Sida 5 av 13
Postat: mån jun 04, 2007 9:46 pm
av Kjelle.G
ser ruskit bra ut.
mysig ic övervägde en i den storleken jag också men valde den som bara är 78 tjock å det var trångt nog i min bil men du har ju flyttat tillbaka motorn mer än vad jag har gjort.
Lycka till med fortsättningen.
Mvh Kjelle.G

Postat: mån jun 04, 2007 10:25 pm
av ErikB
har du kollat med opel så att du får regga in den med bmw snurra? en jag känner fick inte regga in sin jaguar med mb snurra.
Postat: ons jun 06, 2007 10:05 pm
av Mr Garrett
Det är nog inget problem att regga med BMW motor...........Kadetten gick då bra att regga med Volvo motor
Motorn är på plats och jag håller på med kylsystem och elsystem........mycket småpill..........hinner nog inte till Piteå EDPS den 9 juni...........

Postat: lör jun 09, 2007 8:17 pm
av Mr Garrett
Då har jag varit och kollat in EDPS i Piteå...........mycket trevliga byggen där.
Såg minst 5 bilar från forumet där
Lite bilder från motorrummet:

Postat: fre jun 22, 2007 9:35 pm
av Mr Garrett
Håller på att bygga om tanken för att säkerställa bränsle försörjningen till de 6 spridarna på 1680 cc vardera.........
Har problem att hitta lågtrycksbränslefilter (förfilter) till grova bränsleledningar på 12 mm..........någon som har tips ?
Postat: tor jun 28, 2007 7:29 pm
av Mr Garrett
Postat: ons jul 18, 2007 5:34 pm
av Patrik H
Postat: ons jul 18, 2007 5:46 pm
av Markus
Ser ruskigt bra ut det där!
har sett någon som svetsat om insuget så dom fått spjället på andra sidan, de kanske kan vara något?
Postat: ons jul 18, 2007 6:37 pm
av mattias
Det börjar närma sig!
Ser riktigt kul ut med motorn så långt bak, det blir intressant att höra om balansen på bilen sen.
Postat: ons jul 18, 2007 8:04 pm
av robban
tänk vad lite färg kan göra

Postat: ons jul 18, 2007 10:41 pm
av stubben
å va fusk... vill ha din bil ja:p
Postat: fre jul 20, 2007 7:09 pm
av Mr Garrett
Tack för alla positiva kommentarer !!
Det inspirerar till mera arbete !
Håller på att färdigställa bakre delen av bränslesystemet:
Snart dags för uppstart !
Postat: fre jul 20, 2007 7:17 pm
av Martin H
skulle rekomendera dig att inte lägga ner bränsle filtren så där då det blir svårt att få ur dem all luft. bättre med en sil i tanken.
mvh
Postat: mån aug 13, 2007 11:19 am
av Mr Garrett
Får inte igång Haltech F3:an
Den har suttit i racebilen oanvänd i 10 år och nu verkar den kaputt.
Visar helt mysko värden på tryck och spjäll-läge samt temp och går ej att programmera. Den öppnar heller inte spridarna!!
Någon som varit med om något liknande ??
Postat: mån aug 13, 2007 11:35 am
av Jens Gustavsson
Mr Garrett skrev:Får inte igång Haltech F3:an
Den har suttit i racebilen oanvänd i 10 år och nu verkar den kaputt.
Visar helt mysko värden på tryck och spjäll-läge samt temp och går ej att programmera. Den öppnar heller inte spridarna!!
Någon som varit med om något liknande ??
mycket fränt bygge!
att inte fler bygger med dessa motorer och lådor i bilar med stel bakaxel
enkelt, hållbart, billigt och brutal effekt
har du någon dator som klarar av att snacka med -80 tals insprutningen.
haltec F3 är annars bland de mest driftsäkra insprutningarna som byggts!