Sida 5 av 39
Postat: sön dec 03, 2006 10:42 pm
av Tommy Luhr
japp då är det turbo ras.... fan....
visste att den var lite ledsen men att den var så deppig så den tog livet av sig så snabbt, det var tråkigt..
Ingen som har ett fint agg tillsalu?
Postat: mån dec 04, 2006 5:10 pm
av Tommy Luhr
ringt till sl turbo idag. en garret kullagrad turbo är ju bland det sämsta man kan ha om man tänkt sig att köpa reservdelar...
finns inte att få tag på...
Är det någon som skulle kunna vet om några saker får ni mycket gärna höra av er...
Sl turbo kanske kunde fixa fram någon lagerdel som han hade liggandes men troligen inte.
skall mäta turbon imorgon och ringa igen..
Postat: ons dec 06, 2006 9:08 pm
av Tommy Luhr
har fått ms sprutet

beställt mig en kkk24
så snart mina vänner är vi tillbaka i raceläge igen hehe.
Postat: ons dec 06, 2006 9:32 pm
av j björk
Blir inte en k24 lite liten?
Är den till en audi femma el. vad?
Postat: ons dec 06, 2006 10:02 pm
av Tommy Luhr
det är till en s60r
Skall tydligen palla närmare 400hk på en optimerad motor..
Så vitt jag vet så tar ju en 16motor emot ganksa bra med luft så 300hk skall itne bli några problem..
har bara 400cc spridare....
Postat: tor dec 07, 2006 7:02 am
av Brandt
volvo140turbo skrev:det är till en s60r
Skall tydligen palla närmare 400hk på en optimerad motor..
Så vitt jag vet så tar ju en 16motor emot ganksa bra med luft så 300hk skall itne bli några problem..
har bara 400cc spridare....
Vad jag LÄST så ska man inte ladda mer än 1.4bar med k24an, lagerna går då. Men som sagt bara vad jag hör, inget jag har några erfarenheter av..
Är nått speciellt med bugetbyggen, ser jäkligt bra ut.
Mvh Brandt
Postat: tor dec 07, 2006 4:20 pm
av Tommy Luhr
nej det skulle tydligen vara 270graders lager..
Men man kan nästan köra slut på den turbon med ett kg ladd
Postat: lör dec 09, 2006 2:44 pm
av Tommy Luhr
japp det är det en ny turbo på en.. tro det eller ej men detta agget laddar betydligt mycket snabbare än ett kullagrat..
Fruktanvärt mycket agg för pengarna!
Någon som vet om det skall sitta v-bandsklämma på wastegaten std?
Man kan byta fjädrar alltså....
Det är ju inte så dumt hehe
Postat: lör dec 09, 2006 3:10 pm
av Daniel Bjälevik
volvo140turbo skrev:japp det är det en ny turbo på en.. tro det eller ej men detta agget laddar betydligt mycket snabbare än ett kullagrat..
har hör det där förr.. förstår inet folk som vill köra med kulllagrade agg... känns som i dom flesta fall e det mest penisförlängare. har en jag känner med en SAAB 900 som e sponsrad av MAP tun lr nått sånt,o han har ett kullagrat agg typ nå hybrid tjosan o det e skit seg spoll på det..fast det e skit litet avgashus.. föröker förklara för han hur bra det skulle bli med ett fint lastbils agg o pulssplitt grenrör menmen hehe
Kul bygge iaf,, ska bli intresant o se hur mycket du får ut med orginalkom i maskin
Mvh Bjäle
Postat: lör dec 09, 2006 8:25 pm
av Tommy Luhr
håller med dig bjäle:)
Nu är kabelmattan gjord. och lite givare monterade på motorn...
blir en satans massa koppling och justering i insprutningen imorgon... puhh!!!!
ja ja vi får väll se hur det går....
ha de:)
Postat: sön dec 10, 2006 2:54 pm
av Rebew
va kosta ms sprutat ? du som nyss har köpt ett
Postat: sön dec 10, 2006 6:35 pm
av Tommy Luhr
tja köpte sprutet får 2000:-
kan ju säga som så att jag har världens krångel med sprutet!
får det inte att reagera på insignal från hallgivaren..
vet inte vad som kan vara fel heller..
mätt signal och allt är ok.
det sitter ett pullup motstånd inlött i boxen.
allt är okej men det vill inte funka ändå...
Är det bara att slägna upp en snara i taket eller?
tacksam för tips och hjälp
Postat: sön dec 10, 2006 10:09 pm
av Da_Snake
Vad kör du för version på MS (1 lr 2)?
Vilken firmvare laddad?
Lättare att komma med något vettigt förslag om man vet lite detaljer.
Postat: sön dec 10, 2006 10:28 pm
av Henke
Han har fått till det med hall-signalen nu.
När jag pratade med honom i telefon för ett tag sen så lät det som dom skulle börja ställa in tändningen inför start.
Postat: mån dec 11, 2006 8:53 pm
av Tommy Luhr
nu har vi mappat efter vägen lite utan instrument bara dom som finns inbyggda i människan
Laddar 0,5bar och den går riktigt bra:)
Hade inte kopplingen varit så slapp så skulle den lätt riva loss 1 och 2an tror jag:)
Skall dra på laddet nästan en bar till..
Tror inte spridarna räcker till då men vi får se hur långt dom räcker:)
Är jädrigt kul att det funkar så bra som det gör..
Autotune funktionen var ju inte så bra..
Men datorn som jag mappar med är skitseg så jag tror att det kan vara det som är problemet:)