Sida 5 av 13

Postat: mån jun 04, 2007 9:46 pm
av Kjelle.G
ser ruskit bra ut.
mysig ic övervägde en i den storleken jag också men valde den som bara är 78 tjock å det var trångt nog i min bil men du har ju flyttat tillbaka motorn mer än vad jag har gjort.
Lycka till med fortsättningen.

Mvh Kjelle.G :thumbright:

Postat: mån jun 04, 2007 10:25 pm
av ErikB
har du kollat med opel så att du får regga in den med bmw snurra? en jag känner fick inte regga in sin jaguar med mb snurra.

Postat: ons jun 06, 2007 10:05 pm
av Mr Garrett
Det är nog inget problem att regga med BMW motor...........Kadetten gick då bra att regga med Volvo motor :)

Motorn är på plats och jag håller på med kylsystem och elsystem........mycket småpill..........hinner nog inte till Piteå EDPS den 9 juni........... :thumbdown:

Postat: lör jun 09, 2007 8:17 pm
av Mr Garrett
Då har jag varit och kollat in EDPS i Piteå...........mycket trevliga byggen där.

Såg minst 5 bilar från forumet där :D

Lite bilder från motorrummet:
Bild

Bild

Postat: fre jun 22, 2007 9:35 pm
av Mr Garrett
Håller på att bygga om tanken för att säkerställa bränsle försörjningen till de 6 spridarna på 1680 cc vardera.........

Har problem att hitta lågtrycksbränslefilter (förfilter) till grova bränsleledningar på 12 mm..........någon som har tips ?

Postat: tor jun 28, 2007 7:29 pm
av Mr Garrett
Har byggt om tanken med integrerad catch och 19 mm utgång:
Bild
Bild
Bild


Några bilder på motorn med tryckrören och laddkylare:
Bild
Bild
Bild
Bild

Postat: ons jul 18, 2007 5:34 pm
av Patrik H
:thumbright: :thumbright:
jag lyfter på hatten det ser riktigt snyggt ut
:thumbright: :thumbright:

Postat: ons jul 18, 2007 5:46 pm
av Markus
Ser ruskigt bra ut det där!
har sett någon som svetsat om insuget så dom fått spjället på andra sidan, de kanske kan vara något?

Postat: ons jul 18, 2007 6:37 pm
av mattias
Det börjar närma sig! :thumbright:
Ser riktigt kul ut med motorn så långt bak, det blir intressant att höra om balansen på bilen sen.

Postat: ons jul 18, 2007 8:04 pm
av robban
tänk vad lite färg kan göra :)

Postat: ons jul 18, 2007 10:41 pm
av stubben
å va fusk... vill ha din bil ja:p

Postat: fre jul 20, 2007 7:09 pm
av Mr Garrett
Tack för alla positiva kommentarer !! :)

Det inspirerar till mera arbete !

Håller på att färdigställa bakre delen av bränslesystemet:
Bild

Snart dags för uppstart !

Postat: fre jul 20, 2007 7:17 pm
av Martin H
skulle rekomendera dig att inte lägga ner bränsle filtren så där då det blir svårt att få ur dem all luft. bättre med en sil i tanken.
mvh

Postat: mån aug 13, 2007 11:19 am
av Mr Garrett
Får inte igång Haltech F3:an :(
Den har suttit i racebilen oanvänd i 10 år och nu verkar den kaputt.

Visar helt mysko värden på tryck och spjäll-läge samt temp och går ej att programmera. Den öppnar heller inte spridarna!! :thumbdown:

Någon som varit med om något liknande ??

Postat: mån aug 13, 2007 11:35 am
av Jens Gustavsson
Mr Garrett skrev:Får inte igång Haltech F3:an :(
Den har suttit i racebilen oanvänd i 10 år och nu verkar den kaputt.

Visar helt mysko värden på tryck och spjäll-läge samt temp och går ej att programmera. Den öppnar heller inte spridarna!! :thumbdown:

Någon som varit med om något liknande ??

mycket fränt bygge!

att inte fler bygger med dessa motorer och lådor i bilar med stel bakaxel :thumbright:

enkelt, hållbart, billigt och brutal effekt 8)


har du någon dator som klarar av att snacka med -80 tals insprutningen.

haltec F3 är annars bland de mest driftsäkra insprutningarna som byggts!