat: mån okt 29, 2007 9:17 am
av Jens Gustavsson
Christian L skrev:Nu har jag då knäckt T5 world class lådan "sammas som cossi rwd" Den höll inte så länge, 2-3pulls på 3an så började den sjunga ganska rejält och några körningar senare så small den totalt! Börjar nästan misstänka att en t56 är för klent då denna pajade av mycket lugn körning och typ 5sec växlingar med några fullgas mappningar på 3an.
Har ni några bra förslag som inte kostar $4000 innan man har den mont. Har sett att det går att hitta Lenco cs1 or för ca 25k men vet inte om det ens går att köra med en sån på gatan eller om man nöter upp den? Eller är dom tungdrivna så man bör ha några tusen hk för att det ska vara lönt?
Eller kan en Richmond street 5speed funka? Känns som att man inte riktigt skulle kunna lita på en sån?
Siktar väll på ca 700-750hp 1200nm med ny bottendel, nuvarande setup kanske ger 500+ 800nm?
är en powerglide helt otänkbart? relativt billigt och hålbart
fins inte många manuella gat lådor som trivs med 1200nm i långa loppet

Postat: mån okt 29, 2007 9:20 am
av Christian L
Jens Gustavsson skrev:är en powerglide helt otänkbart? relativt billigt och hålbart
fins inte många manuella gat lådor som trivs med 1200nm i långa loppet

Har ju svurit att över min döda handikappanpassa

Någon som kör/ kört lenco eller bara vet om det skulle funka på gatan? Elle får man helt enkelt inte trimma motorn nå mer

Postat: mån okt 29, 2007 9:29 am
av Jens Gustavsson
jag förstår att det skulle va så
men jag tror inte en lenko är nån bra gatbils låda heller, (går inte att växla ned medans den rullar)
en jerco DR4 är nog det ända som har chans att hålla och som är skapligt hålbart vid de vridmomenten och dn kostar inte sjuka pengar heller (ca2800dollar).
kanse en dognash dragrace låda också?? men hur är det med delar och friska lådor där??
Postat: mån okt 29, 2007 10:55 am
av Christian L
Nog går det väll att växla ner en lenco rullande med manuellt spakställ?? Är det inte bara med tryckluften det gäller?
Jericon är nog en bra låda men nog är den dyr alltid innan man har koppling, spakställ mm. Men man kanske inte har något val.
Och som du säger beg race låder kan ju vara slut redan då man får den.
Du har ingen billig lämplig turbo liggandes till mej? Min är ju nästan liten, är väll förmodligen därför den vrider sönder pga lågvarvsvridet?
Postat: mån okt 29, 2007 11:18 am
av mh
Ang Lenco. var jag hört så går de inte att växla ner med den oavsett (rullande) oavsätt vilken typ av växelmekanism du har luft el handkraft.
Finns inte g-force lådorna längre, blev visst uppköpta av nån. el?? Mysko!
http://www.gforcetransmissions.com/
Postat: tis okt 30, 2007 5:42 pm
av Christian L
ang g-force så finns dom säkert kvar men dom är ju inte billiga, 4vxl $4000. ett alternativ är ju att köpa förstärkningsprylar till min befintliga t5 från G-force men det verkar som att man måste byta nästan allt, inte bara drevsats. $1700 dog ring sats $565 utgående axel $250 förstärkningsplåtar vxl hus. Har inte hittat vad lådan ska tåla då man gjort dessa mods heller.
http://www.gforcetransmissions.com/tran_gt-5.asp
Lista på olika delar
http://www.gforcetransmissions.com/pdfs ... 5.indd.pdf
Men det kanske är det vettigaste alternativet? kan man köra rakskuret eller låter det som att ha 100 soppapumpar i bilen?
Vad exakt innebär dog ring? Är det bara slita utan koppling eller är det bara att den blir lättare att växla vid högra varv?
Postat: tis okt 30, 2007 7:27 pm
av Jens Gustavsson
Christian L skrev:ang g-force så finns dom säkert kvar men dom är ju inte billiga, 4vxl $4000. ett alternativ är ju att köpa förstärkningsprylar till min befintliga t5 från G-force men det verkar som att man måste byta nästan allt, inte bara drevsats. $1700 dog ring sats $565 utgående axel $250 förstärkningsplåtar vxl hus. Har inte hittat vad lådan ska tåla då man gjort dessa mods heller.
http://www.gforcetransmissions.com/tran_gt-5.asp
Lista på olika delar
http://www.gforcetransmissions.com/pdfs ... 5.indd.pdf
Men det kanske är det vettigaste alternativet? kan man köra rakskuret eller låter det som att ha 100 soppapumpar i bilen?
Vad exakt innebär dog ring? Är det bara slita utan koppling eller är det bara att den blir lättare att växla vid högra varv?
jag har funderat mycket som du på vilken låda jag skulle välja och till slut så kom jag fram till slutsatsen att en sån här kanse är det ända altenativet än fast jag också inte gillar handikapp låda
i samanhanget billig, men den kostade ändå över 3000$

men jag hatar att meka drivlina så manuellt var inget altenativ när man snackar v8 turbo vridmoment, jag har ändå trimmat bort så mycket botten vrid jag kan, tex dubbla hx60 och svin vass kam
