Sida 5 av 11
Postat: ons sep 19, 2007 11:17 am
av buddha
boosted_142 skrev:yepp det stog i bilsport, grattis till sveriges fränaste gatbil!

Fattar inte bara hur ni lyckas besikta monstret

besiktat Nej

Postat: ons sep 19, 2007 11:47 am
av Jimmy Nilsson
är inte reglerna så för att få delta på edps evenemangen? eller har jag helt missuppfattat det?
Postat: ons sep 19, 2007 3:05 pm
av Fredde Holmgren
boosted_142 skrev:är inte reglerna så för att få delta på edps evenemangen? eller har jag helt missuppfattat det?
I Max Street klassen så behöver man inte ha besiktigad bil.
Postat: ons sep 19, 2007 11:46 pm
av emil
det enda som står i dom reglerna är att den skall vara registrerad hos vägverket, vilket våran är.
Postat: tor sep 20, 2007 1:42 pm
av Jens Gustavsson
har varit och handlat bilsport nu och det var ju ett bra repotage för en gångsskul, nästan som på den gamla goda tiden när bostic reste runt i sverge och gjorde repotage
vissa likheter med mad-magnus camaro repotaget, mattsvart, elak, laglös, mål att va värst på stockholm gata nattetid
var också kul att man var själv vart nämd i samanhanget , det är kul att säga att man har haft en liten del i sverges snabbaste gat bil, än om den mest varit som motor consult då fredde (predde på detta forum) emil, jompa och fräsarn dragit de tunga lassen.
skulle va intresant att diskutera lite på djupet hur ni ska tackla nya utmaningen att bli snabbast på gat soppa nästa år?
vad är den tiden och vem har rekordet?
och vad står på uppdaterigs listan, cristell, jompa, emil ,fredde??
jag har nåra ideer tror jag på hur man skulle optimera motorn för sån soppa.
Postat: tor sep 20, 2007 6:26 pm
av j björk
Grattis till en jäkligt stenhård bil
Ang. reglerna på bilsport eventsen, förut var det tvunget att vara besiktat, men de ändrade reglerna när deras eget bygge inte gick att besikta mer
Vad det gör ibland, undra om de ändrat reglerna om jag kommer med något problem som gör att inte jag får köra

Postat: tor sep 20, 2007 11:32 pm
av emil
det finns nog inget officiellt världsrekord på någon macksoppa då det är väldigt löst definierat, förmodligen ett hjärnspöke hos ägaren
grundläggande ideer är väl en låda som går att lita på (ex.vis rossler TH210XHD) samt nya länklager i bakvagnen, följt av en krängningshämmare.
kommer även bromsa motorn och beställa en converter anpassad till maskin.
riva ut all gammal el och fixa till nytt å fint
ny inredningsplåt (tunnel, instrumentbräda osv..)
optimering av kylsystem om möjligt
Dörren måste även lagas efter att ha seglat iväg i 260 blås i polen nu i helgen som var. Lite små repor samt en backspegel som sett bättre tider.
Postat: lör dec 08, 2007 9:39 am
av Jens Gustavsson
i dag och i morron blir det bromsning av the beast hos dr erni.
jag snackade med emil och de hadde jobbat till 4 i natt med små grejor som generator, slanger el mm.
de var på väg att åka dit nu (15 mil från stockholm)
vi lägger upp info när vi hör nå nyheter

Postat: lör dec 08, 2007 1:39 pm
av Nyberg_
haha sjukt bra film mer sånt

Postat: lör dec 08, 2007 3:51 pm
av Jens Gustavsson
ingen info här heller ska ringa emil och fråga om det har börjat bromsa än om en stund
http://www.zatzy.com/showthread.php?p=3 ... ost3715192
Postat: lör dec 08, 2007 4:09 pm
av Mattias J
ja nu börjar man bli lite sugen på vad som sker hos Doktorn

Postat: lör dec 08, 2007 6:39 pm
av Jens Gustavsson
uppdate!
snacka just med emil.
de hadde just kört ett snällt prov pull på grundtrycket (under baret) och de var på rätt sida 1100hk iallafall och 1300nm.
ska börja gasa på allvar snart, emil skulle hålla oss uppdaterade

Postat: lör dec 08, 2007 6:47 pm
av mh
Häftigt!
Vilken soppa kör man på??
Postat: lör dec 08, 2007 6:58 pm
av johanedstrom
v-power
Postat: lör dec 08, 2007 8:54 pm
av Jens Gustavsson
emil ringde och rapporterade att dagens bromsning var över och fortsätter i morron, allt tar tid och inga större optimerigar var gjorda än men den lämnade 1337hk

/ 13.5psi/6800rpm och 1500nm.
(13.5psi är väll ca 0.85-0.9bar? ingen räknare här, psi x 0.069)
emil hoppades på att hinna testa lite mer bränsle/tändnings sjusterig i vems burken i morron på de låga trycket innan trycket skruvas upp.
men jag tror att de är ganska smarta och de riskerar nog inget onödigt och pressar motorn för hårt då turbo agregat och soppa mängd inte räcker så långt som motorn vill.
2 st garret T76 på en 9Liters lågtrycks raggar motor skulle jag gissa börja bli en begränsning runt 1550-1650hk??
avgastrycket skulle kollas i morron också.